Economia circulară pentru elevii de gimnaziu, cu planul de lecție realizat de DS Smith, adaptat pentru profesorii români. Rolul borcanului cu dulciuri în clasă (P)

1.772 de vizualizări
Foto: DS Smith
Compania britanică DS Smith, lider în segmentul soluțiilor de ambalare sustenabile, a lansat de curând un plan de lecție în limba română, dedicat elevilor cu vârste cuprinse între 11 și 14 ani. Cu ajutorul acestuia, profesorii, instructorii și chiar părinții pot explica într-un mod atractiv și ușor de înțeles ce înseamnă economia circulară și prin ce se deosebește aceasta de economia liniară, dar și cum fiecare dintre noi poate contribui, cu gesturi mici, la protejarea resurselor limitate ale planetei.

Lecția include o varietate de exemple din viața de zi cu zi, activități antrenante și videoclipuri captivante, prin care sunt explicate diferențele dintre economia liniară și cea circulară. În același timp, tinerii vor putea înțelege mai bine importanța pe care o are reciclarea în gestionarea corectă a resurselor naturale limitate.

Pachetul de materiale include:
  • Un plan de lecție pentru pregătirea profesorului
  • O prezentare PowerPoint ce poate fi utilizată la clasă
  • Un punctaj pentru vorbitor, pentru a ajuta la predarea lecției
  • Idei de activități distractive, ce presupun implicarea elevilor

Toate aceste resurse sunt disponibile gratuit, în format complet editabil și pot fi obținute de cei interesați direct de pe site-ul companiei, prin completarea formularului online. Solicitanții vor trebui să precizeze numele, funcția, instituția sau organizația pe care o reprezintă, să furnizeze o adresă de e-mail pentru contact, dar și un număr estimativ de elevi care vor participa la activitate.

Economia circulară se află în centrul tuturor acțiunilor noastre la DS Smith și vrem să fim inițiatorii acestei transformări și să inspirăm tinerii în direcția unor comportamente adecvate, oferindu-le informațiile de care au nevoie pentru a înțelege ce înseamnă acest model economic și cum acțiunile lor pot contribui în mod direct la protejarea resurselor, afirmă Diana Ciuraru, Director Resurse Umane, DS Smith Zărnești.

Pe lângă varianta în limba română, lansată recent, planul de lecții mai este disponibil și în alte 11 limbi și se înscrie în planul global al companiei, de a informa 5 milioane de persoane cu privire la economia circulară, până în anul 2030.

Economia circulară este o soluție alternativă la economia liniară actuală. Spre deosebire de mentalitatea „a lua, a produce, a consuma și a arunca” – așa cum se întâmplă în cazul economiei liniare, modelul circular se bazează pe principiile gestionării deșeurilor și poluării încă din etapa de proiectare, pe menținerea produselor și a materialelor în uz timp îndelungat și pe regenerarea sistemelor naturale.

DS Smith este lider în producția de soluții de ambalare sustenabile, produse din hârtie și servicii de reciclare la nivel mondial, care operează cu un model de afaceri circular. În România, operațiunile companiei includ o fabrică de hârtie la Zărnești – cea mai mare de acest tip la nivel național, producând hârtie din fibre reciclate și deservind aproape jumătate din cererea internă – un centru de reciclare în București, două depozite de reciclare la Otopeni și Cluj Napoca, două unități de producție a ambalajelor la Ghimbav și Timișoara, și trei centre de service în Pitești, Timișoara și Otopeni, cu peste 650 de angajați în total.


1 comment
  1. Astept cu deosebit interes acest material pentru a ma pune la curent permanent cu noutățile în domeniu. Organizez de câțiva ani activități are au în vedere conceptul de economie circulară.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Radu Gologan avertizează că 5% din elevii de la Olimpiada online au copiat, unii ajutați de părinți: Nu trebuie să existe milă pentru furt / Sprijinul părinților pentru fraudare este mai mare, cu cât copiii sunt mai mici

“Copilul educat din clasele mici în acest sistem [n. red. al fraudei] este un mare pericol pentru viitorul acestei țări”, atrage atenția, într-un interviu pentru Edupedu.ro, profesorul Radu Gologan, președintele Societății…
Vezi articolul

Nature: Ce e de făcut atunci când știința produce numeroase recomandări privind acoperirea pierderilor educaționale cauzate de criza Covid-19, dar puțini le pun în practică? Profesorii să fie învățați încă din formarea inițială să apeleze în munca lor la studii și cercetări

Pandemia a provocat tulburări grave în procesul de învățare pentru 1,6 miliarde de elevi, iar pierderile de învățare sunt majore, însă puține școli și sisteme de învățământ fac eforturi substanțiale…
Vezi articolul

Andreea Nistor, AVE: Dacă școlile ar avea și ele parte de expunere la programe excepționale de leadership și management, iar directorii ar fi considerați vectori ai transformării, am reuși să vedem că și în școli orice e posibil / Sorin Cîmpeanu anunță că mediul de business trebuie să fie implicat în adoptarea unor decizii legate de noua lege a Educației

„Mediul de business poate fi implicat și trebuie să fie implicat încă de la adoptarea unor decizii cu privire la legislația primară. Mă refer la o nouă lege a educației,…
Vezi articolul