Economiști și profesori români din universități prestigioase, precum Harvard, New York, Chicago și Tillburg, în a 10-a Conferință Științifică Anuală a Economiștilor Români din Mediul Academic din Străinătate, la UBB Cluj

203 vizualizări
Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca a fost, în perioada 24-26 iulie, gazda conferinței ERMAS, care se află la cea de-a 10-a ediție. Conferința a reunit cei mai buni economiști români de peste hotare, dar și profesori de la universități de prestigiu din Europa și SUA, a declarat Răzvan V. Mustață, decanul facultății.

„ERMAS 2024 își propune să faciliteze un dialog semnificativ între mediul academic, reprezentanții sectorului privat și factorii de decizie politică”, a spus Răzvan V. Mustață într-o postare pe pagina sa de LinkedIn.

„Universitățile din top 10 universități din lume sunt reprezentate la această conferință”, a menționat el.

Acesta a mai adăugat că unul dintre subiectele abordate de economiști la conferință este legat de evoluția economiei la nivel global în următorul deceniu.

Mugur Isărescu, Guvernatorul Băncii Naționale Române (BNR), care a organizat conferința alături de UBB a vorbit în deschiderea acesteia. „Lucrările referitoare la factorii determinanți ai inflației, la modelarea econometrică, la cursul de schimb valutar, la finanțarea corporativă și la investiții, la regulile de conformitate fiscală, la tranziția economiei spre ecologizare, în vederea unei amprente neutre a emisiilor de carbon asupra mediului, la independența băncii centrale și implicațiile pentru interacțiunea fiscal-monetară, precum și asupra noilor active digitale, printre alte subiecte de pe agendă, deschid direcții ample pentru cercetare”, a spus el.

Printre invitați se numără, potrivit agendei conferinței:

  • Cristian Pop-Eleches, economist și profesor la Universitatea din Columbia, a abordat tema educației în conferința cu numele ”Impact of STEM High School Curriculum on Non-Cognitive Outcomes”;
  • Andrei Munteanu, profesor la Universitatea din Quebec, a vorbit alături de Robert Ainsworth, Rajeev Dehejia, Cristian Pop-Eleches și Miguel Urquiola despre ”High School Curriculum Exposure and Academic Outcomes: Evidence from Admissions Cutoffs and Administrative Data in Romania”;
  • Elena Bobeică, economist la Banca Centrală Europeană. Aceasta a ținut, alături de Marta Bańbura și Catalina Martínez Hernánde, un curs intitulat ”What drives core inflation? The role of supply shocks”;
  • Mihai Codreanu și John Bonney, doctoranzi în economie la Universitatea din Stanford, California, au vorbit despre ”Industry-Academia Ties & The Direction of Innovation: Evidence from Stanford Research Park”;
  • Simona Mateut, profesor de Economie Financiară la Universitatea din Nottigham, a ținut o conferință cu tema ”Mandatory CSR Spending and Stock Price Crash Risk”. Aceasta a vorbit alături de profesorul Thanaset Chevapatrakula și de o proaspăta absolventă a unui program de doctorat în economie, Shiwani Varal;
  • Rema Hanna, profesor la Universitatea Harvard, a vorbit despre ”Providing Social Insurance in Middle Income Countries”;
  • Michael Greenstone, economist și profesor la Universitatea din Chicago a ținut un curs cu tema ”The Economics of the Global Energy Challenge”.

Agenda conferinței poate fi consultată mai jos.

Conferința a fost organizată de Universitatea Babeș Bolyai în parteneriat cu Banca Națională a României (BNR).

Agenda Conferinței ERMAS 2024:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Educația lipsește cu desăvârșire în bilanțul guvernării Marcel Ciolacu, făcut de premier la sfârșitul „ultimei ședințe de guvern cu puteri depline” / În mandatul lui au intrat în vigoare noile Legi ale educației, iar „operaționalizarea România Educată” a fost o prioritate a sa

Premierul Marcel Ciolacu a prezentat un bilanț al guvernării sale la sfârșitul ședinței de guvern de miercuri, „ultima ședință de guvern cu puteri depline” pe care a organizat-o. El a…
Vezi articolul

Inspecția generală nu mai are ca scop evaluarea și monitorizarea școlii, ci consilierea și sprijinirea, potrivit noului Regulament. Inspectorii apreciază “starea de bine a preșcolarilor și elevilor”

Inspecția generală nu mai are ca scop evaluarea și monitorizarea activității școlii, potrivit noului Regulamentul de inspecție a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul 6.106 din 2020, publicat în…
Vezi articolul