Elevii din școlile particulare vor putea beneficia de burse de performanță, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență

2.759 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Elevii care învață în școlile particulare vor putea beneficia de burse de performanță, prevede un proiect de ordonanță de urgență pus în dezbatere publică de către Ministerul Educației. Proiectul urmărește modificarea și completarea completarea Legii educației naționale nr. 1/2011.

La articolul 82, după alineatul (1^2 ) se introduce un nou alineat și va avea următorul cuprins: „(1³) Prin excepție de la alin (1), de bursa de performanță beneficiază și elevii de la cursurile cu frecvență din învățământul preuniversitar particular”.

Articolul 82 alin. (1) din Legea Educației Naționale stipulează că elevii care învață în școlile de stat primesc burse de performanță, de merit, de studiu și de ajutor social: „Elevii de la cursurile cu frecvență din învățământul preuniversitar de stat beneficiază lunar de burse de performanță, de burse de merit, de burse de studiu și de burse de ajutor social”.

În nota de fundamentare este menționat că elevii din învățământul particular nu sunt recompensați pentru rezultatele deosebite obținute în cadrul competițiilor naționale și internaționale: „elevii de la cursurile cu frecvenţă din învăţământul preuniversitar de stat beneficiază lunar de burse de performanţă, de burse de merit, de burse de studio şi de burse de ajutor social, în timp ce rezultatele deosebite obținute de elevii din învățământul particular în cadrul competițiilor naționale și internaționale nu sunt recompensate”.

Nota de fundamentare:

Proiectul de ordonanță de urgență poate fi consultat mai jos:

Amintim că bursa de performanță pentru elevi este de 500 de lei, potrivit ordinului de ministru emis în ianuarie.

Conform criteriilor generale de acordare a burselor elevilor, bursele de performanță se acordă elevilor care se încadrează în cel puțin unul din cazurile următoare:

„a) au obținut locurile I, II sau III la etapele naționale ale competițiilor școlare naționale organizate de Ministerul Educației, denumit în continuare ME;

b) s-au calificat în loturile de pregătire organizate de Ministerul Educației pentru competițiile internaționale;

c) au obținut locurile I, II sau III la etapele naționale ale competițiilor/concursurilor cultural-artistice, cu caracter sportiv sau cu caracter tehnico-științific, de nivel național, organizate de Ministerul Educației;

d) au obținut locurile I, II sau III la competițiile sportive internaționale la care participă loturile naționale ale României.”

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


4 comments
  1. Clar si la privat trebuie recompensate rezultatele copiilor.
    Aceste Burse sunt platite de la bugetul de stat, nu vad de ce ar trebui excluse institutiile de invatamant privat.
    Incredibil pentru unii, dar si la privat copiii invata !

  2. Este foarte normal sa fie premiati toti elevii indiferent de scoala de la care provin si de tipul acesteia, de stat sau privata, mai ales ca scolile functioneaza acreditate de ministerul educatiei si urmeaza aceeasi programa scolara nationala. Competitivitatea si excelenta trebuiesc rasplatite!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Apel al profesorilor de limba franceză și limbi romanice din Argeș la universități și institutele de cultură pentru câte două ore la limbile moderne, în trunchiul comun de liceu – proiect planuri-cadru: O oră pe săptămână înseamnă meditații

Profesorii de limbi romanice și limba germană din Argeș cer păstrarea a cel puțin două ore săptămânal pentru fiecare limbă modernă în trunchiul comun al planurilor-cadru pentru liceu, avertizând că…
Vezi articolul

Articol susținut de ROMANIA TECH NATION

Robotica la gimnaziu și liceu, proiect-pilot lansat de primăria Reșița. „Vrem să devenim un centru pentru domeniul tehnician operator roboți industriali și începem cu robotica, cu Nextlab.tech, de la copiii de vârste mici” – Ildiko Pataki, consilier pentru politici educaționale

Primăria Reșița a lansat un proiect pilot de robotică în școli, printr-o investiție în roboți educaționali cu tehnologie Nextlab.tech, ca parte a strategiei de relansare a orașului. Iar în această…
Vezi articolul

VIDEO Cum arată o școală nou construită în Danemarca, fără clase delimitate și bănci, “pentru a încuraja creativitatea”. Primarul: Este extrem de important să continuăm să privim cu 30-40 de ani în față, în loc de un singur ciclu electoral înainte

Danemarca speră să își inoveze sistemul educațional prin deschiderea unui nou tip de școală în orașul Varde, concentrându-se pe curiozitate și creativitate. Școala “Frello” din Varde, numită după pictorul danez…
Vezi articolul