Elevii cu cerințe educaționale speciale vor avea locuri speciale la admiterea în licee și școli profesionale 2020. Ministrul Educației: Din acest an școlar primesc locurile speciale

12.754 de vizualizări
Rezultate finale Evaluarea Națională 2020
Foto: INQUAM Photos – Bogdan Dănescu
Elevii cu cerințe educaționale speciale vor avea chiar din această vară locuri speciale la admiterea în licee și școli profesionale, pe modelul celor alocate rromilor, a declarat pentru Edupedu.ro ministrul Educației. “Săptămâna aceasta realizăm procedura de repartizare în licee a elevilor cu cerințe educaționale speciale. Deci din acest an școlar primesc locurile speciale, în conformitate cu decizia CNCD”, a precizat Anisie, pentru Edupedu.ro.

Amintim că Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a decis în februarie 2020 că elevii cu cerințe educaționale speciale trebuie să aibă locuri speciale în licee, școli profesionale și universități, la admitere, pe modelul celor alocate rromilor și copiilor din Republica Moldova. Hotărârea a fost luată după ce forul a fost sesizat de către Ana Dragu, psiholog clinician și președintele Asociației Autism Europa Bistrița.

CNCD a acordat termen de o lună pentru ca Ministerul Educației să adopte măsuri afirmative pentru copiii cu CES.

Contactată de Edupedu.ro, Anisie a declarat că “pentru anul acesta școlar procedura pe care o vom realiza împreuna cu ANDPDCA va prevedea repartiția acestor copii pe locurile suplimentare, în etapa cazurilor speciale. Anul acesta, și pentru elevii de etnie romă am modificat admiterea, nu se mai realizează în ședință publică, ci prin repartiție computerizată în etapă specială, cu înscrieri pe 4-5 iulie. Deci tot într-o etapă specială se repartizează anul acesta și elevii de etnie romă, și la fel se vor repartiza și elevii cu CES“.

Declarațiile Monicăi Anisie, cu privire la locurile speciale la admiterea în licee și școli profesionale pentru elevii cu CES:
  • “Există o hotărâre a Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) care prevede aplicarea de locuri speciale pentru copiii cu cerințe educaționale speciale (CES).
  • Această procedură va fi realizată de către Ministerul Educației împreună că ANDPDCA (Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții). La momentul acesta, noi am stabilit cifra de școlarizare și pentru anul acesta școlar procedura pe care o vom realiza împreuna cu ANDPDCA va prevedea repartiția acestor copii pe locurile suplimentare, în etapa cazurilor speciale.
  • Anul acesta, și pentru elevii de etnie romă am modificat admiterea, nu se mai realizează în ședință publică, ci prin repartiție computerizată în etapă specială, cu înscrieri pe 4-5 iulie.
  • Deci tot într-o etapă specială se repartizează anul acesta și elevii de etnie romă, și la fel se vor repartiza și elevii cu CES.
  • Săptămâna aceasta realizăm procedura de repartizare în licee a elevilor cu cerințe educaționale speciale. Deci din acest an școlar primesc locurile speciale, în conformitate cu decizia CNCD.”

Foto: Inquam Photos / Bogdan Danescu

Citește și:

 

 


15 comments
  1. De ce nu le da la acesti copii teste de evaluare pt capacitatea lor sau sa ii lase sa dea examen cu profesorul de sprijin?
    Au si ei dreptul sa faca un liceu (nu ma refer la liceele f bune ) adica sa se aloce pe langa locurile repartizate si 1-2 locuri pt copii cu dizabilitati .
    Oricum acestor copii le este f greu in aceasta societate .

  2. La facultate de ce nu oferiți locuri speciale?.Unii copii cu autism sunt foarte buni la programare de exemplu, dar le este foarte greu să obțină notă mare la Bac la română d exemplu.

  3. Nu cred ca un parinte de copil cu CES il va inscrie la Vianu. Fiecare parinte stie cat si ce poate copilul lui. Parintii vor opta pentru scoli profesionale si liceele in care copii cu CES se pot dezvolta astfel incat sa nu fie o povara pentru statul roman, in care sa fie acceptati atat de colegi cat si de profesori. Din pacate acesti copii sunt condamnati inca de la nastere la a deveni viitori asistati social. In prezent sisemul de invatamant le da dreptul la programa adaptata dar sustin examenele ca orice copil tipic (doar Dumnezeu ii ajuta, cadrele didactice nu o fac). Nu exista , in invatamantul romanesc, profesor care sa lucreze diferentiat cu acesti copii (fie ca nu stiu si nu pot, dar cei mai multi nu vor.

    Singurul lucru pe care l-as dori este sa o vad pe dna SURUGIU ADRIANA, profesoara de geografie la scoala 117 Bucuresti cum afirma dansa ca nu supora sa vada astfel de copii. Si acest lucru sa se faca asa cu l-a mai facut in fata dnei Director si a dnei Consilier scolar.
    Si totusi toate aceste doamne sunt inca in sistemul de invatamant

    1. Generalizezi cand spui ca acesti copii sunt condamnati sa devina asistati social…..si nu e bine !
      Stiu cazuri de astfel de copii care, au luptat sprijiniti de familie si chiar de unii profesori si au reusit sa-si depaseasca conditia !!! Au reusit mai bine decat muuuulti “normali” ! Si DA ! E greu de acceptat de acesti “normali” si de familiile lor !
      TREBUIE sa li se dea sansa sa nu ajunga asistati social !!! Sunt un exemplu pentru multi dintre noi !

