Echipa MYBIT, formată din eleve de la Colegiul Național Ferdinand I, Bacău, a câștigat finala regională europeană a Technovation Girls 2024 cu un proiect de educație sexuală / Medeea: Ne dorim să ajungă în școli, să fie implementată astfel încât profesorii să poată veni cu aplicația, să le prezinte copiilor

2.587 de vizualizări
Foto: Adfaber
Echipa MYBIT divizia Senior, cu proiectul TeenTalk, a câștigat titlul Europe Regional Winner în penultima etapă din cadrul evenimentului internațional Technovation Girls 2024, potrivit Adfaber. Proiectul lor a fost unui care a pornit de la realitatea mamelor minore și de la nevoia de educație sexuală, așa că au creat o aplicație care să le ofere informații tinerilor, aplicație care are și o componentă de AI.

“România se află pe primul loc în Europa la cazurile de mame minore. Este o problemă care ridică multe întrebări. De ce educația sexuală este mereu neglijată? De ce tinerii se simt jenați să vorbească despre asta? Poate că nu suntem în măsură să vă oferim toate răspunsurile, dar avem soluția. TeenTalk este o aplicație care oferă informații utile despre bolile sexuale, sfaturi și sprijin moral. Prin lecții, animații inspiraționale și un asistent AI care răspunde la orice întrebare, plantăm sămânța pentru o mai bună educație sexuală și ajutor pentru mamele minore”, scrie despre proiect pe site-ul competiției internaționale.

Acronimul MYBIT vine de la inițialele fetelor, după cum au povestit chiar ele într-un podcast pentru site-ul proiectului: Medeea, Yarina, Briana, Ioana și Teodora.

„Aplicația noastră are ca temo educația sexuală dar și amenii minori întrucât vrem să ajutăm adolescenții în a înțelege această temă vastă prin lecții, videoclipuri și mai mult ajutor pentru mame“, a spus Ioana.

„Eu personal am învățat că oricâte tare mi-aș dori să fac unele lucruri singură și cred că o să reușesc, fără echipa mea nu pot să duc la un sfârșit foarte bun și în cel mai bun mod să ajungă aplicația noastră și am învățat și să codez” a spus Medeea.

„Am învățat să nu-mi fie frică de necunoscut deoarece Technnovation Girls chiar a fost o noutate și o experiență nouă”, a spus la rândul său Yarina.

„Eu am realizat că nu trebuie să renunț atunci când dau de obstacole”, a spus Briana.

„Eu am învățat cum să creez animații și datorită lor mi-am dat seama cum să-mi organizez mai bine timpul”, a spus și Ioana.

„Am realizat cât de important este să abordăm un subiect sensibil întrucât acesta poate să aibă un impact imens asupra societății”, a spus și Teodora.

Cât despre experiența din competiție, Medeea spun că „Tot a fost un ansamblu absolut minunat, dar pe mine m-a marcat drumul până acolo și drumul înapoi pentru că până acolo toată lumea avea emoții pe tren și toată lumea simțea „vai o să mergem la un concurs atât de mare și o să fie atât de minunat și o să trecem mai departe” și eram atât de încrezătoare de la început și doamna noastră dirigintă ne ne susținea și încerca să ne ajute și repetam pe tren și totul a fost absolut minunat”.

Planuri pe viitor pentru aplicația TeenTalk

„Noi chiar avem visuri mari și chiar ne dorim ca aplicația noastră să ajungă în școli, să fie implementată astfel încât profesorii să poată veni cu aplicația, să le prezinte copiilor și educația sexuală să se ridice la cote foarte înalte în România. Mai dorim pentru mamele minore să facem o parte în care să poată comunica direct cu medicii, astfel că orice problemă ar avea, să poată comunica și la întrebările adolescenților să poată fi găsit un răspuns, pentru că nu există locuri în care răspunsurile să poată fi date prompt cum ar fi în aplicația noastră. Dorim să punem și în foarte multe limbi: germană, engleză, română, în franceză, spaniolă, pentru că vrem ca aplicația noastră să ajungă pe tot globul, pentru că problema noastră nu este doar în România, este peste tot”, a mai spus Medeea.

Ioana spune că vor începe din școala lor promovarea și dezvoltarea aplicației: „Avem în plan să continuăm cu crearea videoclipurilor, nu doar cu poveștile pe care le-am făcut deja, ci și cu lecții despre afecțiunile pe care le avem în aplicație, ca să fie și mai ușor de înțeles pentru toată lumea. Avem de asemenea în plan să ne ocupăm și mai mult de social media, astfel încât să ne găsească tinerii și pe Instagram și pe TikTok și vrem să mergem atât în școala noastră la orele de biologie, cât poate și în alte școli de la noi din orașe și poate și în alte orașe să prezentăm aplicația și ideea noastră, în speranța că vom inspira mai mult lume să înțeleagă”.

Comunicatul integral:

9 echipe de la noi s-au calificat în Semifinala Internațională Technovation Girls 2024

La nivel internațional, ne bucurăm că România a fost reprezentată anul acesta la Technovation Girls de 9 echipe. 

Ne face plăcere să amintim performanțele și ideile cu care fetele noastre au ajuns atât de departe. Iată ideile lor pentru schimbarea în bine!

Categoria Senior

Echipa Sugar & Spice, formată din Ana-Maria PetcuDaria Alexandra Stoian, Karina Dumitrescu și Ecaterina Ștefănescu de la Colegiul Național de Informatică Tudor VianuElisa Ipate de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică București, a creat aplicația AgriConnect. Această aplicație vizează îmbunătățirea accesului la produsele locale în București și împrejurimi, facilitând contactul direct între producători și consumatori. Utilizatorii pot cumpăra sau vinde produse proaspete cu opțiuni de livrare sau ridicare personală, iar producătorii pot dona surplusurile către adăposturi și organizații caritabile.

