E mare decalaj între școală și nevoile pieței. Copiii vin din clasă cu materie învățată, dar nu o știu aplica. Elevii nu pricep la ce sunt bune conceptele din cărți în viața reală, deși fără unele dintre ele nu prea poți înțelege pe ce lume trăiești; au învățat comentarii, dar nu au noțiuni elementare care să îi ajute să se descurce în viață. De câte ori nu ați auzit astfel de fraze / plângeri printre părinți sau experți în educație ori chiar de la angajatori? Educația nu pare punctul nostru forte și nici prioritate prin vreo strategie guvernamentală, iar prin topurile internaționale nu stăm prea bine la acest capitol vital pentru evoluția unei țări.
Pe de altă parte, există în această perioadă o multitudine de inițiative prin care companiile, ONG-urile sau angajații de companii transformați în voluntari s-au apropiat de școală și de copii, pentru a propune o ofertă care nu se găsește încă în sălile de clasă. Pentru unii, Educația e domeniu de business, pentru alții e voluntariat sau bază de ONG – i-am întrebat pe câțiva antreprenori sau voluntari ce lipsește azi în educație și în ce fel pot completa din lipsuri mediul privat sau programele lansate de asociații și voluntari. De 1 iunie, despre Educație:
Din locul de meșterit
Bianca Balea e doctor în Sociologie și a fost preocupată mulți ani de impactul tehnologiei în viața copiilor. Nu cu multe luni înainte de izbucnirea pandemiei, Bianca s-a lansat în antreprenoriat, deschizând un „makerplace” în Cluj-Napoca, un loc în care copiii să fie încurajați spre activități STEAM. Mai pe scurt: să meșterească și să creeze. Referitor la lipsurile din sistemul de educație, tânăra antreprenoare și mămică ar spune în primul rând că, cel puțin în ciclul primar si gimnazial, învățarea îl are încă în centru pe educator, nu pe copil.