  4. Toți copii au nevoie de educație. De ce nu?Cu ce le sta în cale un copil cu handicap, nu ii lasă să învețe? Un copil capabil fie el și cu handicap poate face același lucru, poate mai bine. Părinților cu copii “normali” va e frica de concurenta?

  5. De ce nu? Nu înțeleg cu ce ar deranja un copil capabil, fie el cu orice handicap, chiar într o clasa de olimpici? Credeți că acel copil ii oprește pe olimpici sa nu invete? Ce treaba are una cu alta sau le este frica de concurenta, părinților?

    1. aveti dreptate, trebuie sa li se acorde o sansa si acestor copii, de mulyte ori se straduiesc si obtin rezultate mai bune decat copiii normali si care fie nu invata , fie nu ii intereseaza sa faca ceva.

  6. Foarte rău. Romii, elevii din R Moldova și acum elevii cu nevoi speciale, vor fi impuși la cele mai bune licee, în clase cu copiii selecționați după criterii corecte.
    Suna anapoda.

    1. De ce este rău? Dacă ai fi avut un copil cu CES? Dar,trăim în România și am ajuns să fim foarte răi și să judecăm.

  7. Adica… la Vianu, de pilda, in Bucuresti, in clasa de olimpici va trebui fortat un copil cu sindrom Down (de ex.), sa tina pasul cu ceilalti? Chiar vreti asta? Acelasi lucru l-ati facut si cu romii, si chiar sunt curioasa care sunt rezultatele, pt ca momentan pe locurile alea cred ca intra oricine are certificat de apartenenta la etnie, nu conteaza daca e rom sau nu. Locurile astea sunt un factor de coruptie, si de trafic de influenta. Da’ ce sa ma mai mir de la guvernul PNL.

    1. Asa, profesorul competent de la Vianu are sansa sa isi demonstreze profesionalismul si sa il scoata si pe copilul cu probleme olimpic, lucrand diferentiat cu fiecare din cei 30 si ceva de elevi.

      1. Adica nu reuseste profesorul de sprijin sa l faca sa numere si tu ii ceri profesorului de masa care mai are inca 29 pe langa el sa l faca olimpic? Profesorul de masa studiaza psihopedagogie normala, nu speciala si nu primeste vreun spor. De asta in lume sunt inguneri, tinichigii, mecanici, medici. Pentru ca fiecare sa-si faca bine meseria pentru care s-a pregatit. Eu m am pregatit pentru invatamant de masa. In plus, este discriminare pozitiva sa iei locul unui copil bun, impunand un copil din cei pomeniti: rromi, moldoveni sau CES.

        1. Unii copii cu autism înalt funcțional sunt mult mai buni la programare decât majoritatea elevilor de la Vianu dar nu vor intra niciodată acolo pentru că nu pot lua notă mare la română la Evaluarea națională creierul lor este foarte bun la algoritmică și matematică dar nu poate înțelege sensul figurat al cuvintelor.La Microsoft se angajează persoane cu autism pt detectarea erorilor in soft tocmai pt că sunt foarte buni la asta.

    2. Eu sunt de acord, daca suplimenteaza listele fara taxa cu fix acelasi numar pus la dispozitie pentru rromi si CES. Altfel, stimati conducatori, va veti trezi cu elevi de 9 si ceva care vor fi sub linie in licee cu traditie si veti fi datori sa explicati cum e cu discriminarea pozitiva.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Andronescu 2009-2019. Când a desființat Școlile de Arte și Meserii: “liceele tehnologice sunt mai bine pregătite”. Când a văzut rezultatele la BAC 2019: “îi trimitem să învețe o meserie, pentru că nu ne naștem egali”

Anul acesta “îi trimitem pe cei care poate au mai puține abilități teoretice spre a învăța o meserie”, susține ministrul Educației despre absolvenții clasei a VIII-a care acum susțin Admiterea…
Vezi articolul

Peste 21 de milioane de euro/proiect. Consorții de învățământ dual formate din licee tehnice, universități, companii și primării – Ministerul Educației lansează Ghidul solicitantului: Elevii înscriși în învățământul dual de nivel liceal vor putea urma programele de învățământ universitar

Ghidul Solicitantului „Program- pilot pentru dezvoltarea consorțiilor integrate pentru învățământ dual” a fost lansat în dezbatere de Ministerul Educației joi seara. Proiectul este finanțat prin PNRR și face parte din…
Vezi articolul

Cifrele de școlarizare pentru învățământul preuniversitar și superior în anul școlar/universitar 2025-2026, aprobate de Guvern: 134.000 de locuri la liceu, 400 de locuri la masterat didactic

Cifrele de școlarizare pentru anul școlar/universitar 2024-2025 au fost aprobate de Guvern de astăzi, 30 aprilie. Pe baza acestui document, elevii de clasa a VIII-a își stabilesc opțiunile pentru admiterea…
Vezi articolul

Începe competiția pentru 3 burse totale de studiu la liceu, anul școlar 2022-2023, la Școala Americană Internațională. O bursă acoperă cei patru ani de școlarizare, masa de prânz, activități extrașcolare, excursii, taxe de examene și laptop

Competiția pentru cele 3 burse acordate pentru anul școlar următor de Școala Americană Internațională din București (AISB) începe pe data de 10 februarie 2022, când va avea loc online o seară de informare,…
Vezi articolul