Elevi de la Olimpiada de Limba engleză, clasați pe primele locuri în județul Galați după ce la contestații au obținut cu aproape 20 de puncte mai mult față de notele inițiale. Subiectul de redactare și formarea profesorilor, problematice – surse

4.585 de vizualizări
Foto: © Yuri Arcurs | Dreamstime.com
Doi elevi de clasa a VII-a care au participat faza județeană a Olimpiadei de Limbă engleză, pe 16 martie 2024 la Galați, au obținut fiecare aproape 20 de puncte în plus față de nota inițială, după contestații, potrivit rezultatelor finale publicate de liceul organizator.

Elevii provin de la aceeași școală, Școala nr. 25, și au avut inițial 72,5 și 75,5 de puncte.

După ce au făcut contestații, au primit încă 18,5, respectiv 19,5 puncte, conform rezultatelor afișate online luni, 18 martie, de liceul teoretic „Aurel Vlaicu”.

Unul dintre ei a obținut locul II pe județ, iar celălalt se află printre cei care primesc mențiune, conform rezultatelor.

Proba scrisă a etapei județene a Olimpiadei Naționale de limba engleză (ONLE) 2024 a avut loc sâmbătă, 16 martie. Etapa națională urmează să fie la Hunedoara între 27 aprilie și 1 mai.

Diferența de corectare a venit după ce elevii au primit punctele în plus la subiectul al III-lea (50 de puncte), unde notarea textului pe care l-au avut de redactat elevii a implicat un grad de subiectivitate, potrivit surselor Edupedu.ro.

Cu alte cuvinte, la prima corectare elevii ar fi primit circa 20 de puncte din cele 50, iar la a doua au obținut înspre 40 de puncte din cele 50 posibile.

O justificare ar fi schimbarea subiectului de „Writing” prin regulament de anul acesta și implicarea profesorilor cu puțini ani de experiență în notarea la olimpiade, fără formare temeinică, care ar fi necesară în acest sens, pe modelul celor care sunt anunțate pentru examenele naționale din vară.

Nu este primul caz semnalat de diferențe mari în corectare la Olimpiadele școlare.

Recent, Edupedu.ro a scris despre cum a fost deturnat clasamentul la Olimpiada de Limba română în București: un elev de pe poziția 15 a primit la contestații peste 11 puncte și s-a calificat la națională.

Un alt caz dezvăluit de Edupedu.ro a fost, săptămâna trecută, al unui elev de liceu din județul Prahova care s-a calificat la etapa națională a Olimpiadei de Biologie după intervenția Ministerului Educației care i-a „îndreptat” însemnările necorespunzătoare de pe foaia de concurs.

Edupedu.ro a solicitat Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Galați lucrările elevilor anonimizate, borderourile de evaluare și alte documente din evaluarea elevilor la ONLE 2024 – etapa pe județ.

Am solicitat și justificări în cazul diferențelor mari de punctaje și detalii dacă profesorii care au notat necorespunzător lucrări vor mai corecta și la edițiile viitoare ale Olimpiadelor școlare. În momentul primirii acestora, le vom publica.

Foto: © Yuri Arcurs | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Clasament deturnat la Olimpiada de Limba română în București, după ce un elev de pe poziția 15 a primit la contestații peste 11 puncte și s-a calificat la națională / Inspector școlar: Lucrările cu diferențe sunt în analiză
Elevii de la liceele militare, excluși de la Concursul de Chimie „Petru Poni” 2024, dedicat liceelor vocaționale, printr-o adresă a secretarului de stat din Ministerul Educației Florian Lixandru
UPDATE Doi elevi de clasa a VII-a, excluși de la etapa națională a Olimpiadei de Informatică aplicată, din cauza întârzierii cu care Ministerul Educației a publicat regulamentul actualizat. Unul dintre ei s-a clasat al șaselea pe țară din peste 140 de participanți
Ping-pong cu olimpicii la științe. După ce s-au calificat la etapele naționale de la Olimpiadele de Biologie, Chimie și Geografie, mai mulți elevi au fost anunțați că de fapt nu s-au calificat, fără nicio explicație – surse
Un elev de la Olimpiada de Biologie, etapa județeană din Prahova, s-a calificat la etapa națională după intervenția Ministerului Educației, deși a marcat neregulamentar, pe foaie, răspunsurile la grile / ISJ: Elevul a inversat simbolurile pentru răspunsuri corecte și greșite
Criterii de departajare netransparente la Olimpiada de Limba română pentru minorități în județul Caraș-Severin și presiuni asupra profesorilor, acuză unul dintre părinții elevilor participanți / Inspectoratul școlar județean cercetează cazul
Doi elevi de clasele a VII-a și a VIII-a, clasați în primii 4 la Olimpiada de Securitate de Cibernetică pentru liceu, au fost descalificați de pe podium de ISMB pentru că nu sunt încă în clasa prevăzută de regulament / Organizatorii au hotărât să îi lase la etapa națională, dar în afara concursului

2 comments
  1. Unii profesori nu stiu sa noteze.Trebuie o Schema de notare si sa se faca notare pe o lucrare si sa se motiveze felul notarii.Ca profesor am avut eleva la l.engleza locul 1 pe tara dar la etapa judeteana fusese notata fara justificare si era sa nu se califice.Ce parere aveti?

  2. Dar cum e cand profesorul nu vrea să te trimită la olimpiafa, pentru că faci medi cu altul, care chiar muncește cu tine, uneori gratis, ajungi totuși și te califici la națională? Și probabil va lua și premiu, copilul fiind f bun. Ce îi faci profului care a refuzat să te trimită și care acum se împăunează cu rezultatul copilului, deși n.are nicio contribuție?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
SRI / Foto: Facebook SRI

Situația din învățământ, înainte și în timpul pandemiei Covid-19 –  menționată de SRI în raportul pe 2020, la capitolul “Riscuri și amenințări la adresa valorilor constituționale”: infrastructură și resurse deficitare, decalaje accentuate în accesul la școala online

Situația din învățământul românesc, atât prin felul cum se prezenta înaintea pandemiei Covid-19 cât și prin schimbări cauzate de aceasta, este menționată la capitolul “Riscuri și amenințări la adresa valorilor…
Vezi articolul