Borderourile de evaluare pentru fiecare probă de la simularea examenului de BAC 2024 vor ajunge în școli abia săptămâna viitoare, cel târziu miercuri, 20 martie, anunță Ministerul Educației într-un comunicat de presă. Ministerul justifică întârzierea prin numărul mare de tipuri de subiecte și recunoaște că unii profesori au corectat lucrări și “în cursul serii de joi, 14 martie”. Lucrările sunt deja în școli, dar profesorii le vor putea verifica și prezenta elevilor abia de miercuri, 20 martie, când vor primi borderourile. Amintim, aproape 40% dintre elevii de clasa a XII-a nu au luat nota 5 la Limba română, iar la matematică sau istorie, 35% nu au luat peste 5, potrivit datelor publicate vineri după amiază de Ministerul Educației.
- Rezultatele de la simulare au fost publicate de Minister după ora 16, iar cu o oră înainte abia au început să ajungă în inspectorate și mai departe în școli.
Lucrările scrise ale elevilor care au susținut simularea probelor scrise din cadrul examenului de bacalaureat se află în unitățile de învățământ în care elevii au susținut probele scrise.
Totuși abia miercuri, 20 martie, cel târziu, profesorii vom putea discuta pe lucrări cu borderourile în față.
“Borderourile asociate fiecărei evaluări, corespunzătoare celor 33 de tipuri de subiecte, vor fi trimise de către Ministerul Educației inspectoratelor școlare județene/Inspectoratului Școlar al Municipiului București până cel târziu marți, 19 martie 2024, urmând a fi transmise de către inspectorate către fiecare unitate de învățământ cel târziu până pe 20 martie 2024.
Profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum și, începând cu 20 martie, la borderourile de evaluare corespunzătoare. Conducerile unităților de învățământ vor pune la dispoziția cadrelor didactice borderourile de evaluare transmise de la nivelul Ministerului Educației prin inspectoratele școlare, pentru a fi folosite în procesul de vizualizare a lucrărilor de către elevi/părinți”, anunță Ministerul.
Tot din cauza numărului mare de tipuri de subiecte dar și pentru că până joi inclusiv profesorii au corectat lucrări, analiza pe gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național, va fi făcută publică cel mai târziu pe 22 martie”.
“În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educației dispune pentru prima oară de date relevante pentru o imagine de ansamblu asupra gradului de reușită la fiecare dintre itemii administrați. În acest sens, menționăm că, dat fiind numărul mare de tipuri de subiecte (33) și faptul că procesul de evaluare s-a încheiat în cursul serii de joi, 14 martie, statisticile privind gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național, vor fi făcute publice cel mai târziu pe 22 martie”, mai spune Ministerul.
Informații de context
Amintim că profesorii evaluatori au avut termen ca, până miercuri, 13 martie, să termine de corectat lucrările elevilor de la simularea pentru BAC 2024, potrivit surselor Edupedu.ro. Unii profesori au corectat până joi seara, lucru confirmat și de Minister.
Un profesor a avut de corectat, de regulă, 50 de lucrări de la simulările pentru Evaluarea Națională (EN VIII) și Bac 2024, inclusiv de acasă, a prevăzut procedura Ministerului Educației. Lucrările au fost scanate și încărcate pe platforma destinată evaluării digitalizate, conform sursei citate. În practică, numărul a ajuns și la 70-80 de lucrări, potrivit surselor Edupedu.ro.
„Ce efort ar fi făcut ministerul dacă aloca 2 euro pe lucrare, să spunem, și plătea și simulările? Erau 800.000, cel mult 1.000.000 euro”, a spus Florin Tudose, profesor de logică, filozofie și sociologie la Liceul Teoretic Benjamin Franklin din București, într-o intervenție la TVR Info.
Rezultatele de la simularea examenului de Bacalaureat 2024 pentru elevii de clasa a XII-a au fost comunicate de Ministerul Educației. Aproape 40% dintre elevii de clasa a XII-a nu au luat nota 5 la Limba română, iar la matematică sau istorie, 35% nu au luat peste 5. Ministerul anunță că „rezultatele încă se transmit de la nivelul inspectoratelor școlare către fiecare unitate de învățământ sub forma cataloagelor cu notele finale”.
Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a declarat pentru Edupedu.ro că profesorii care evaluează lucrările de la simularea examenului de Bacalaureat au un număr mare de lucrări și timpul este scurt: „Am primit sesizări în partea colegilor noștri vizavi de numărul de lucrări care le revin pe fiecare disciplină de examen”.
Aceasta a mai spus că Ministerul Educației „ar trebui să țină cont și de solicitările noastre, în numele colegilor noștri, de a se plăti participarea și la aceste simulări”. Liderul sindical a precizat că numărul mare de lucrări care trebuie să fie evaluate este o consecință a faptului că sunt puțini profesori corectori și „ajungem într-o situație oarecum de impas”.
Este a doua sesiune de corectare digitalizată a unor lucrări la nivel național, după simularea Evaluării Naționale de acum aproape o lună. Rezultatele simulării EN VIII 2024 centralizate la nivel național au arătat că peste 135.000 de elevi de clasa a VIII-a nu au obținut nota 7 la Matematică și că trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei.
Procesul de corectare digitalizată prevede scanarea lucrărilor în sălile din centrele de examen, urcarea lor pe platforma de corectare digitalizată și repartizarea lor către profesori din toată țara, fără să fie din județul de origine al candidatului, în vederea notării. Corectarea digitalizată la nivel național a fost pilotată la Bacalaureat 2023 – sesiunea de toamnă și ar urma să continue după simulările de Bacalaureat, examenele propriu-zise, chiar și la concursurile/examenele profesorilor, potrivit ministrei Educației, Ligia Deca.
Lucrările de la simulări ale elevilor din școlile cu „acces limitat la Internet” au putut fi scanate în alt centru de examen sau la comisia județeană de examen, iar în cazul în care platforma de evaluare digitalizată pică „se va interveni în timp real pentru suplimentarea resurselor sau identificarea și rezolvarea oricărei probleme”.
De asemenea, lucrările elevilor de la simulările examenelor naționale 2024 au putut fi scanate din nou de profesorii din școli și încărcate pe platformă dacă evaluatorii au observat că sunt scanate greșit sau că nu sunt toate paginile pe care lucrarea ar trebui să le aibă, conform unor răspunsuri dintr-un ghid al Ministerului Educației lansat luna trecută.
Foto: © Viorel Dudau | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
2 comments
Pana nu se pune totul la punct, nu cred ca ne putem baza pe completare digitalizata.
Atat timp cat nu au fost luate in considerare toate paginile scrise de elev, etc, nu cred ca ne putem baza pe asa ceva.
Copilul meu a luat 2,75 la matematica in conditiile in care, dupa proba avuta la scoala, a venit acasa si i-a aratat meditatorului ce si cum a lucrat. Nota ar fi trebuit sa fie minim 6
Ori s-a corectat in bataie de joc.
Va propun ca aceste lucrari sa fie corectate in paralel cu vechea metoda….ca sa se poata face o comparatie. Nu pot da viitorul copilului meu pe asa ceva
Propun evaluare digitalizată și la Olimpiade! Să vedem atunci dacă mai pot interveni pentru a favoriza pe unul sau altul dintre elevi!