Educația în România are viitor prin profesorii MERITO – Parteneriat Edupedu.ro

Ediția a IV-a a Galei MERITO a avut loc miercuri, 13 martie 2019, și s-a desfășurat sub Înaltul Patronaj al Președintelui României, pentru al doilea an consecutiv. Peste 250 de antreprenori și manageri de top din Romanian Business Leaders (RBL) au recunoscut bunele practici ale 12 dascăli-model din sistemul preuniversitar de învățământ, se arată într-un comunicat remis Edupedu.ro.

Prezent la eveniment, președintele Klaus Iohannis a transmis comunității de profesori următorul mesaj: „Gala de astăzi arată că societatea oferă recunoaștere profesorilor cu merite deosebite. Capacitatea de a inspira, de a încuraja un tânăr să-și dezvolte abilitățile și să devină performant reprezintă esența acestei profesii de care, recunosc, sunt încă puternic atașat și care este foarte importantă pentru viitorul societății noastre. Pe parcursul mandatului de Președinte, am adus în atenția opiniei publice o serie de teme din zona învățământului, reunite în cadrul Proiectului «România Educată». În orice discuție despre îmbunătățirea calității procesului educațional, cadrele didactice trebuie privite ca un partener-cheie și nu ca un actor pasiv, supus dispozițiilor sau deciziilor statului de la nivel central. Cea mai bună dovadă sunt chiar cele, până acum, trei – și de astăzi patru – generații de profesori «MERITO». Alocuțiunea Președintelui României, domnul Klaus Iohannis, susținută în deschiderea Galei MERITO este disponibilă aici.

Profesorii MERITO şi dl. Klaus Iohannis, Preşedintele României, la întâlnirea informală premergătoare Galei MERITO 2019. Sursa foto: Administraţia Prezidenţială

 

Din 2016, comunitatea RBL a premiat 43 de dascăli-model din România, care interacționează cu peste 6.500 de elevi, profesori și părinți, în medie, în fiecare an.

Cei 12 profesori care se alătură din acest an comunității MERITO sunt unici prin tehnicile și metodele pe care le folosesc la clasă și au în comun dragostea și responsabilitatea cu care modelează viitoarele generații de adulți români.

Sunt oameni ca Antoneta Împușcatu, directoarea unei școli gimnaziale dintr-un sat tulcean, care a organizat cancelaria într-un spațiu deschis, în care elevii au acces; ca educatoarea Adina Jurcă, în cărei sală de grădiniță din Miercurea Ciuc, n-o să vezi niciodată copii pe scaun cu mâinile la spate, ci împrăștiați în diferite colțuri, unde își găsesc de lucru; ca Dan Voiculescu, care a împânzit un laborator de fizică din Galați cu experimentele create de copii – catapulte, sisteme de alarmă pentru locuințe, oglinzi infinite sau popularul tub al lui Ruben – sau ca învățătoarea Andrada Mazilu din Timișoara, care vorbește cu elevii ei despre cum se simt și ce îi deranjează.

Sunt oameni ca Bogdan Rațiu, profesorul de limba și literatura română din Târgu-Mureș, care integrează în ore postări ale unor persoane publice pe Facebook, Snapchat și clipuri ale unor artiști în vogă; ca Ioana Steluța Manea, profesoara de matematică din Techirghiol care predă pe ritmuri de Vivaldi și se vede pe ea însăși copilă când își privește elevii; ca Anca Evelina Cîrligeanu, profesoara de limba și literatura română din Constanța care îi învață pe liceeni să trăiască sincer starea de a întreba sau ca Alina Hoară, învățătoarea din Sibiu care a inventat „trenulețul adunării” și care predă uneori cursuri de robotică, când se potrivește cu programa, în săptămânile Școala Altfel, dar mai ales la clubul educativ „Științescu Hub”.

Sunt oameni ca Elisabeta Păcuraru, învățătoarea din Eșelnița, care încă din clasa I preda ce afla la școală păpușilor pe care le sprijinea de zidul casei, în curte; ca Mircea Nistor, profesorul pe care îl găsiți într-un laborator de fizică din Hunedoara sau într-o clasă gălăgioasă, plină de copii care trebăluiesc non-stop în preajma unor computere și a doi roboți; ca Tatiana Cauni, profesoară de limba și literatura română din Baia Mare, care și-a trimis elevii să intervieveze librarii din oraș și să le afle poveștile, pentru că unul dintre subiectele de Bac de anul trecut a fost despre librari sau precum Coziana Zaharia, învățătoarea din București care crede că, oriunde ai fi, în orice sistem ai lucra, totul depinde de tine, profesor, omul cu gândire flexibilă și mentalitate deschisă, care urmărește să dezvolte toate laturile personalității unui copil și care găsește valoare în el.

Broşura MERITO surprinde esenţa poveştilor laureaţilor MERITO 2019. Câteva dintre motivele pentru care aceşti profesori au fost recunoscuţi, provenite chiar de la elevii lor, sunt redate aici.

Prin MERITO recunoaştem public și material meritele profesorilor valoroși ai României. Antreprenorii și managerii din RBL lucrează împreună cu profesorii în comunități regionale și locale MERITO ca să ducă mai departe în sistemul de educație tehnicile și modelele predare, prin ateliere tematice și printr-o platformă online. Misiunea MERITO este de a transforma meseria de profesor în România, în sensul de a o face din nou dezirabilă pentru tineri și admirată în societate.

RBLSummit 2019, desfăşurat pe 13-14 martie, este evenimentul central al comunității RBL, ce combină cunoașterea, interactivitatea, inspirația, socializarea, munca și distracția pentru a genera proiecte concrete prin care facem România o țară mai bună pentru business și astfel o țară mai bună pentru români. În fiecare an, la final de februarie – început de martie, 300 participanți – antreprenori și executivi de top, lideri din societatea civilă și peste 40 de speakeri naționali și internaționali se reunesc la Romanian Business Leaders Summit.

___

Fundația Romanian Business Leaders este o organizație apolitică, neguvernamentală și non-profit care asigură o platformă de acțiune și implicare socială pentru liderii din mediul privat. Misiunea RBLS este ca România să devină o țară mai bună pentru afacerile responsabile și, în felul acesta, pentru toți românii.

 

Exit mobile version