Eleva din București de la etapa pe sectoare a Olimpiadei Naționale de Limbi romanice (ONLR) – Limba spaniolă, care s-a calificat la etapa națională de la Olimpiada de Limba spaniolă, deși a fost reclamată absentă de mai mulți elevi participanți, a fost prezentă la probă, după cum susține Inspectoratul Școlar București (ISMB) într-un răspuns la solicitarea Edupedu.ro.
Eleva de clasa a X-a de la Colegiul Național „Grigore Moisil” a fost prezentă la proba scrisă, transmite Inspectoratul școlar, după articolul Edupedu.ro de marți, 16 aprilie, în care am prezentat că mai mulți participanți semnalează calificarea în absență a elevei la etapa națională a Olimpiadei de Limba spaniolă, care începe pe 26 aprilie la Iași.
Eleva s-a calificat mai departe cu 85 de puncte, punctajul minim prevăzut de regulament, arată Inspectoratul Școlar al Municipiului București care „a verificat existența lucrărilor candidaților care au participat la Olimpiada de limba spaniolă, etapa sectoarelor municipiului București, desfășurată în data de 23 martie 2024 la Liceul Teoretic Bilingv „Miguel de Cervantes”, arhivate în centrul de desfășurare”.
Referitor la informația cum că elevul notat ca absent în rezultate ar fi eleva calificată la faza pe țară, după cum a prezentat-o Edupedu.ro pe baza analizei pe rezultate trimise de mai mulți elevi de liceu repartizați în aceeași sală la Liceul Cervantes, ISMB a transmis:
- „Precizăm faptul că în ceea ce privește codul indicat de dumneavoastră, prin care în mod eronat identificați eleva calificată la etapa națională, corespunde, de fapt, unui elev care nu s-a prezentat la această probă”.
Răspunsul ISMB integral:
„Având în vedere solicitarea dumneavoastră, înregistrată la Inspectoratul Școlar al Municipiului București cu nr. 9448/17.04.2024, precum și afirmațiile prezentate în articolul „Elevă care ar fi lipsit de la Olimpiada de Limba spaniolă din București, printre calificații la etapa națională de la Iași care începe pe 26 aprilie, susțin mai mulți elevi participanți” vă comunicăm următoarele:
Olimpiada de limbi romanice – limbile spaniolă, italiană, portugheză este organizată în conformitate cu prevederile Metodologiei-cadru de organizare și desfășurare a competițiilor școlare, aprobate prin OMECTS nr. 3035/2012, cu modificările și completările ulterioare. Cadrul specific de organizare și desfășurare a Olimpiadei de limbi romanice – limbile spaniolă, italiană, portugheză este definit de prevederile Regulamentului Specific, elaborat de Ministerul Educației, nr. 24839/30.01.2024 privind organizarea și desfășurarea Olimpiadei de limbi romanice – limbile spaniolă, italiană, portugheză.
În conformitate cu prevederile Regulamentului mai sus menționat, calificarea elevilor la etapa națională a Olimpiadei este condiționată de obținerea unui punctaj minim de 90 de puncte (nivel gimnazial), respectiv de 85 de puncte (nivel liceal). Din municipiul București, la etapa națională a Olimpiadei va participa, din fiecare sector, câte 1 elev/clasă/limbă studiată /regim de studiu al limbii.
Ca urmare a afirmațiilor dumneavoastră, Inspectoratul Școlar al Municipiului București a verificat existența lucrărilor candidaților care au participat la Olimpiada de limba spaniolă, etapa sectoarelor municipiului București, desfășurată în data de 23 martie 2024 la Liceul Teoretic Bilingv „Miguel de Cervantes”, arhivate în centrul de desfășurare, și a constatat următoarele: eleva la care faceți referire în cuprinsul articolului dumneavoastră a fost prezentă la proba scrisă, a obținut 85 de puncte, calificându-se astfel la etapa națională în conformitate cu prevederile Regulamentului mai sus menționat. Precizăm faptul că în ceea ce privește codul indicat de dumneavoastră, prin care în mod eronat identificați eleva calificată la etapa națională, corespunde, de fapt, unui elev care nu s-a prezentat la această probă.
De asemenea, precizăm faptul că ați solicitat instituției noastre un punct de vedere, pe e-mail, în data de 16.04.2024 la ora 20:00, publicând în aceeași seară articolul menționat. Vă rugăm să verificați, înainte de a publica informații care fac referire la activitatea Inspectoratului Școlar al Municipiului București, credibilitatea acestora, pentru a nu dezinforma opinia publică”.
Foto: © Viorel Dudau | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.