Efectele pe care explorarea spațiului cosmic le poate avea asupra societății, convingerilor politice și religioase ale oamenilor – obiectul unui curs universitar “altfel”, în SUA

322 de vizualizări
Foto: © Andrey Armyagov | Dreamstime.com
Efectele pe care explorarea spațiului cosmic le-ar putea avea asupra comunităților și convingerilor religioase sau politice ale oamenilor nu mai fac exclusiv obiectul speculațiilor SF, ci, la o universitate din SUA, ele sunt abordate într-un curs mai puțin convențional, prezentat pe larg de autorul lui în publicația de popularizare a științei The Conversation. Scopul cursului, după cum susține cel care îl predă, este să răspundă unor nevoi exprimate chiar de cei care se ocupă în profunzime de studiul spațiului.

Această inițiativă academică, numită “Explorarea Spațiului: Spre o societate care călătorește în Cosmos”, îi aparține lui Joshua D. Ambrosius, profesor de științe politice de la University of Dayton, instituție catolică de învățământ superior din statul american Ohio. El spune că s-a hotărât să pună la punct un astfel de curs în urma succesului pe care l-a avut un articol al lui pe tema influenței religiei asupra sprijinului publicului american pentru politicile americane de explorare a spațiului.

Profesorul spune că acest curs, care se adresează studenților cu specializare în științe inginerești sau de afaceri, propune o abordare a studiului universului mai puțin bazată pe calcule și tehnologie și mai mult prin prisma științelor sociale: “Analizăm activitățile umanității cu privire la spațiu din perspectiva politicii, economiei și sociologiei. Există, de fapt, subdomenii recunoscute precum astropolitica, economia spațiului sau astrosociologia”. 

  • Cursul include, între altele, un proiect de grup în care studenții discută cum ar urma să răspundă umanitatea în cazul descoperirii unor formă de viață extraterestră, problemele finanțării NASA, cele legate de volumul tot mai mare de deșeuri spațiale, dar și chestiuni legate de religie, pornind de la faptul că tinerii recrutați pentru activități legate de spațiu sunt îndemnați să se gândească la menirea lor supremă.

Dacă umanitatea ar fi să devină o specie cu adevărat interplanetară, “educația spațială ar trebui să meargă dincolo de elemente tehnice legate de acest obiectiv. Ar trebui să ia în calcul și preocupările sociale, legale și atice care vor apărea în momentul în care vom ajunge acolo”, scrie autorul.

El face trimitere la declarații recente ale lui Carl Starr, managerul Telescopului Spațial James Webb, care a observat, pe de o parte, că absolvenții de facultate care se angajează în domeniu au competențe tehnice, dar nu prea cunosc probleme legate de istorie sau politică, iar pe de altă parte au o problemă în a comunica eficient, scopul cursului fiind să acopere aceste neajunsuri.

Foto: © Andrey Armyagov | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rectorul Daniel David: Universitatea Babeș-Bolyai este “de acord cu renunțarea” la titlul de doctor, dar “cu anumite condiții” – să fie recunoscută problema de integritate academică și să existe implicații administrative / Comisia care preia parțial atribuțiile CNATDCU “este prea dependentă de universități”

Noua Comisie care va prelua o parte dintre atribuțiile CNATDCU, potrivit proiectelor noilor legi ale educației, “este prea dependentă de universități și nu are nicio funcție puternică de control a…
Vezi articolul

Profesori ai Facultății de Chimie de la Universitatea din București solicită Ministerului Educației să respingă noile propuneri de standarde minimale elaborate de Comisia de Chimie a CNATDCU: S-a omis componenta didactică și sunt discriminatorii prin limitarea evaluării activității la 10 ani

Profesori ai Facultății de Chimie de la Universitatea din București continuă protestul față de noile propuneri de standarde minimale elaborate de Comisia de Chimie a CNATDCU si solicită Ministerului Educației…
Vezi articolul

Studenții mai pot merge cu trenul cu legitimațiile vizate pe anul universitar trecut până pe 30 noiembrie, anunță CFR. De la 1 decembrie, au nevoie de documente actualizate 2024-2025 / Reducerile la bilete sunt de 90%

Studenții mai pot merge cu trenul, cu legitimațiile vizate pe anul universitar 2023-2024, până pe 30 noiembrie, anunță CFR într-un comunicat de presă. De la 1 decembrie, studenții au nevoie…
Vezi articolul

GRAFICE Raportul Bologna 2024: România, pe contrasens cu Spațiul European al Învățământului Superior la mai mulți indicatori. Scădere a numărului de profesori din universități, în timp ce în UE acesta crește / Cheltuielile publice pentru învățământ superior, printre cele mai mici pe continent

România a cunoscut un avans minim în ceea ce privește numărul de studenți și înregistrează rate mult în urma mediei europene în ceea ce privește participarea tinerilor și adulților la…
Vezi articolul