Elevii au dreptul de a beneficia de planuri individualizate de învățare, pentru atingerea potențialului maxim al acestora, potrivit noului Statut al Elevului

2.623 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Dreptul elevilor de a beneficia de planuri individualizate de învățare, în vederea atingerii potențialului maxim al acestora, se află în noul Statut al Elevului, document publicat în Monitorul Oficial. Este vorba despre ordinul ministrului Educației nr. 5.707 din 1 august 2024.

Art. 7. — „Elevii beneficiază de următoarele drepturi în sistemul educațional:

gg) dreptul de a beneficia de planuri individualizate de învățare, în vederea atingerii potențialului maxim al acestora, conform prevederilor legale în vigoare.”

Noul Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ (ROFUIP) stabilește că elevii vor avea pe parcursul unui an școlar cel puțin un plan individualizat de învățare:

Art. 106 – „(10) Elevii vor beneficia pe parcursul unui an şcolar de cel puţin un plan individualizat de învăţare, elaborat în urma evaluărilor susţinute şi după interpretarea rezultatelor de către cadrul didactic, care va fi folosit pentru consolidarea cunoştinţelor, pentru întreprinderea unor acţiuni de învăţare remedială şi pentru stimularea beneficiarilor primari capabili de performanţe superioare.”

În vechiul Statut nu apare dreptul elevilor la planuri individualizate de învățare. Prevederea ca profesorii să realizeze planuri planuri individualizate de învățare se găsește în Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023.

Iată ce prevede Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023

Articolul 85 – „(3) În vederea atingerii competențelor vizate, cadrele didactice realizează planuri individualizate de învățare. Acestea reprezintă un instrument de planificare și monitorizare a învățării la nivelul fiecărui elev, care stă la baza individualizării oportunităților de învățare pe care le oferă școala.”

Planul individual de învățare pornește de la rezultatele evaluărilor cu caracter formativ și sumativ. Sunt luate în considerare nevoile de învățare ale fiecărui elev. O altă caracteristică a acestor planuri se referă la faptul că sunt dezvoltate în urma interacțiunii dintre profesor și elev, părinte.

Articolul 85 – „(4) Planul individual de învățare are următoarele caracteristici:

a) pornește de la rezultatele evaluărilor elevului cu caracter formativ și sumativ;

b) ia în considerare nevoile de învățare ale fiecărui elev, care sunt diferite și, prin urmare, trebuie abordate diferit;

c) valorifică experiențele de învățare anterioare ale elevului;

d) stabilește obiectivele pe termen imediat și pe termen lung ale elevului;

e) proiectează noile experiențe de învățare în funcție de nevoile, interesele și ritmul elevului;

f) este dezvoltat în urma interacțiunii dintre profesor, elev și părinte.

(5) Planul individualizat de învățare este parte componentă a portofoliului educațional al elevului.”

Foto: © Dreamstime AgencyDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
OFICIAL Din anul școlar 2024-2025, toți elevii care termină clasa a VIII-a au dreptul la o recomandare consultativă de încadrare la liceu. Recomandările sunt scrise de către diriginte și consilierul școlar, prevede noul Statut al Elevului
OFICIAL Sala de detenție, introdusă în noul Statut al Elevului 2024, pentru elevii care deranjează orele. Pentru ora respectivă, elevul nu primește absență
Statutul Elevului 2024 a fost publicat în Monitorul Oficial. Sala de detenție, fără telefoane mobile în timpul orelor și sancțiunile care pot fi aplicate elevilor din anul școlar 2024-2025, printre noutăți
Statutul Elevului 2024. Reevaluarea lucrărilor scrise poate fi solicitată de către elevi sau părinți, în termen de 5 zile lucrătoare, dacă argumentele profesorului nu sunt considerate satisfăcătoare