Echipa STEMinistas din Sibiu, formată din Andra Maria DachinAnastasia FleacaDiana Ștefania Iacob și Andra Radu de la Colegiul Național Gheorghe Lazăr Sibiu, prezintă AIPeacefulness, o platformă dedicată suportului pentru persoanele cu boli autoimune! În ultimii ani, incidența bolilor autoimune a crescut la nivel global, dar acestea încă nu sunt înțelese deplin și mulți pacienți nu beneficiază de tratamente adecvate. AIPeacefulness este concepută pentru cei care caută soluții de vindecare, inclusiv prin intermediul dietei AIP (Autoimmune Protocol).

Echipa Byte Belles lansează AlEarth, o aplicație dedicată conștientizării amenințărilor la adresa planetei noastre. Echipa este formată din Sofia Dragomir și Delia Scarlat de la Colegiul Național Bilingv „George Coșbuc” din BucureștiFakiha Ahmed din PakistanLubaba Shaki din Polonia și Hajar Benabad din Maroc. Proiectul lor, AlEarth, oferă o hartă interactivă unde utilizatorii pot vedea dezastrele naturale și urgențele climatice, având opțiuni de a contribui la organizațiile caritabile asociate fiecărei cauze. Utilizatorii pot adăuga și monitoriza evenimente importante, care sunt verificate și afișate în aplicație.

Echipa MIA AI for Education, formată din Andreea Maria Sosai de la Laude ReutRaisa Cornea de la Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” și Ioana Buduru de la Liceul Teoretic Ștefan Odobleja, toate din București, a lansat MiaAI for Education. Aplicația utilizează inteligența artificială pentru a îmbunătăți procesul de învățare, oferind acces gratuit la lecții și răspunsuri interactive. MiaAI transformă învățarea într-o experiență distractivă și accesibilă, facilitând înțelegerea conceptelor complexe.

Echipa MYBIT, formată din Medeea MedvedevYarina AlbescuBriana StoicaIoana-Rucsandra Manolache și Teodora Sandu de la Colegiul Național „Ferdinand I” din Bacău, a dezvoltat TeenTalk, o aplicație destinată educației sexuale și sprijinului pentru mamele minore. În contextul în care România are cel mai mare număr de mame minore din Europa, TeenTalk oferă informații despre bolile transmisibile sexual, sfaturi practice și suport moral, prin lecții, animații și un asistent AI care răspunde la întrebări, contribuind astfel la îmbunătățirea accesului la educația sexuală.

Echipa Penta Power, formată din Daria Georgescu de la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”Miruna-Alexia PinteaIoana-Elisa DavidIlinca Dumitru și Maria Ștefănescu, toate de la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București, a dezvoltat NEXA. Aplicația optimizează procesul de aplicare la programe de job shadowing și internshipuri, deschizând porțile elevilor de liceu și studenților către experiențe profesionale esențiale. Inițiativa nu doar facilitează accesul la oportunități valoroase, dar și stimulează dezvoltarea profesională a tinerilor.

Categoria Junior

Echipa G-POWER, din Pitești, a prezentat proiectul Food Lockers. Prin intermediul acestei aplicații, elevii pot dona alimente în mod anonim în dulapuri special amenajate la școală. Alți elevi pot accesa aceste resurse folosind un cod unic, garantând confidențialitatea și accesul egal la nutriție esențială pentru o zi de învățare eficientă. Membrii echipei sunt Ema Maria Tesloianu, Daniela Botezatu, Ana Preda și Erica Gabriela Mihai de la Școala Gimnazială „Alexandru Davila” și Camelia Georgiana Cofescu de la Școala Gimnazială „Adrian Păunescu”.

Echipa Green Harmonizer, a dezvoltat Pawz, o aplicație dedicată protecției animalelor pierdute sau fără stăpân. Pawz facilitează regăsirea animalelor de companie pierdute, permițând utilizatorilor să trimită alerte și să primească notificări despre animalele găsite, printr-o interfață prietenoasă și intuitivă. Proiectul a fost realizat de Cătălinei Moldovan de la Acton Academy Bucharest.

Categoria Beginners

Echipa Digital Queens, formată din trei eleve din PiteștiMaria Alexandra CuceanuAnastasia Popescu și Nicole Elise Dinu de la Școala Gimnazială „Alexandru Davila” – a creat Waste Wizard AI. Această aplicație îmbunătățește modul în care se reciclează în școli. Deși există containere de reciclare în școli, analiza lor arată că multe deșeuri reciclabile sunt încă aruncate greșit. Aplicația folosește inteligența artificială pentru a clasifica deșeurile în patru categorii, facilitând astfel reciclarea corectă.

Organizată de Adfaber, cu sprijinul BCR și Endava, competiția Technovation Girls este dedicată fetelor care doresc să dobândească cunoștințe în IT și abilități de leadership, în timp ce dezvoltă o soluție pentru o problemă reală.

Edupedu.ro este partener media al competiției.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT A fost lansat apelul de proiecte prin care școlile pot obține până la 60.000 de euro pentru laboratoare inteligente cu tablă interactivă, imprimante multifuncționale, kit-uri de roboți și ochelari de realitate virtuală. Cererile se depun online până pe 1 martie 2023

Apelul competitiv de proiecte prin care colegii, licee, licee tehnologice, școli profesionale, inclusiv cele cu clase de învățământ dual, dar și palate și cluburi ale copiilor pot fi dotate cu laboratoare…
Vezi articolul