Ministra Educației, Ligia Deca, a anunțat că de anul școlar viitor elevii ar putea primi punctaje în loc de coduri la Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Măsura – ca „să poată fi traduse mai ușor în progresul elevului”, spune oficialul.
În plus, învățătorii ar putea corecta lucrările digitalizat, așa cum este în prezent la evaluarea pentru clasa a VIII-a și la examenul de Bacalaureat, a mai spus ministra Ligia Deca în conferința de presă de miercuri, 3 iulie, după afișarea rezultatelor de la Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a 2024.
Măsurile ar urma să contribuie la construirea unui parcurs al elevului mai apropiat de realitate din punct de vedere al notelor obținute pe parcurs, spune Deca, întrebată de reporterul Edupedu.ro dacă are în vedere să extindă corectarea digitalizată și la aceste evaluări, după apelul recent al președintelui Csaba Asztalos pentru evaluări pe parcursul gimnaziului.
- Amintim că platforma prezentată drept nouă de Ministerul Educației înainte de primele probe de la Evaluarea Națională de clasa a II-a (EN II) 2024, care va colecta rezultatele elevilor de clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, este una care o îmbunătățește pe cea implementată în 2014 și care ar fi permis generarea de rapoarte pentru profesori, școală și inspectorat școlar, potrivit secretarului de stat Bogdan Cristescu.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Aveți în vedere extinderea corectării digitalizate a lucrărilor elevilor și la evaluările de la clasele a II-a a IV-a, a VI-a. Am văzut zilele acestea și apelul public lansat de președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării, care a cerut ca ministerul să introducă evaluări cu subiecte unice și la clasele a V-a a VI-a, a VII-a și a VIII-a la diferite sau la toate disciplinele, astfel încât școala să nu mai producă iluzia că toți elevii sunt de 10, iar la final de gimnaziu să vedem că doar o mână de copii sunt acolo.
Ligia Deca: Într-adevăr, planul este să avem evaluare standardizată și ea să poată fi aplicată anual. Noua lege a învățământului preuniversitar prevede această măsură. Avem un apel deschis în PNRR pentru o platformă digitală care să permită acest lucru și, de asemenea, ne dorim să avem o bancă de itemi standardizați care să poată permite și comparația între anii de studiu dintre generații. Deci, răspunsul este „da”. Dorința noastră este ca toate evaluările cu caracter național și care trebuie să rezulte și în planuri de intervenție personalizată să se administreze digital.
De aceea, pentru noi acesta a fost un an foarte important, să putem vedea cum funcționează o astfel de evaluare la scară largă. Și într-adevăr, următorul pas este ca să avem aceste evaluări în anii anteriori examenului de Evaluare Națională la clasa a VIII-a pentru a nu mai ajunge în situația în care să existe discrepanțe mari între rezultatul la Evaluarea Națională și mediile din gimnaziu.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Dar aveți un orizont de timp, cel puțin la evaluările II-IV-VI care se dau în fiecare an, veți introduce de la anul această corectare digitalizată?
Ligia Deca: Analizăm pentru anul viitor inclusiv o schimbare de metodologie și aici domnul director Șuță urmează să facă publice discuțiile pe care le avem. Ne dorim ca evaluările a II-a, a IV-a, a VI-a să nu se mai translateze în coduri, care sunt greu de discutat și de înțeles, ci să avem punctaje care să poată fi traduse mai ușor în progresul elevului. Deci lucrăm într-adevăr la modificări de metodologie și vom lua în calcul inclusiv aplicarea digitalizată. Să vedem în ce măsură putem să adecvăm platforma și să mobilizăm resurse.
3 comments
Eu sunt de acord, cu conditia ca evaluatorii sa fie selectati ca si la TOATE CELELELTE EXAMENE NATIONALE. Pai daca e Evaluare Nationala, atunci sa fie evaluate national, nu cu profesorul de la clasa. Ce evaluare nationala e asta? Trebuie omogenizat o data pentru totdeauna evaluarea la nivel national. Profesori evaluatori din corpul de evaluatori. Sunt profesori la clasa necalificati de pe alta disciplina, iar evaluarile nationale au cacerinta evaluatori cu minim gradul II. Nu cred ca este corect caacel necalificat sa evalueze. Statul a cheltuit multi bani publici/ europeni ca sa faca acest corp national de evaluatori si nu se serveste de ei. Desigur, stim de ce: profesorii de la clasa sunt neplatiti. Ei, dupa cum sunt platiti, asa vor evalua. Nu pui oameni priceputi, bine platiti, nu te astepta la rezultate si evaluari corecte. Colegul meu, absolvent de Agronomie, preda limba romana necalificat. Doamna Deca poate ne spune cat de corect este sa corecteze el la EN VI.
La a II-a corectează învățătorul clasei. La a IV-a corectează alt învățător din aceeași școală. La a VI-a corectează profesori din școală.
PENTRU CE E NEVOIE DE ”DIGITALIZARE” (a se citi, o aberație de scanare cronofagă). Au lucrările în față, nu sunt secrete, ce are femeia asta, s-a dus cu capul?!
Ca să nu mai vorbim să se dă peste cap programul fiecărei școli, fiind nevoie de 1. între 1.5-2 ore în care să se desfășoare probele în 2-3 zile diferite, 2. asistenți (scoși de la orele lor, dacă școala n-are suficient personal), 3. persoane de contact și secretari de comisie și informaticieni care să se lupte cu platforma când se termină toată parascovenia. Plus maculatură, munți de maculatură.
Și pentru CE?!? Nimeni nu ține cont de rezultate. Poți să le arăți părinților și să le explici ce înseamnă cât vrei, nu le pasă. Nu sunt note de trecut în catalog, e ca și cum n-ar fi! PIERDERE DE VREME și DE TIMP!
ii și vad pe prichindei , in sir indian , așteptând să li se scaneze lucrările .. in timp ce le suna roalertul din ghiozdănel . ..
e rost de vândut scanere tot înainte ..