11 comments
  1. In primul rând vreau să sesizez un lucru foarte important,SI anume,că acest articol e scris de o tânără ,The New Generation. A început articolul în stilul caracteristic al elevilor din ziua de azi ,SI anume DREPTUL ELEVILOR! Tot ceea ce scrie,SI insistă masa media ajută la distrugerea sistemului de învățământ românesc! Nu e o aberație,ci o realitate! Nu sunt articole care sa promoveze SI Dreptul cadrului didactic,SI mai ales în care sa se spună,clar ,răspicat că elevul când vine la școală, trebuie să arate respect SI bun simț fata de instituție SI personalul de acolo ,dar SI față de colegii săi. Să se insiste pe ideea de Disciplină SI Respect facă de instituțiile de învățământ,SI față de cei care vin în fața lor sa îi ajute să devină Oamenii de bază ai acestei societăți,nu roboți pe mobile SI tablete, niște nulități ai semi- analfabeți! In ce lume aiurită trăim,de am ajuns să publicăm in Monitorul oficial acel Statut al Elevilor,SI să îl integram in Legea Educației??? O lume dereglată,in care cadrul didactic nu mai are SI nu mai poate avea sau exercita nici un drept sau vreo pârghie! Eu propun că fiecare elev să facă ce vrea el, să aleagă ce vrea , când vrea să vină la școală,ce să învețe, cât să învețe,SI cat să stea la școală! Serios, să nu se streseze! Bă,voi v ați tâmpit de Tot???? Ce aveți de gând cu această țară,cu acest popor/ neam românesc??? Ori sunteți rău voitori,SI o faceți cu intenție,ceea ce e foarte grav ,ori chiar sunteți proști rău de tot, serios??! Cât de prost să fii să nu vezi diferența dintre generațiile care chiar învățau SI se făcea școală,unde exista Respect, Disciplina SI Bun Simț,SI ce e acum , Dăuna Totală!!! Cine intră la facultatea atunci ,pai ăla era om ,valoare ,o capacitate,acum toată lumea se poate duce / intra la facultatea,unele chiar SI fara bacalaureat!!! Serios??? Ați luat o razna rău de tot! Asta e Dileală Totală! Apropo, felicitări domnului profesor de matematică din Prahova,care după examenul de Capacitate de acest an ,de la clasa a VIII a ,si unde Dna ministru se lauda cu elevii de nota 10 , acesta a cerut să rezolve testul de matematică de la Treapta 1 din 1986 , SI nu au luat nici 5 cei care au încercat să îl rezolve! Deci….. Ați distrus sistemul de învățământ românesc dar SI câteva generații de elevi! Bravo! Sau mai bine spus Rușine!

  2. Aveți perfectă dreptate! Înseamnă ca eu să nu mai mănânc, să nu mă odihnesc, să nu mai am weekend-uri… ca să fac plan individualizat pentru cel puțin 230-250 de elevi! Doambe, Dumnezeule, ăștia au luat-o razna, rău de tot!

  3. că sa faci planuri individuale de învățare pt fiecare elev în parte,asta înseamnă munca in plus pt un profesor.Cine plătește acest efort,neprevăzut in contractul de muncă???

  4. Cum se poate aplica această măsură la profesorii care lucrează cu 300, chiar 500 de elevi? Întreb pentru un prieten…

    1. Planul individualizat dupa testarea initiala sau prima sumativa se considera acea analiza a testelor pe clasam Categoric nu va cere nimeni sa faceti pentru fiecare elev ceva. Eu, spre exemplu, am 28 de clase si sunt cam 22-30 elevi in fiecare clasa. Ar insemna sa fac burnout si sa fac infarct daca as face fiecaruia in parte. Este imposibil omeneste asa ceva.

        1. Ia arată-ne tu cum se face, preaștiutorule. Probabil că acolo pe planeta ta aveți zile de câte 60 de ore ca să terminați toate prostiile astea.

          1. Nicolae sa faca el individualizat. Eu nu fac nici daca vine mama tuturor inspectiilor si aracipurilor. Eu nu ma sting ca o lumanare ca sa dea scoala si directorul bine. Sunt in floarea varstei.

      1. Dar dc ar trebui sa dați examene periodic și nu ați fi titulari pe viață, ați face planuri individualizate, ați mai avea atitudinea asta disprețuitoare? Ați mânca și pământul. Să vă fie rușine ! De aia nu vă respectă pe unii nici elevii nici părinții! Pt că asta transmiteți! Lipsă de respect!

        1. Pământul o să-l primim oricare dintre noi care suntem pământ. Planuri individualizate de învățare va face inteligența artificială.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Propunerea Primăriei Sectorului 1 privind bursele “sfidează adevăratele nevoi ale elevilor” / Primăriile Sectoarelor 3 și 5 oferă aceeași sumă infimă – Consiliul Municipal al Elevilor București

Propunerea Primăriei Sectorului 1 cu privire la regulile de acordare a burselor sociale și de merit este respinsă de Consiliul Municipal al Elevilor București. Într-un comunicat transmis luni, organizația atrage…
Vezi articolul

Vulnerabilizarea inspecțiilor școlare ca urmare a numeroase suprapuneri de activități, a solicitărilor Ministerului Educației, a calendarelor concursurilor, examenelor naționale și olimpiadelor – amenințare identificată de Inspectoratul Școlar al Municipiului București

O amenințare semnalată de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) este vulnerabilizarea inspecțiilor școlare ca urmare a numeroase suprapuneri de activități, a solicitărilor Ministerului Educației, a calendarelor concursurilor, olimpiadelor și…
Vezi articolul

Remus Pricopie, despre anchetarea lui Tudorel Toader pentru că a folosit biroul de rector pentru interviuri când era ministru: Pentru o persoană, considerată azi de unii „indezirabilă”, se studiază „cu lupa” standardele etice, în timp ce pentru cei care încalcă „de la o poștă” standardele etice și legale în vigoare se practică tăcerea

“Mă mir că „reclamantul” sau Consiliul de Etică și Management Universitar (CEMU) al Ministerului Educației nu sesizează şi alte elemente privind legalitatea și dimensiunea etică a situațiilor de conflict de…
Vezi articolul