Educația cibernetică ar trebui să se regăsească în legile Educației, propun reprezentanții Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică

292 de vizualizări
Foto: © Nadezhda1906 | Dreamstime.com
Educația cibernetică ar trebui să fie inclusă în legile Educației, spune Manuela Catrina, adjunctă a directorului din cadrul Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), după cum scrie Agerpres. “Avem nevoie de sprijinul Parlamentului ca în Legea educaţiei să avem din ce în ce mai mult şi mai clar educaţia cibernetică, de la cei mici până la cei care sunt acum facultate, indiferent ce domeniu studiază”, spune Manuela Catrina. Amintim că, în actuala formă a proiectului Învățământului Preuniversitar, este precizat într-un articol că planurile-cadru de învățământ și programele școlare vor conține în mod obligatoriu și elemente de securitate cibernetică, dar nu este menționată vârsta de la care le vor elevilor le vor fi predate aceste noțiuni.

“Zona de educaţie şi awarness este extrem de importantă pe mai multe paliere. E importantă pentru copii şi să începem de cât mai jos. Avem nevoie de sprijinul Parlamentului ca în Legea educaţiei să avem din ce în ce mai mult şi mai clar educaţia cibernetică, de la cei mici până la cei care sunt acum facultate, indiferent ce domeniu studiază”, a spus Manuela Catrina, adjunctă a directorului din cadrul Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC).

“Noi ne focusăm pe zona de tech să facem cursuri şi mastere, dar e foarte important ca şi cei care fac Medicină să înţeleagă noţiuni minime de “igienă” cibernetică sau cei care fac Litere”, a mai spus Manuela Catrina.

Amintim că, în actualul proiect al legilor Educației, în legea Învățământului Preuniversitar, ministra Ligia Deca a reintrodus modulele ce includ „teme” de educație pentru mediu, pentru sănătate sau securitate cibernetică. Nu se face nicio referire la ce clase vor fi introduse aceste noțiuni.

La art. 85. (7), se precizează:

“Planurile-cadru de învățământ și programele școlare pentru disciplinele de studiu și modulele de pregătire obligatorii din învățământul preuniversitar au în vedere, în mod obligatoriu, includerea următoarelor teme: educație pentru mediu, educație pentru sănătate, educație financiară, educație juridică, educație antreprenorială, educație tehnologică, educație rutieră, educație civică, educație interculturală, educație pentru cetățenie democratică, egalitate de șanse, gândire critică, oratorie și dezvoltare personală, securitate cibernetică, educație pentru alimentație sănătoasă”.

Inițial, competențele referitoare la modulele “Educație pentru viață” au fost introduse de fostul ministru Sorin Cîmpeanu și erau prevăzute în proiectul legii scrise de el în vară, care a fost în dezbatere publică 44 de zile. În varianta aceea, se preciza clar că vor fi noțiuni adaptate pe fiecare ciclu de învățământ, iar rezultatele evaluării urmau să fie notate cu calificative Admis/ Respins.

Foto: © Nadezhda1906 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Modulele de educație pentru sănătate, financiară, de mediu, rutieră, juridică sau antreprenorială, devin „teme” obligatorii în planurile-cadru și programa școlară, în noul proiect de lege / Nu se precizează la ce clase vor fi introduse

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Explicația lui Francisc Doboș, reprezentant al Bisericii Catolice, pentru cererea cultelor religioase ca “orientarea sexuală” să fie ștearsă din proiectul Legii educației: “Marea majoritate de ce să fie discriminată?” / Întrebat de patru ori cum ar arăta proba de religie la Bac, el nu a putut răspunde

Opoziția cultelor față de menționarea sintagmei “orientare sexuală” în proiectul de Lege a învățământului preuniversitar “reflectă învățătura bisericii” și a fost exprimată în contextul unei “tendințe, la nivel mondial, de…
Vezi articolul

Însemnele de la Revoluția din 1989 de pe Palatul Universității din București vor fi conservate și sunt incluse în planul de reabilitare, inclusiv în scop turistic, transmite UB / Întâlnire cu arhitecți și specialiști anunțată în ianuarie 2025

Universitatea din București (UB) a confirmat că însemnele Revoluției din 1989 de pe fațada Palatului Universității vor fi conservate, acestea fiind integrate într-un plan amplu de reabilitare a clădirii, cu…
Vezi articolul

Președintele Academiei Române, despre posibile materii opționale noi: „Dacă crede cineva că fetele minore nasc pentru că nu învaţă la şcoală nimic despre sex se înșală amarnic. Ele fac asta fiindcă provin, în mare măsură, din familii dezorganizate sau abandonează școala”

Preşedintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, afirmă că şcolarizarea tuturor copiilor şi asigurarea unităţilor de învăţământ cu învăţători şi profesori bine pregătiţi ar trebui să constituie „prima grijă” şi susţine că…
Vezi articolul