Evaluarea Națională la clasa a IV-a continuă astăzi, 19 mai 2021, cu testarea la Matematică. Pe 20 mai, elevii vor susține proba la Limba maternă, potrivit calendarului oficial de Evaluare Națională de la finalul clasei a IV-a.
Rezultatele copiilor la evaluarea de la clasa a IV-a nu vor fi trecute în catalog, nici nu vor fi făcute publice, ci vor fi comunicate fiecărui părinte în parte de către învățător. Evaluarea de anul acesta va servi un rol important pentru a înțelege care este nivelul pierderilor generate de peste un an de pandemie în care școala online a alternat cu cea în format fizic.
Calendar Evaluarea națională pentru clasa a IV-a 2021
- 18 mai 2021: Limba română
- 19 mai 2021: Matematică
- 20 mai 2021: Limba maternă
Modele de teste pentru EN IV publicate de Ministerul Educației pentru anul 2021 (aceleași din 2019):
Fostul ministru al Educației Mircea Miclea explica anul trecut că rolul Evaluărilor Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a este de a-i „identifica din timp pe cei care vor avea probleme la Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a sau vor avea probleme la testele PISA”. Potrivit acestuia, funcția acestor evaluări este tocmai cea de remediere a lipsurilor acumulate pe parcursul școlii, de aceea aceste evaluări se numesc „formative”.
2 comments
Cum adică “la finalul clasei a patra”??
Copiii aceștia au fost ținuți forțat într-o vacanta de 4,5 săptămâni, din care doua săptămâni și jumătate se putea face scoala. În plus, mai sunt încă 5 săptămâni de scoala. Mai este mult de predat, de fixat.
E premiera sa se dea evaluare nationala după ce elevii ah uitat tot ce știau, în vacanta forțată.
Poate ar fi timpul să realizați că pierderea adevărată ar fi fost lipsa posibilităților tehnice de azi care au permis Școala Online atât de hulită. Exprimări dezechilibrate și preconcepute ca citez:”pentru a înțelege care este nivelul pierderilor generate de peste un an de pandemie în care școala online a alternat cu cea în format fizic” au rolul doar de a scuza lipsa de performanță și incapacitatea de adaptare la prezent. Anii trecuți , cu toată prezența fizică în clasă rezultatele tot slabe au fost și atunci de unde atâta ură pe un mecanism online care a permis reziliența activității școlare în situații de criză?