Elevii de clasa a IV-a susțin testarea la Matematică, la Evaluarea națională de la finalul clasei

10.658 de vizualizări
testarea la Matematică
Foto: Freepik.com
Evaluarea Națională la clasa a IV-a continuă astăzi, 19 mai 2021, cu testarea la Matematică. Pe 20 mai, elevii vor susține proba la Limba maternă, potrivit calendarului oficial de Evaluare Națională de la finalul clasei a IV-a.

Rezultatele copiilor la evaluarea de la clasa a IV-a nu vor fi trecute în catalog, nici nu vor fi făcute publice, ci vor fi comunicate fiecărui părinte în parte de către învățător. Evaluarea de anul acesta va servi un rol important pentru a înțelege care este nivelul pierderilor generate de peste un an de pandemie în care școala online a alternat cu cea în format fizic.

Calendar Evaluarea națională pentru clasa a IV-a 2021
  • 18 mai 2021: Limba română
  • 19 mai 2021: Matematică
  • 20 mai 2021: Limba maternă
Modele de teste pentru EN IV publicate de Ministerul Educației pentru anul 2021 (aceleași din 2019):

Fostul ministru al Educației Mircea Miclea explica anul trecut că rolul Evaluărilor Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a este de a-i „identifica din timp pe cei care vor avea probleme la Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a sau vor avea probleme la testele PISA”. Potrivit acestuia, funcția acestor evaluări este tocmai cea de remediere a lipsurilor acumulate pe parcursul școlii, de aceea aceste evaluări se numesc „formative”.

Citește și:
Subiectele la Limba și literatura română de la Evaluarea Națională pentru clasa a IV-a 2021
Subiectele date la Matematică și științele naturii la Evaluarea Națională pentru clasa a VI-a 2021
Subiectele de la Limbă și comunicare de la Evaluarea Națională la clasa a VI-a au fost publicate
La ce folosesc Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și de ce nu sunt folosite de profesori, școli și minister, potrivit lui Mircea Miclea, cel care le-a introdus în Legea Educației
Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a 2021 se vor susține cu prezență fizică, în luna mai, la fel ca pretestările PISA / Sorin Cîmpeanu: Am obținut participarea cu prezență fizică, indiferent de clasă și rata de incidență, pentru toți elevii care fac cursuri remediale
Mircea Miclea: 3 urgențe pentru bugetul educației pe 2021 și obligatoriu trebuie susținute evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. “Minciuna generalizată o vom plăti toți”
Evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor putea fi susținute digital în 2023-2024 – a anunțat subsecretarul de stat din Ministerul Educației Jean Badea: În câțiva ani să transferăm toate examenele în zona digitală
Sica Șerban, profesoară la sat: Lecția mea din ultimul an a fost să profit de fiecare moment când sunt cu ei față în față, la clasă / Ar trebui făcute evaluări naționale la toate clasele, la finalul școlii online
2020 OFICIAL Evaluările Naționale pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a sunt anulate, din cauza pandemiei
Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a “au fost făcute de nespecialiști în evaluare educațională”. Nu ai nevoie de inspectorate să-ți facă propuneri de îmbunătățire a performanțelor elevilor – analiza cercetătorului Dacian Dolean
Analfabetismul funcțional la clasa a II-a este de peste 40%. Rezultatele Evaluării Naționale 2019 despre care nicio autoritate nu vorbește
“Șocant!” Așa califică Mircea Miclea rezultatele testelor PISA 2018: Am știut de acum 7 ani că așa vor fi, uitându-ne la performanța elevilor de clasa a II-a de la acel moment
Evaluări sabotate de Ministerul Educației. Expertul în testare Dragoș Iliescu, analiză dură a rapoartelor de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a 2018
Analiza primelor evaluări aplicate național: Rezultate șocante la evaluarea elevilor din clasele a II-a, a IV-a si a VI-a. Elevii nu învață să aplice și să analizeze cunoștințele din școală – Mircea Miclea


2 comments
  1. Cum adică “la finalul clasei a patra”??
    Copiii aceștia au fost ținuți forțat într-o vacanta de 4,5 săptămâni, din care doua săptămâni și jumătate se putea face scoala. În plus, mai sunt încă 5 săptămâni de scoala. Mai este mult de predat, de fixat.
    E premiera sa se dea evaluare nationala după ce elevii ah uitat tot ce știau, în vacanta forțată.

  2. Poate ar fi timpul să realizați că pierderea adevărată ar fi fost lipsa posibilităților tehnice de azi care au permis Școala Online atât de hulită. Exprimări dezechilibrate și preconcepute ca citez:”pentru a înțelege care este nivelul pierderilor generate de peste un an de pandemie în care școala online a alternat cu cea în format fizic” au rolul doar de a scuza lipsa de performanță și incapacitatea de adaptare la prezent. Anii trecuți , cu toată prezența fizică în clasă rezultatele tot slabe au fost și atunci de unde atâta ură pe un mecanism online care a permis reziliența activității școlare în situații de criză?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Radu Gologan, despre testele grilă la examene: A introduce grilele în mod simplist, așa cum este prevăzut, creează mari probleme

“Atragem atenția că a introduce grilele în mod simplist, așa cum este prevăzut, creează mari probleme, inclusiv posibilități de fraudă, plus puține componente de verificat în cunoștințele copiilor”, a declarat…
Vezi articolul