Educația economică în Polonia: Afacerile și managementul – o nouă materie ce va înlocui Introducerea în antreprenoriat și va putea fi inclusă în examenul de final de liceu

456 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Polonia a decis să extindă cursurile dedicate afacerilor, la nivelul învățământului secundar, începând din 2023, pe baza unui curriculum ce va fi stabilit împreună cu reprezentanți ai comunității de afaceri, potrivit unei prezentări a proiectului, făcută pe platforma europeană Eurydice.

Noua materie va fi introdusă în anul școlar care începe în septembrie 2023, iar elevii o vor putea alege ca materie pentru Matura (echivalentul polonez al Bacalaureatului) din 2027. “Afaceri și management” înlocuiește actuala materie “Introducere în antreprenoriat”, predată în învățământul secundar, dar preia mare parte din conținutul acesteia și îl extinde cu elemente noi.

Potrivit prezentării făcute de Ministerul polonez al Educației și Științei, introducerea noii materii pentru Matura vine ca răspuns la nevoile și cererea din mediile academice și de afaceri.

  • Pe lângă subiecte care sunt predate deja în cadrul actualei materii dedicate antreprenoriatului, precum finanțe personale, piața muncii sau sistemul economic, un accent aparte va fi pus pe munca în echipă, pe analiza unor exemple practice de afaceri, prezentate de antreprenori polonezi și străini, precum și pe dezvoltarea de competențe de leadership în afaceri. 

Actualele materiale didactice vor fi extinse pentru a introduce, în predarea acestei materii, noi tehnologii și instrumente digitale.

Citește și:
OFICIAL Legea care prevede că educația financiară și cea juridică devin competențe obligatorii, nu discipline de sine stătătoare, publicată în Monitorul Oficial

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Poliția Română publică date despre „un studiu” în care aproape un sfert din copiii participanți susțin că li s-au spart conturile de socializare sau de e-mail, fără să spună câți copii au participat sau alte detalii despre cercetare care să o facă relevantă

Poliția Română publică date despre „un studiu” în care aproape un sfert din copiii participanți susțin că li s-au spart conturile de socializare sau de e-mail. Instituția susține că cercetarea…
Vezi articolul

Surse: Universitățile cu domenii de licență în științe și inginerie vor primi cu 33% mai mulți bani pentru burse și protecție socială, prevede proiectul Legii Deca, în care apare și un „Program Național” de sprijin pentru educație în științe exacte și inginerie / Cîmpeanu anunța „susținere privilegiată” pentru domeniile STIM

Un “Program Național de sprijinire a învățării științelor exacte, a ingineriei și matematicii” (PNSTIM) urmează să se înființeze în baza viitoarei Legi a învățământului superior, în continuarea unui program similar…
Vezi articolul

Senatul universitar decide dacă facultățile vor desfășura sau nu cursurile online. Guvernul a stabilit trei scenarii de lucru pentru universități

Desfășurarea activității didactice ce presupune prezența fizică a studenților se stabilește prin hotărâre a Senatului universitar în funcție de situația epidemiologică și de specificul fiecărei universități, în anul universitar 2020-2021,…
Vezi articolul

EXCLUSIV Daniel Funeriu, despre rezultatele PISA 2022: Care e rolul școlii? Să transmită cunoaștere solidă sau soft skills, chestii care servesc în viață? Învățați copiii să discearnă ce este esențial și ce este periferic

“Decizii fundamentale privind educația nu mai există acum în sistem”, în noua legea, spune Daniel Funeriu, în cadrul dezbaterii organizate de Edupedu.ro și World Vision România cu privire la rezultatele…
Vezi articolul