Elevi români, premiați special la Concursul European pentru Tineri Cercetători 2024, pentru o soluție de „asamblare a circuitelor imprimate”, anunță Ministerul Educației / A fost premiată cu locul I și o studentă UniBuc, la concursul EU TalentOn

98 de vizualizări
Foto: colaj Edupedu.ro/ Facebook.com – Ministerul Educației
Doi elevi din lotul național care a reprezentat România la Concursul European pentru Tineri Cercetători (EUCYS) au câștigat premiul special, transmite Ministerul Educației într-o postare pe Facebook de duminică. Și o studentă cercetătoare la Universitatea din București a fost premiată recent la un concurs de știință pentru tineri cercetători al programului Orizont EU, desfășurat în paralel, potrivit sursei citate.

Este vorba de elevii Tudor Dochia și Alexandru Turculeț care au câștigat premiul special cu lucrarea „Complete Solution for PCB Assembly” (Soluție completă pentru asamblarea plăcilor de circuite imprimate). Cei doi provin de la Colegiul Național „Petru Rareș” Suceava, tot lotul fiind format de altfel din elevi de la școli de stat.

Ministerul Educației anunță că elevii au participat la „cel mai important târg de știință din UE și a unuia dintre cele mai mari evenimente de brainstorming din Europa. Scopul acestei inițiative finanțate de Uniunea Europeană și co-organizată de Comisia Europeană este de a le oferi tinerilor oameni de știință oportunitatea de a concura cu colegii lor la nivel global și de a se autodepăși. Prin acest eveniment UE încurajează noile generații de tineri cercetători să urmeze carierele în domeniul științei și tehnologiei”.

În același timp, „echipa H2FAST, din care a făcut parte și Ana Maria Popa de la Universitatea din București, a câștigat primul loc la secțiunea dedicată adaptării la schimbările climatice”, la competiția EU TalentOn, la care au participat 108 tineri cercetători, cu vârste între 21 și 35 de ani, din 38 de țări. Ei au avut de abordat „provocările celor cinci misiuni ale UE din cadrul programului Orizont Europa: adaptarea la schimbările climatice, prevenirea cancerului, oceane și apă, orașe inteligente și neutre din punct de vedere climatic, protecția solului”.

Redăm integral anunțul Ministerului Educației:

La cea de-a 35-a ediție Concursul European pentru Tineri Cercetători (EUCYS – European Union Contest for Young Scientists), țara noastră câștigă premiul special oferit de Expo-Sciences Luxembourg!

Tudor Dochia și Alexandru Turculeț au câștigat premiul special, cu lucrarea „Complete Solution for PCB Assembly” (Soluție completă pentru asamblarea plăcilor de circuite imprimate).

Lotul României a fost format din:

  • Dumbravă Mara, clasa a VII-a, Centrul Județean de Excelență / Școala Gimnazială Nr. 29 Galați
  • Babușcă Miruna, clasa a XII-a, Centrul Județean de Excelență / Colegiul Național „Costache Negri” Galați
  • Dochia Tudor, clasa a XII-a, Colegiul Național „Petru Rareș” Suceava
  • Turculeț Alexandru, clasa a XI-a, Colegiul Național „Petru Rareș” Suceava
  • Hămbășan Matei-Ioan, clasa a XI-a, Colegiul Național „Samuel von Brukenthal”, Sibiu
  • Uleșan Andra-Maria, clasa a XI-a, Colegiul Național „Samuel von Brukenthal”, Sibiu

Felicitări tuturor și mulțumim coordonatorului prof. univ. dr. ing. Laurențiu Dan Milici de la Universitatea din Suceava și observatorului prof. Valeriu Apostol de la Liceul cu Program Sportiv Galați.

Viitoarea generație de oameni de știință a fost pusă în valoare prin intermediul celui mai important târg de știință din UE și a unuia dintre cele mai mari evenimente de brainstorming din Europa. Scopul acestei inițiative finanțate de Uniunea Europeană și co-organizată de Comisia Europeană este de a le oferi tinerilor oameni de știință oportunitatea de a concura cu colegii lor la nivel global și de a se autodepăși. Prin acest eveniment UE încurajează noile generații de tineri cercetători să urmeze carierele în domeniul științei și tehnologiei.

În paralel cu EUCYS, s-a desfășurat și competiția EU TalentOn, la care au participat 108 tineri cercetători, cu vârste între 21 și 35 de ani, din 38 de țări, inclusiv România. Aceștia au concurat în echipe mixte, formate din câte patru membri, pentru a aborda provocările celor cinci misiuni ale UE din cadrul programului Orizont Europa: adaptarea la schimbările climatice, prevenirea cancerului, oceane și apă, orașe inteligente și neutre din punct de vedere climatic, protecția solului. Toți cercetătorii români au obținut rezultate remarcabile.

Echipa H2FAST, din care a făcut parte și Ana Maria Popa de la Universitatea din București, a câștigat primul loc la secțiunea dedicată adaptării la schimbările climatice. Felicitări, Ana Maria Popa!”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Ordinul privind organizarea cursurilor pe timp de pandemie

Reprezentanții elevilor, despre reorganizarea agenției care acreditează și evaluează extern toate școlile: Desființarea acestei instituții sau reducerea atribuțiilor sale ar crea un precedent foarte periculos

Reprezentanții elevilor nu sunt de acord cu modificarea atribuțiilor Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP), modificări cerute recent de Asociația Școlilor Particulare, spunând că „ar crea…
Vezi articolul

Rectorul Universității Politehnica București, Mihnea Costoiu, scapă de dosarul „Baza Cutezătorii” în urma deciziei Curții Constituționale privind prescripția faptelor / Costoiu fusese condamnat la 3 ani cu suspendare pentru abuz în serviciu

Rectorul Universității Politehnica București, Mihnea Costoiu, a scăpat de dosarul Baza Cutezătorii în urma deciziei Curții Constituționale privind prescripția faptelor, se arată în minuta instanței de luni. În primă instanță,…
Vezi articolul

Dacă un elev spune că nu înțelege lecția, luați-o ca pe o provocare, spune Ioana Alexandra Șomîtcă, autoare a unui ghid pentru profesori și părinți: Căutați să vă documentați mai mult, să faceți lecția mai interesantă

În situația în care un elev spune profesorului că nu înțelege lecția, cadrul didactic ar trebui să o ia pe ca pe provocare, a declarat pentru Edupedu.ro Ioana Alexandra Șomîtcă,…
Vezi articolul

Elevii ar trebui să dezvolte la școală respectul pentru mediu și să învețe despre efectele schimbărilor climatice, începând cu anul școlar viitor. Strategia națională pentru educația pentru mediu, adoptată de Guvern, va fi transpusă în programa școlară

Strategia Națională privind Educația pentru mediu și schimbări climatice 2023-2030 a fost adoptată de Guvern miercuri. Documentul prevede că elevii de clasele primare, gimnaziu și liceu vor învăța la discipline…
Vezi articolul