Educația remedială trebuie plătită, dacă este după ore. Am lucrat cu 3.000 de profesori, 14.000 de copii și am avut 92% rată de absolvire la BAC, când lumea transforma școala în cabinet medical – experiența World Vision România, povestită de Mihaela Nabăr

Mihaela Nabăr / Foto: Terre des Hommes

“Dacă educația remedială este dincolo de orele de clasă, ea trebuie plătită ca atare și nu este vorba doar de plata orelor respective. Sunt materiale educaționale care trebuie folosite în acest sens, sunt anumite competențe pe care ar trebui să le aibă profesorii, pentru că nu oricine poate să facă educație remedială. Mai ales că educația remedială intervine pe acele cazuri vulnerabile”. Declarația vine de la Mihaela Nabăr, director executiv al organizației World Vision România care de pe 11 martie și până în prezent a organizat cursuri remediale cu 14.000 de copii de la sat, cu ajutorul a 3.000 de profesori. Unul dintre rezultate? 92% dintre elevii de liceu pregătiți astfel au luat Bacalaureatul.

Edupedu.ro a vrut să afle ce este educația remedială, concret? Pe ce anume a investit Anglia bună parte din pachetul de 1 miliard de lire sterline pregătit de guvern după lockdown și despre ce vorbea Italia când anunța orele remediale ca urgență pentru profesori și elevi?

În cadrul conferinței “Ziua Educației: Lecțiile pandemiei”, directorul World Vision România a explicat că educația remedială este pregătirea suplimentară a elevilor, meditarea copiilor care înregistează lacune față de programa școlară sau pregătirea în masă a elevilor cărora statul a eșuat să le transmită cunoștințele pe care le consideră necesare pentru viață.

Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România:

Mihaela Nabăr este doctor în istorie economică și relații economice internaționale al Universității Marne-la-Vallée Paris-Est, specialist în studii europene și relații internaționale. Cu o experienţă de 12 ani în World Vision, a ocupat mai multe funcții în cadrul organizaţiei. Înainte de a prelua actuala poziție, a fost director al Departamentului de Achiziții și Management al Granturilor.

Mihaela Nabăr / Foto: Facebook.com
Mihaela Nabăr, despre concluzia anunțată de ministrul Monica Anisie că ministerul și-a îndeplinit îndeplinit obiectivele, prin “încheierea anului şcolar în condiţii bune pentru elevi şi profesori şi susţinerea examenelor naţionale:
VIDEO Declarațiile integrale făcute în cadrul Conferinței Ziua Educației: Lecțiile pandemiei
Informații de background

Școlile din România s-au închis de pe 11 martie 2020 până pe 14 septembrie 2020 – cu excepția a 2 săptămâni în care elevii de clasele a VIII-a și a XII-a au fost primiți în clase pentru a se pregăti de examene. În tot acest timp, statele europene cel mai grav afectate de pandemia de coronavirus au anunțat că urgența pentru copii este recuperarea orelor pierdute și fie au redeschis anumite școli, fie au făcut cursuri remediale pe timpul verii, fie au investit bani în lărgirea școlilor, angajarea de profesori și aplicarea de ore remediale în paralel cu începrea cursurilor.

În România, doar ONG-uri, școli particulare sau cazuri extrem de izolate au aplicat, pe cont propriu, ore remediale, pe timpul verii.  

Amintim că Guvernul britanic a anunțat în iunie 2020 că va aloca o sumă suplimentară de 650 de milioane de lire sterline pentru ca elevii din școlile din Anglia să recupereze materia pierdută din cauza măsurilor de izolare în criza produsă de noul coronavirus, potrivit The Guardian. Pachetul total de ajutor se ridică la 1 miliard de dolari și mai include 350 de milioane de lire, reprezentând subvenții pentru un program remedial național cu durata de un an, destinat copiilor din medii dezavantajate.

Tot în vară, Guvernul italian a anunțat că pregăteau investiții de 1 miliard de euro pentru creșterea numărului de profesori, pentru extinderea spațiilor de învățământ și pentru ore remediale începând din 1 septembrie și începerea noului an școlar, cu elevi la clasă, din 14 septembrie. Detalii aici

În România, singura acțiune pe învățământ remedial aplicată de Guvernul Orban au fost lansarea în septembrie 2020 unor Ghiduri remediale pentru profesori, pentru recuperarea materiei nepredate în anul școlar trecut.

Citește și:
iunie 2020: Cursuri remediale în școlile din Anglia – o bună parte din pachetul de 1 miliard de lire sterline pregătit de guvern pentru ca elevii să recupereze după lockdown
iulie 2020: Acțiunile remediale sunt soluția la pierderile înregistrate de copii în pandemie. Elevii cu pierderi de învățare în criza Covid-19 vor câștiga mai puțini bani de-a lungul carierei – un nou studiu Royal Society
Pregătirile pentru redeschiderea școlilor în Italia. Peste 1 miliard de euro pentru măsuri “urgente” luate în ultimele zile, înaintea primei zile de școală – 14 septembrie. Investiții majore în suplimentarea cadrelor didactice și a spațiilor de învățare
septembrie 2020: Italia începe școala cu 5.000 de clase nou create, 5.000 de clase vechi mărite și purtarea obligatorie a măştii
septembrie 2020: DOCUMENTE Ghidurile remediale pentru profesori, pentru recuperarea materiei nepredate în anul școlar trecut, au fost publicate parțial de Ministerul Educației
Mircea Miclea: În toamnă ne vom confrunta cu două pandemii: pandemia de frică și cea a coronavirusului. Există deja o tendință, din cauza supraprotecției pe care o asigură părinții în ultimii 10-15 ani
VIDEO Monica Anisie, de Ziua Educației: Obiectivele Ministerului pentru anul trecut au fost îndeplinite cu succes
Exit mobile version