Echipa României a obținut premiul al III-lea la proba orală a primei ediții a Olimpiadei Internaționale de Limba Franceză în format online, ce a fost organizată în perioada 7-9 decembrie 2021, a anunțat Ministerul Educației. România a fost reprezentată de o echipă formată din 5 elevi. Aceștia sunt laureați ai etapei naționale a Olimpiadei de limba franceză, ediția 2019, ultima organizată de Ministerul Educației, în contextul pandemiei de COVID-19, după cum se arată în anunț.
Au participat 100 de elevi din 20 de țări din Europa, Africa și Asia. Pe lângă cei 5 elevi, echipa României a avut și 2 profesori: unul evaluator (Luiza-Maria Daniliuc de la Liceul Teoretic Constantin Brâncoveanu din București) și altul însoțitor (Raisa Elena Vlad de la Colegiul Național Școala Centrală București).
Iată cine au fost cei 5 elevi care au reprezentat România:
- Andreea Catrinel Barbu de la Colegiul Național „Mihai Viteazul”, Slobozia, județul Ialomița
- Ella Danciu de la Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, Cluj-Napoca, județul Cluj
- Elena Simona Predescu de la Colegiul Național de Informatică „Matei Basarb”, Râmnicu Vâlcea, județul Vâlcea
- Ilinca Teodora Agafiței de la Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Iași, județul Iași
- Mohamed Abdulhadi de la Liceul Teoretic, Novaci, județul Gorj
Secțiunea obligatorie a constat în două probe. Proba scrisă individuală a avut ca cerință un eseu structurat pe o temă dată (nivel B1: 230-250 cuvinte; nivel B2: 250-270 cuvinte; nivel C1: 270-290 cuvinte). Proba orală pe echipe naționale a avut ca scop prezentarea orală și documentarea (dezbatere televizată).
La propunerea organizatorilor, fiecare echipă națională a realizat și un material video de prezentare a țării de origine, în limba franceză, cu o durată de maximum 3 minute. Acest videoclip a fost supus votul publicului, mai informează Ministerul Educației.
Competiția a fost organizată, în parteneriat, de Centrele Regionale Francofone (CREF) ale OIF din Europa Centrală și de Est (CREFECO), Asia-Pacific (CREFAP), Africa și Orientul Mijlociu (CREFAMO) și de Conferința miniștrilor educației ale statelor și guvernelor din Francofonie (CONFEMEN).
1 comment
Nu este bine formulat articolul