Elevă de clasa a XII-a, după simularea de la Istorie: Au fost întrebările foarte grele. Pe unele nici măcar nu le înțelegeam

26.735 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
„Au fost întrebările foarte grele. Pe unele nici măcar nu le înțelegeam”, spune o elevă de clasa a XII-a, pentru Radio România Actualități, despre subiectele de la Istorie din cadrul simulării examenului național de Bacalaureat 2025. Marți, 25 martie, a avut loc proba obligatorie a profilului – Matematică sau Istorie.

Simularea la Istorie a fost susținută de liceenii de la profilul umanist, precum și de la filiera vocațională, cu excepția celor de la specializarea învățători-educatoare.

Simularea la Matematică a fost susținută de elevii clasei a XII-a de la profil real, de cei din liceele tehnologice, precum și de către cei cu specializarea învățători-educatoare.

Referitor la subiectele de la Matematică, o elevă de la profilul real a spus că au fost ok.

Elevă: „Eu am dat la matematică, (subiectele – n.red) au fost ok, cel puțin la științe ale naturii, nu știu cum au fost (subiectele – n.red) la mate-info, dar, totuși, greuțe. Am reușit să fac subiectul I. Am făcut și din subiectul II, și din III. Le-am combinat.

Întrebare: Care ți s-a părut cel mai greu?

Răspuns elevă: Subiectul 3 cu integralele, pentru că sunt foarte multe de învățat la el.

Întrebare: Te pregătești pentru vară mai mult? Faci meditații?

Răspuns elevă: Da, clar. O să mă pregătesc pentru toate trei, pentru vară. Și fac și meditații la matematică.

Întrebare: Cum a fost la Istorie?

Răspuns elevă: A fost greu, au fost întrebările foarte grele. Pe unele nici măcar nu le înțelegeam. Eseul a fost din autonomii locale și să sperăm că la bac o să fie mai bine.

Informații de context

La istorie, profesoara Nicoleta Zărnescu este de părere că subiectele I și II nu ridică probleme de dificultate, în timp ce subiectul al III-lea are un nivel mediu:

„Subiectele I și II au fost de nivel mediu și nu ridică probleme de dificultate. Exemplu – Subiectul I, cerința 5: în text există multe informații care se pot identifica drept cauză-efect cu ușurință. Subiectul III este unul de nivel mediu, fiind cunoscute aspectele legate de întemeierea statelor medieval românești (din unitatea Autonomii locale și instituții centrale). Poate singurul reper care le-ar fi putut provoca momente mai profunde de gândire și memorie este al treilea, referitor la Transilvania, deoarece elevii au tendința să studieze mai atent spațiile extracarpatice pentru secolele XVI-XVIII.”

„Per ansamblu, consider că elevii ar trebui să obțină un punctaj de minimum 70 puncte dacă au reușit să învețe și să recapituleze unitățile de învățare din programa de simulare”, a precizat Nicoleta Zărnescu.

Profesorul Mădălin Ghiuler a rezolvat, pentru Edupedu.ro, subiectele pe care le-au primit elevii la proba obligatorie a profilului – simularea examenului național de BAC 2025. Iată ce a spus cadrul didactic despre subiectele pentru specializarea mattematică-informatică:

„Subiectul l a fost clasic, cu o frumoasă problema 6 care face trimitere la clasa a VII-a. La subiectul al ll-lea este totul clasic, apar toate cerințele în modelele existente… ușor piperat c) – sistem. Subiectul al lll-lea nu are nicio capcană, subiectul de analiză de clasa a XII-a poate fi rezolvat de un elev bun de nivel tehnologic, o integrala clasică cu prima schimbare de variabilă și o integrare prin părți”, a precizat profesorul pentru Edupedu.ro despre varianta de la Matematică-Informatică.

Cum vor fi comunicate rezultatele, conform procedurii

Rezultatele simulărilor nu vor fi publice, ci transmise individual fiecărui elev printr-un cod unic. „Rezultatele obținute la simulările naționale nu sunt afișate și nu sunt făcute publice” (art. 19 (1)), iar „comunicarea rezultatelor se face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților” (art. 19 (4)).

