Elevi din două colegii naționale din Cluj-Napoca și Focșani învață despre istoria și analiza filmului, după ce profesorii au ales disciplina opțională „Ora de cinema”. Cursurile au resurse gratuite pe o platformă online

429 de vizualizări
Foto: © Rawpixelimages | Dreamstime.com
Elevi din două colegii naționale din Cluj-Napoca și Focșani învață din anul școlar 2024-2025 despre istoria și analiza filmului, după ce profesorii lor au ales disciplina opțională „Ora de cinema”, potrivit unui comunicat de presă remis Edupedu.ro. Este vorba de două clase de la Colegiul Național „Gheorghe Șincai” din Cluj- Napoca și Colegiul Național Pedagogic „Spiru Haret” din Focșani.

La opțional, cu statut de sine stătător, elevii vor folosi săptămânal filmele și fișele educative care includ lecții de istorie a cinematografiei și de înțelegere și interpretare a filmelor. Toate materialele educaționale se pot accesa și online, gratuit, pe site-ul www.oradecinema.tiff.ro.

Potrivit comunicatului de presă, „Ora de Cinema este o platformă online, dedicată profesorilor, ce facilitează folosirea filmului în timpul orelor de liceu. Aceasta conține o Sală de Cinema, cu o selecție de scurtmetraje și fișe ce servesc ca suport didactic, înlesnind organizarea cursului, dar și o Sală de Lectură, unde este disponibil un curs de introducere în cinematografie ce ghidează profesorii și elevii în înțelegerea începuturilor celei de-a șaptea arte”.

  • „Cele două opționale Ora de Cinema îmbină informații din ambele părți, însumând un program de un an de zile în care elevii vor parcurge o selecție din scurtmetrajele disponibile, combinate cu înțelegerea cinematografiei ca artă”, mai scrie în informarea coordonatorilor care au propus disciplina opțională.

Carmen Ion, profesoară de limba și literatura română și inițiatoarea Festivalului Boovie, care va susține opționalul la Focșani, citată în comunicat, spune că „e un loc comun să spui că o imagine face cât o mie de cuvinte. Auzim vorbele astea pe toate drumurile, dar nimeni nu mai completează și că cele 1000 de cuvinte și interpretarea unei imagini necesită un bagaj educațional și cultural destul de solid. În consecință, vizionarea unui film necesită o anumită îndrumare. Este un demers care trebuie făcut în cunoștință de cauză“.

„Acesta este motivul principal pentru care m-am bucurat să decid să implementez acasă opționalul Ora de Cinema. Cred că școala românească se bazează foarte mult pe text, în detrimentul imaginii, ignorând direcția către care se îndreaptă nu doar tânăra generație, ci și noi toți. Și atunci Ora de Cinema produce o conexiune absolut necesară între imagine și cuvânt, generând abilități pe termen lung”, a continuat Carmen Ion.

Dana Grigorovici, profesoara care va susține opționalul în Cluj-Napoca, vorbește despre aceste abilități. „Pe lângă faptul că opționalul Ora de Cinema cimentează drumul spre formarea unui public de film avizat, un public tânăr, cursul dezvoltă gândirea critică și analitică și competențe cognitive (informații despre diferite spații culturale, noțiuni de cinematografie, termeni specifici), lingvistice (achiziții de vocabular și structuri din limbile în care au fost realizate filmele – de exemplu engleză, franceză) și emoționale (managementul emoțiilor, abilități de viață, de comunicare și de relaționare cu ceilalți, de management al unui stil de viață de calitate, de elaborare a planului de carieră etc.).”

Ora de Cinema este un program dezvoltat în colaborare cu profesori, terapeuți, selecționeri de film din echipa Festivalului Internațional de Film Transilvania și lectori universitari, doctoranzi și studenți la UNATC, mai notează coordonatorii lui.

DOCUMENT DESCARCĂ Comunicatul integral de presă:

Foto: © Rawpixelimages | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ieșire în decor a președintelui Academiei Române, care conduce de 3 ani și instituția-cheie în soluționarea plagiatelor. Ioan Aurel Pop: CNATDCU este o instituție anacronică și sunt de acord că trebuie desființată

Ieșire în decor a președintelui Academiei Române, care de 3 ani conduce principalul for de analiză a plagiatelor din doctorate (CNATDCU). Ioan Aurel Pop le-a transmis rectorilor și ministrului, pe…
Vezi articolul

Dezbaterea online Reforma digitală a Educației

Testarea online a elevilor – poate fi făcută în condiții de corectitudine? Dragoș Iliescu, cercetător și specialist în testare educațională, va discuta marți, 8 iunie, de la 16:25, despre soluții de evaluare și despre testarea competențelor digitale pentru elevi, studenți și profesori

Testarea corectă a nivelului educațional atins de copii a fost una dintre marile probleme ale școlii românești în pandemie. Aproape un an, profesorii au predat fără să aibă măsura reală…
Vezi articolul

OFICIAL Termenele limită până la care trebuie aprobate actele normative pe noile legi ale educației, publicate în Monitorul Oficial – listă / Sunt aproape 400 de ordine de ministru și hotărâri de guvern

Lista cu cele aproape 400 de acte normative care să pună în aplicare prevederile din legea educației în învățământul preuniversitar și legea educației în învățământul universitar a fost publicată în…
Vezi articolul

Adolescenții și maturizarea emoțională. Andrei Miu: De ce ți-e teamă de efectele pe care le-ar avea emoțiile, anxietatea sau tristețea? Poate că nu e chiar așa cum crezi. Poate că emoțiile acestea sunt acolo ca să semnalizeze ceva ce deja știi

„De ce ți-e teamă de efectele pe care le-ar avea emoțiile? Anxietatea, de exemplu, sau tristețea. Poate că nu e chiar așa cum crezi”, spune Andrei Miu, profesor universitar de…
Vezi articolul