Elevii care urmează să explice materia unui coleg asimilează mai profund și pentru mai mult timp informația decât cei care învață pentru un simplu test – studiu

5.099 de vizualizări
Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com
Când un elev învață pentru un test, iar altul învață cu așteptarea că va trebui să explice subiectul unui coleg, al doilea va asimila, cel mai probabil, informația pentru mai mult timp și și o va înțelege mai bine decât primul, potrivit unui nou studiu publicat de Journal of Educational Psychology al Asociației Americane de Psihologie, semnalat de site-ul educațional Edutopia.

Studiul pleacă de la premisa, confirmată deja de alte studii, că învățarea este îmbunătățită atunci când cel care învață o face pentru a “preda”. Noua cercetare confirmă că acest lucru este valabil și atunci când există doar o așteptare ca materia să fie predată altcuiva, nefiind nevoie ca elevul să predea efectiv informația unui coleg. Analiza a urmărit să verifice în ce măsură acest lucru este valabil în privința memorării, respectiv înțelegerii materiei și dacă asimilarea este de durată.

După cum sunt redate rezultatele studiului de către Edutopia, cercetătorii au împărțit elevii din eșantion în două grupuri și au cerut fiecărui grup să învețe, la Științe, câte un pasaj despre efectul Doppler. Un grup a învățat pentru a se pregăti pentru un test, în timp ce elevii din celălalt grup au învățat așteptându-se să fie puși să transmită materia respectivă unui coleg.

  • Aceștia din urmă nu au mai fost nevoiți să “predea” materia. Dar toți elevii participanți au fost testați pentru a vedea în ce măsură au memorat informațiile și cât de bine au înțeles informația.

Analiza a dovedit că elevii din al doilea grup – cei care au învățat cu scopul de a transmite materia unui coleg – au dat rezultate mai bune atât din punct de vedere al duratei, cât și profunzimii învățării. Când au fost testați la o săptămână după momentul învățării, rezultatele lor au fost cu 9% mai bune din punct de vedere al memorării. Din punct de vedere al capacității de a trage concluzii, rezultatele au fost cu 24% mai bune.

Potrivit sursei citate, cercetarea sugerează că învățarea poate fi influențată semnificativ atunci când elevilor li se cere să se pregătească să predea materia unui coleg sau dacă sunt încurajați să se gândească: “aș putea să explic acest lucru cuiva?”.

Foto © Pressmaster | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Trei categorii de persoane care nu vor încă să se vaccineze, identificate de Laura Butaru, directoarea Colegiului Pedagogic „Ștefan Odobleja”: Trebuie identificate niște modele și scheme de comunicare pentru fiecare dintre ele

Există cel puțin trei categorii de persoane care nu vor încă să se vaccineze, a spus profesoara de pedagogie Laura Butaru, directoarea Colegiului Național Pedagogic „Ștefan Odobleja” din Drobeta-Turnu Severin,…
Vezi articolul

Mircea Miclea: Termenul de „geniu” este etichetă de marketing, nu concept științific. A-i introduce pe elevii supradotați în școli speciale incumbă un risc semnificativ pentru ei. Epoca soliștilor a trecut! Este epoca orchestrelor

„Termenul de «geniu» este etichetă de marketing, nu este un concept științific. Prin urmare, aș sfătui orice părinte ca atunci când aude că cineva este «antrenor de genii» sau «construiește…
Vezi articolul