Echipa României, în primele 8 echipe la Campionatul Mondial de Dezbateri pentru elevi

665 de vizualizări
Foto: Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică
Echipa Națională a României la Dezbateri pentru elevi, coordonată de ARDOR (Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică), s-a clasat în primele 8 echipe la Campionatului Mondial din cele 74 de echipe ale lumii, potrivit unui comunicat de presă. De asemenea, a obținut și titlul de Cea mai bună echipă EFL („EFL Best Team”) dintre cele 19 echipe EFL (English as a Foreign Language – Engleza ca limbă străină) din concurs. 

Campionatului Mondial de Dezbateri pentru Elevi (World Schools Debate Championship) a fost desfășurat online în perioada 25 iulie – 5 august. Parcursul elevilor români s-a oprit în sferturi, în fața echipei statului Filipine.

Echipa României a fost formată din elevii:

  • Oana Nițu, clasa a XII-a (Colegiul Național „Mihai Viteazul” Ploiești)
  • Elena Rădulescu, clasa a XI-a (Colegiul Național „Sfântul Sava” București)
  • Tania Acsinte, clasa a XI-a (Colegiul Național „Sfântul Sava” București)
  • Irina Chicuș, clasa a XI-a (Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” București)
  • Valeriu Cărășel, clasa a XII-a (Colegiul Național „Mihai Viteazul” București)
  • rezerva Arina Dumitru, clasa a X-a (Colegiul Național „Mihai Viteazul” Ploiești)
Foto: Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică

Potrivit comunicatului, printre temele dezbătute se numără: posibilitatea ca serialele cu polițiști să facă mai mult rău decât bine, interzicerea producerii și consumului de carne, comercializarea spațiului cosmic, capitalismul „curcubeu”, faptul că țările în curs de dezvoltare ar trebui să prioritizeze industrializarea în scopul substituirii importurilor în defavoarea industrializării orientate spre exporturi.

Eleva Elena Rădulescu a spus cum a perceput acest concurs: Campionatul a fost o avalanșă de emoții de toate tipurile – adrenalină, stres, dar și satisfacție enormă după fiecare discurs reușit și meci câștigat. Dezbaterile înseamnă bucuria autodepășirii intelectuale constante, prin fiecare meci, caz sau discurs. E sentimentul de libertate intelectuală absolută, în secundele în care vezi pentru prima dată o moțiune și îți lași creativitatea să zboare în zeci de direcții. Și mai e sentimentul de încredere în propria voce și în propriile cuvinte”.

De asemenea, Emanuel Beteringhe, președinte executiv ARDOR, a declarat că: „Dezbaterea este un sport intelectual. Este activitatea educațională cu cea mai mare capacitate de transformare pozitivă a unui adolescent. Dezbaterea îi ajută pe elevi să capete încredere în ei (un aspect crucial, la vârsta adolescenței), le dezvoltă gândirea critică și îi ajută să se cunoască și să se înțeleagă mai bine pe sine, îi învață abilități de documentare, de lucru în echipă, de discurs public, de argumentare și persuasiune”.

România este reprezentată la Campionatului Mondial de Dezbateri pentru Elevi (World Schools Debate Championship) încă din 2006. Cea mai bună performanță anterioară a echipei a fost în 2020, când elevii români au obținut locul 15 în clasamentul general și locul 1 în clasamentul EFL.


3 comments
  1. Felicitari pentru rezultate!
    Dupa cum bine “știm” (o mica parte dintre noi), rezultatele sunt un etalon temporar care pot fi sau nu incluse intr-un impact pe termen lung.
    In aceeași ordine de idei, ma întreb oare nu ar fi fost semnalat drept discriminare daca componenta echipei de elevi români, ar fi fost formată din cinci băieți si o fata solitara față si nu invers precum evidența? Oare ce ne spune asta despre impactul oratoric (teoretizare, dezbatere) in societatea românească? Oare exista vreo legătură cu numărul mare de divorțuri, numărul mare de familii monoparentale in care copiii sunt dati “echitabil” preponderent in grija mamei, rezultatelor oficiale conforma cărora numărul sinuciderilor femeilor este de trei ori mai mic decât al bărbaților (la tentative de suicid avem un raport invers de 7 la 1)? Probabil ca nu, astea sunt doar informații sociale disparate. Cel puțin asa ne-ar place sa credem atunci când ne limitam orizontul la “rezultate”.
    In alta ordine de idei, temele discutate sunt cel puțin îngrijorătoare, răzbătând strălucitor socialismul si political correctness. Daca spre astfel de direcții sunt dirijate gândurile viitorilor noștri indivizi responsabili, lumea întreaga va fi sfâșiată de conflictele produse de echitate, prin transferul corespunzator de proprietate (fizica, intelectuala, emoțională).

    1. Nu, nu are nicio legătură faptul că echipa a fost formată majoritar din fete cu divorțurile și cu rămânerea copiilor la mame! Ce conexiuni ați putut face să ajungeți la o asemenea idee? Ce treabă au dezbaterile cu divorțurile?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Rezultatele la testările PISA sau diferențele între media anilor de școală și cea de la examenele naționale, posibile criterii în salarizarea pe bază de performanță a profesorilor, spune ministrul Educației

Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu a dat exemple de criterii care pot sta la baza unei salarizări a profesorilor pe baza performanțelor. Acesta a declarat la B1TV că salarizarea pe criterii…
Vezi articolul

Un nou set de 30 de modificări anunțat de ministrul Cîmpeanu pentru proiectele de legi / Ministrul invocă proiectul România educată: “Este mult prea important pentru a fi lăsat să fie confiscat de grupuri de interese”

Un nou set de 30 de modificări este anunțat de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, pentru proiectele de legi. Acesta a transmis în această seară, într-o postare pe Facebook, că “Ministerul…
Vezi articolul