Ministerul Educației spune că “face demersuri” pentru ca de anul școlar viitor “rezultatele probelor scrise ale simulărilor examenelor naționale să fie comunicate anonimizat, prin afișare pe platformă”. În prezent notele se comunică doar la clasă părinților și elevilor și nu se trec în catalog. Anul acesta profesorii pot să vadă lucrările împreună cu borderourile de evaluare abia săptămâna viitoare cel târziu, anunță Ministerul.
Rezultatele probelor scrise ale simulărilor examenelor naționale – Evaluarea Națională și Bacalaureatul – ar putea să fie comunicate anonimizat, pe platforma de evaluare, de anul școlar viitor, 2024-2025.
“Ministerul Educației face demersuri pentru dezvoltarea Platformei de evaluare digitalizată, astfel încât, începând de anul școlar viitor, rezultatele probelor scrise ale simulărilor examenelor naționale să fie comunicate anonimizat, prin afișare pe platformă, similar examenelor naționale”, potrivit unui comunicat de presă al instituției.
În prezent, notele se comunică doar la clasă elevilor și părinților și nu se trec în catalog.
Rezultatele de la simulare nu vor fi făcute publice, dar vor fi comunicate prin profesorii elevilor. Potrivit procedurii de organizare a simulărilor în anul școlar 2023-2024, rezultatele nu se contestă (art. 13, alin. 8 din procedură) și pot fi trecute în catalog la cerere.
Art. 18 – „(1) Prezența și rezultatele elevilor la simulările naționale se înregistrează în aplicația informatică SIIIR. Rezultatele obținute la simulările naționale nu sunt afișate și nu sunt făcute publice. (…)
(3) Lucrările scrise ale elevilor care au susținut probele din cadrul simulărilor examenelor naționale se arhivează și se păstrează, până la sfârșitul anului școlar următor, în unitatea de învățământ din care provin aceștia”.
Anul acesta a fost primul an când lucrările s-au corectat digital. Astfel profesorii au putut să le corecteze și de acasă, prin platformă.
Lucrările scrise ale elevilor care au susținut simularea probelor scrise din cadrul examenului de bacalaureat se află în unitățile de învățământ în care elevii au susținut probele scrise, iar inspectoratele școlare încă trimiteau școlilor rezultatele, vineri după amiază, a anunțat Ministerul Educației.
Abia miercuri, 20 martie, cel târziu, profesorii vor putea discuta pe lucrări cu borderourile în față.
“Borderourile asociate fiecărei evaluări, corespunzătoare celor 33 de tipuri de subiecte, vor fi trimise de către Ministerul Educației inspectoratelor școlare județene/Inspectoratului Școlar al Municipiului București până cel târziu marți, 19 martie 2024, urmând a fi transmise de către inspectorate către fiecare unitate de învățământ cel târziu până pe 20 martie 2024.
Profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum și, începând cu 20 martie, la borderourile de evaluare corespunzătoare. Conducerile unităților de învățământ vor pune la dispoziția cadrelor didactice borderourile de evaluare transmise de la nivelul Ministerului Educației prin inspectoratele școlare, pentru a fi folosite în procesul de vizualizare a lucrărilor de către elevi/părinți”, mai transmite Ministerul Educației în același comunicat.
Tot din cauza numărului mare de tipuri de subiecte dar și pentru că până joi inclusiv profesorii au corectat lucrări, „analiza pe gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național, va fi făcută publică cel mai târziu pe 22 martie”.
Informații de context
Mai mulți profesori au scris pe Facebook că timpul este scurt pentru evaluarea lucrărilor și numărul mare de lucrări. Un profesor a avut de corectat, de regulă, 50 de lucrări de la simulările pentru Evaluarea Națională (EN VIII) și Bac 2024, inclusiv de acasă, a prevăzut procedura Ministerului Educației. Lucrările au fost scanate și încărcate pe platforma destinată evaluării digitalizate, conform sursei citate. În practică, numărul a ajuns și la 70-80 de lucrări, potrivit surselor Edupedu.ro.
Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a declarat pentru Edupedu.ro că profesorii care evaluează lucrările de la simularea examenului de Bacalaureat au un număr mare de lucrări și timpul este scurt: „Am primit sesizări în partea colegilor noștri vizavi de numărul de lucrări care le revin pe fiecare disciplină de examen”.
Aceasta a mai spus că Ministerul Educației „ar trebui să țină cont și de solicitările noastre, în numele colegilor noștri, de a se plăti participarea și la aceste simulări”. Liderul sindical a precizat că numărul mare de lucrări care trebuie să fie evaluate este o consecință a faptului că sunt puțini profesori corectori și „ajungem într-o situație oarecum de impas”.
Florin Tudose, profesor de logică, filozofie și sociologie la Liceul Teoretic Benjamin Franklin din București a atras atenția că nu era un efort mare pentru minister dacă ar fi plătit corectarea la simulări. „Ce efort ar fi făcut ministerul dacă aloca 2 euro pe lucrare? a spus el într-o intervenție la TVR Info.
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.