Economiști și profesori români din universități prestigioase, precum Harvard, New York, Chicago și Tillburg, în a 10-a Conferință Științifică Anuală a Economiștilor Români din Mediul Academic din Străinătate, la UBB Cluj

209 vizualizări
Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca a fost, în perioada 24-26 iulie, gazda conferinței ERMAS, care se află la cea de-a 10-a ediție. Conferința a reunit cei mai buni economiști români de peste hotare, dar și profesori de la universități de prestigiu din Europa și SUA, a declarat Răzvan V. Mustață, decanul facultății.

„ERMAS 2024 își propune să faciliteze un dialog semnificativ între mediul academic, reprezentanții sectorului privat și factorii de decizie politică”, a spus Răzvan V. Mustață într-o postare pe pagina sa de LinkedIn.

„Universitățile din top 10 universități din lume sunt reprezentate la această conferință”, a menționat el.

Acesta a mai adăugat că unul dintre subiectele abordate de economiști la conferință este legat de evoluția economiei la nivel global în următorul deceniu.

Mugur Isărescu, Guvernatorul Băncii Naționale Române (BNR), care a organizat conferința alături de UBB a vorbit în deschiderea acesteia. „Lucrările referitoare la factorii determinanți ai inflației, la modelarea econometrică, la cursul de schimb valutar, la finanțarea corporativă și la investiții, la regulile de conformitate fiscală, la tranziția economiei spre ecologizare, în vederea unei amprente neutre a emisiilor de carbon asupra mediului, la independența băncii centrale și implicațiile pentru interacțiunea fiscal-monetară, precum și asupra noilor active digitale, printre alte subiecte de pe agendă, deschid direcții ample pentru cercetare”, a spus el.

Printre invitați se numără, potrivit agendei conferinței:

  • Cristian Pop-Eleches, economist și profesor la Universitatea din Columbia, a abordat tema educației în conferința cu numele ”Impact of STEM High School Curriculum on Non-Cognitive Outcomes”;
  • Andrei Munteanu, profesor la Universitatea din Quebec, a vorbit alături de Robert Ainsworth, Rajeev Dehejia, Cristian Pop-Eleches și Miguel Urquiola despre ”High School Curriculum Exposure and Academic Outcomes: Evidence from Admissions Cutoffs and Administrative Data in Romania”;
  • Elena Bobeică, economist la Banca Centrală Europeană. Aceasta a ținut, alături de Marta Bańbura și Catalina Martínez Hernánde, un curs intitulat ”What drives core inflation? The role of supply shocks”;
  • Mihai Codreanu și John Bonney, doctoranzi în economie la Universitatea din Stanford, California, au vorbit despre ”Industry-Academia Ties & The Direction of Innovation: Evidence from Stanford Research Park”;
  • Simona Mateut, profesor de Economie Financiară la Universitatea din Nottigham, a ținut o conferință cu tema ”Mandatory CSR Spending and Stock Price Crash Risk”. Aceasta a vorbit alături de profesorul Thanaset Chevapatrakula și de o proaspăta absolventă a unui program de doctorat în economie, Shiwani Varal;
  • Rema Hanna, profesor la Universitatea Harvard, a vorbit despre ”Providing Social Insurance in Middle Income Countries”;
  • Michael Greenstone, economist și profesor la Universitatea din Chicago a ținut un curs cu tema ”The Economics of the Global Energy Challenge”.

Agenda conferinței poate fi consultată mai jos.

Conferința a fost organizată de Universitatea Babeș Bolyai în parteneriat cu Banca Națională a României (BNR).

Agenda Conferinței ERMAS 2024:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Evaluarea Națională

VIDEO Sorin Cîmpeanu anunță modificări în regulamentul CNATDCU / Plus: Profesorii trebuie formați cu privire la bullying, lucru pe care îl vom face. Va trebui să reluăm discuțiile pe proiectul strategiei de educație parentală

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a susținut declarații de presă astăzi, de la ora 11:00. Edupedu.ro a transmis live text cele mai importante declarații din cadrul conferinței. Sorin Cîmpeanu, cele mai…
Vezi articolul

EXCLUSIV Schimbarea formării profesorilor și acordarea autonomiei școlilor, necesare pentru a implementa eficient inovațiile în curriculum, propuse de noile proiecte de planuri-cadru pentru liceu, susțin cercetătorii de la Unitatea de Cercetare în Educație

Unitatea de Cercetare în Educație a transmis, într-un răspuns pentru Edupedu.ro, că este necesară schimbarea formării profesorilor, în contextul proiectelor cu planurile-cadru de liceu 2025, documente puse în consultare publică…
Vezi articolul

Premierul Ciucă, acuzat de plagiat și care a blocat în instanță analiza asupra tezei sale de doctorat, despre rezultatele elevilor olimpici: Dau un nou suflu învățământului românesc și generațiilor de elevi care au nevoie de oameni care să le dovedească faptul că prin muncă și perseverență poți ajunge acolo unde îți dorești

Mesaj al Premierului Nicolae Ciucă în contextul anunțurilor de la loturile olimpice școlare despre câștigarea a numeroase medalii de aur și argint. Șeful Executivului susține că „rezultatele lor remarcabile” „dau…
Vezi articolul