Opt din 10 români s-au deplasat la ghișeul instituțiilor publice și doar o cincime au optat pentru plata electronică a taxelor, în timpul pandemiei, arată un sondaj UiPath obținut în exclusivitate de Economedia. Cu toate acestea, sondajul arată o deschidere extraordinară a cetățenilor spre automatizare, 90% din cei chestionați considerând că automatizarea va îmbunătăți calitatea serviciilor publice și experiența cetățeanului în interacțiunea cu administrația publică.
Ce înseamnă automatizarea în serviciile publice și de ce stă România prost la acest capitol? „Automatizarea elimină acele procese de lucru mecanice, de tipul copy-paste, în care oamenii pierd timp cu hârțogăraie și foarte multe date, încetinesc procesele, fiind foarte multă birocrație. Când vrei să ai o interacțiune decentă cu o autoritate publică, ajungi să aștepți foarte mult pentru o cerere simplă: alocații, informațiile privind înregistrări de locuri de parcare.
Sunt situații în care, dacă ai o solicitare de la ANAF, trebuie să te duci la ghișeu tot timpul. Față de alte țări – deși nu este doar România un caz – adopția automatizării este foarte greoaie în aparatul de stat. O pun pe tema unei încetineli în a educa autoritățile și sectorul public în general despre ce înseamnă tehnologia și beneficiile pe care le aduce”, afirmă Răzvan Atim, General Manager pentru Europa de Est la UiPath.
Vezi pe Economedia rezultatele sondajului de opinie privind digitalizarea administrației publice și atitudinea cetățenilor față de utilizarea roboților software în sectorul public din România
Photo © Alexandersikov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.