Dacă elevii doresc, notele obținute la simulare pot fi trecute în catalog, dar doar la cererea scrisă a acestora sau a părinților. „La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog” (art. 20 (2)).

Ce se întâmplă cu liceele cu rezultate slabe?

Ministerul Educației va analiza rezultatele simulării și va lua măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor elevilor, conform procedurii consultate de Edupedu.ro. „Unitățile de învățământ care obțin rezultate necorespunzătoare la simulările naționale sunt monitorizate și îndrumate constant de către inspectoratul școlar, în vederea îmbunătățirii performanțelor școlare ale elevilor” (art. 20 (6)).

Inspectoratele școlare trebuie să analizeze rezultatele și să trimită un raport Ministerului Educației în termen de o lună. „Inspectoratele școlare analizează rezultatele simulărilor naționale și elaborează un raport pe baza rapoartelor unităților de învățământ. Acesta include un plan de acțiune care cuprinde măsurile de monitorizare, control și remediere, în cazul în care acest fapt se impune” (art. 20 (4)).

Citește și:
Rezolvarea subiectelor la Matematică, simulare BAC 2025. Profesorul Mădălin Ghiuler: La mate-info, subiectul III nu are nicio capcană, iar subiectul de analiză de clasa a XII-a poate fi rezolvat de un elev bun, de tehnologic
Rezolvarea subiectelor la Istorie, simulare BAC 2025. Profesoara Nicoleta Zărnescu: Elevii ar trebui să obțină cel puțin 70 de puncte dacă au reușit să recapituleze. Poate reperul despre Transilvania să-i fi pus pe gândit
Baremul de corectare de la Istorie, simulare BAC 2025, publicat de Ministerul Educației
Baremele de corectare la Matematică, simulare BAC 2025, publicate de Ministerul Educației

6 comments
  1. Vă dați seama la ce nivel suntem, dacă la primele două subiecte la istorie,ne plângem că a fost dificil? Cu text în față și tot li se pare greu!! Probabil că trebuie să li se dea și rezolvarea ca să fie bine.

    1. Nu este vina copiilor. Vina este a profesorilor și modul cum au conceput subiectele. Ca să numai vorbim de faptul că, la clasă, nici măcar nu fac teste de antrenament cu elevii. Așteaptă doar clientelă la meditații. Așa că, întâi, uitați-vă la voi și în curtea voastră, analizați comportamentul vostru jalnic față de copii și apoi dați vina pe ei, că nu învață.

  2. copiii noștri nu mai înțeleg nici întrebarea dar sa mai știe și răspunsul e de neconceput.
    aici ne au adus tehnologiile care ii fac pe copii sa scaneze nu sa aprofundeze.

  3. evaluarea de la domiciliu a se înțelege corect pe resursele profesorului :spatiu , curent , căldură etc. e un fel de wfh , atenție o mare țeapa vândută în poleiala comodității de acasă..

    1. Evaluarea la domiciliu, stimabile/stimabilo, pe banii și resursele părinților, de unde-ți plătești tu facturile, așa că nu te mai plânge.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel Funeriu, despre proiectele legilor Educației Deca: Legea educației este cea mai importantă lege a unei țări, o operație pe creierul deschis al unei națiuni. Are emitentul autoritatea morală în acest moment și autoritatea politică pentru a propune o astfel de lege?

Fostul ministru al Educației Daniel Funeriu, în mandatul căruia a fost aprobată Legea Educației nr. 1/ 2011, spune că “principala atribuție a unei legi a Educației este să stabilească un…
Vezi articolul

Microbilog al Universității de Medicină din Iași, despre etapele dezvoltării unui vaccin și ce efect are închiderea școlilor și facultăților în răspândirea coronavirusului: „Mai curând copiii de vârstă mică par să fi înțeles importanța acestor măsuri”

Care sunt principalele diferențe între noul coronavirus și gripa sezonieră, dacă și ce efect au măsurile de închidere a instituțiilor de învățământ, precum și care sunt etapele cercetării și dezvoltării…
Vezi articolul