Simplitatea predării și un cadru de lucru care să se apropie de imaginea unei clase se numără printre sfaturile făcute de un profesor cu experiență în învățarea la distanță, pentru colegii care nu au mai trecut niciodată prin așa ceva și care se simt copleșiți de ceea ce-i așteaptă. Kareem Farah, care a predat matematică în licee din Hawaii și Washington DC, inclusiv printr-un model de lucru ce a inclus comunicarea la distanță, și-a prezentat sfaturile pentru site-ul de specialitate Edutopia.
Cele patru sfaturi pentru ca profesorii să ofere “o experiență de învățare durabilă și angajantă”.
Sfaturi pentru predarea online
1. Simplitatea. La clasă, elevii se au unul pe altul și îl au alături pe profesor ca să poată să lămurească problemele, atunci când se blochează. În cazul învățării la distanță, rezolvarea problemelor cu ajutorul celorlalți nu mai e la fel de ușoară. De aceea, simplitatea predării e esențială – instrucțiunile să fie clare, să fie folosite doar una sau două resurse, să fie folosite formate de documente ușor accesibile pentru elevi.
2. Mediu virtual de clasă. Tot în ideea simplității, e important ca elevii să aibă un punct de reper digital similar unei clase. Aceasta poate fi un sistem oferit de autoritățile locale sau platforme precum Google Classrooms sau Google Sites pentru stabilirea propriului site destinat clasei. E nevoie de un singur astfel de loc, chiar dacă poate fi tentant să sari de la o aplicație la alta și să folosești multe platforme.
3. Sarcini de durată mai lungă pentru elevi. Învățarea la distanță are nevoie de eficiență, deoarece planificarea ia mai mult timp și pretinde o atenție mai mare la detalii. Sunt necesare sarcini mai lungi date elevilor, care dau profesorului timp să-și organizeze predarea pe viitor, dar și sarcini care să îi facă pe elevi să se ridice din fața calculatoarelor. Sunt bune proiectele pe termen lung, în care elevii au autonomie mai mare și un set clar de termene limită intermediare pe care trebuie să le respecte.
4. Puncte de contact intermediare. Elevilor le vor lipsi contactele umane pe care le au la clasă, care sunt o experiență de neînlocuit. De aceea e nevoie să fie stabilite structuri care să permită puncte de contact cu elevii și care pot avea orice formă – e-mail, mesaje video, telefoane etc. Acestea îi vor asigura pe elevi că profesorului le pasă de ei.
Citește și:
-
Matematica online. Cum predă digital profesorul Bogdan Enescu, chiar din prima zi în care s-au închis școlile / Plus: cum să folosești cu elevii aplicația Zoom, pas cu pas
-
Școala online, exemplu de practică. Ciprian Ittu, profesor de matematică și TIC: Nu este un șoc că facem teme online, este ce făceam și înainte de epidemia de coronavirus / Plus: cum folosește cu elevii platforma Digitaliada
-
VIDEO Webinarul de vineri pentru profesori a început la ora 11.00. Instruire pentru folosirea Google Meet în predarea online
-
Probleme digitale de matematică și informatică pentru gimnaziu au fost publicate de Fundația Orange. Peste 800 de teste pot fi folosite de profesori și elevi
-
Teste digitale de Matematică, Română, Informatică, Chimie și Franceză pentru clasele I – VIII
-
O școală particulară pune la dispoziția tuturor școlilor din România, gratuit, materiale de comunicare și planificare a învățării la distanță, în contextul pandemiei de COVID-19
-
Învățare de acasă: Estonia, țara europeană nr. 1 la testele PISA, pune gratuit la dispoziția altor țări soluțiile sale de educație digitală / Care sunt acestea
-
Modelul chinez de educație online, văzut din interior. Profesor american la Beijing, pentru EduPedu.ro: Toată țara se mișcă în masă în aceeași direcție / Cât de rapid s-au stabilizat lucrurile și cum se instalează oboseala
-
“Îndrumarul” școlii online, pus de China la dispoziția experților din toată lumea. Ce soluții spun chinezii că ar putea fi adaptate în alte țări