Echipa României a obținut premiul al III-lea la proba orală a primei ediții a Olimpiadei internaționale de limba franceză în format online

7.395 de vizualizări
Foto: captură – Ministerul Educației
Echipa României a obținut premiul al III-lea la proba orală a primei ediții a Olimpiadei Internaționale de Limba Franceză în format online, ce a fost organizată în perioada 7-9 decembrie 2021, a anunțat Ministerul Educației. România a fost reprezentată de o echipă formată din 5 elevi. Aceștia sunt laureați ai etapei naționale a Olimpiadei de limba franceză, ediția 2019, ultima organizată de Ministerul Educației, în contextul pandemiei de COVID-19, după cum se arată în anunț.

Au participat 100 de elevi din 20 de țări din Europa, Africa și Asia. Pe lângă cei 5 elevi, echipa României a avut și 2 profesori: unul evaluator (Luiza-Maria Daniliuc de la Liceul Teoretic Constantin Brâncoveanu din București) și altul însoțitor (Raisa Elena Vlad de la Colegiul Național Școala Centrală București).

Iată cine au fost cei 5 elevi care au reprezentat România:

  • Andreea Catrinel Barbu de la Colegiul Național „Mihai Viteazul”, Slobozia, județul Ialomița
  • Ella Danciu de la Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, Cluj-Napoca, județul Cluj
  • Elena Simona Predescu de la Colegiul Național de Informatică „Matei Basarb”, Râmnicu Vâlcea, județul Vâlcea 
  • Ilinca Teodora Agafiței de la Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Iași, județul Iași
  • Mohamed Abdulhadi de la Liceul Teoretic, Novaci, județul Gorj

Secțiunea obligatorie a constat în două probe. Proba scrisă individuală a avut ca cerință un eseu structurat pe o temă dată (nivel B1: 230-250 cuvinte; nivel B2: 250-270 cuvinte; nivel C1: 270-290 cuvinte). Proba orală pe echipe naționale a avut ca scop prezentarea orală și documentarea (dezbatere televizată).

La propunerea organizatorilor, fiecare echipă națională a realizat și un material video de prezentare a țării de origine, în limba franceză, cu o durată de maximum 3 minute. Acest videoclip a fost supus votul publicului, mai informează Ministerul Educației.

Competiția a fost organizată, în parteneriat, de Centrele Regionale Francofone (CREF) ale OIF din Europa Centrală și de Est (CREFECO), Asia-Pacific (CREFAP), Africa și Orientul Mijlociu (CREFAMO) și de Conferința miniștrilor educației ale statelor și guvernelor din Francofonie (CONFEMEN).


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Primul îndreptar ortografic, ortoepic și de punctuație din ultimii 29 de ani ar putea să ajungă în librării în toamnă. Adina Dragomirescu, directoarea Institutului de Lingvistică: Ne gândim la o variantă online, dar peste câteva luni

Primul îndreptar ortografic, ortoepic și de punctuație (ÎOOP) din ultimii 29 de ani a fost trimis la tipar, anunță Institutul de Lingvistică „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti” al Academiei Române,…
Vezi articolul

Familiile vor putea angaja bone în baza unui contract individual de muncă încheiat între bonă și părinte, potrivit unui proiect de lege adoptat de Guvern / Amenzi între 2000 și 6000 de lei pentru cei care nu realizează dosarul personal al bonei

Potrivit proiectului de lege pentru modificarea și completareaLegii nr.167/2014 privind exercitarea profesiei de bonă, aprobat în Guvern astăzi, bonele vor putea fi angajate nu doar prin agenții ca până acum,…
Vezi articolul

Dispreț al Ministerului Educației față de școlile-pilot – aprobarea pilotării vine abia la finalul primului modul, încălcând cu două luni calendarul anunțat / LISTA celor 14 unități de învățământ

Ministerul Educației are probleme cu respectarea propriilor calendare în privința școlilor-pilot, iar asta creează o lipsă de predictibilitate pentru elevii, părinții, profesorii și conducerile școlilor care au plicat pentru acest…
Vezi articolul