Ecaterina Andronescu vine cu o nouă idee: în Franța, copiii care au probleme de rămânere în urmă sunt chemați la școală în vacanța de vară

8.470 de vizualizări
SURSA: gov.ro
În încercarea de a-și nuanța declarațiile făcute duminică seara, ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, vine cu o nouă sursă de inspirație sau propunere. Într-o declarație făcută la România TV, Ecaterina Andronescu dă de înțeles că învățătorii și ”profesorii de la ciclul primar” i-ar putea chema la școală în vacanța de vară pe elevii care au rămas în urmă în timpul anului.

Ministrul Educației a spus mai întâi că ”încerc să caut soluții în așa fel încât să nu mai treacă niciun copil dincolo de clasa a IV-a fără să ştie să citească, să socotească, să calculeze deci şi să relaţioneze cu oamenii, adică lucruri esenţiale, nu cred că cer imposibilul,” potrivit sursei citate.

Ministrul a mai spus că ”trebuie să căutăm soluţii, care, pe de o parte să-i responsabilizeze și pe părinți și pe învățători sau profesorii de la ciclul primar și sigur şi şcoala să vină cu ce trebuie, pentru ca un copil atunci când termină ciclul primar să ştie să scrie, să citească, așa cum spuneam, să se poarte în societate. Dacă nu merg lucrurile bine așa cum suntem acum, trebuie să stăm cu mâinile încrucișate sau să găsim soluții?

Mă uit și eu la ce fac alții: de exemplu, în Franţa, copiii care au probleme de rămânere în urmă, sunt chemaţi în vacanţa de vară pentru recuperări”. 

Declarația vine să nuanțeze ceea ce Ecaterina Andronescu a declarat duminică, ”din păcate, este o prevedere legală, până în clasa a III-a nu îi pot lăsa repetenți, dar eu cred că trebuie să revenim asupra acestui aspect, pentru că iată unde suntem. Ajungem la clasa a VIII-a și atunci constatăm că nu știu să scrie bine, că nu știu să calculeze bine și că 36% nu sunt în stare să ia 5 la evaluarea de la clasa a VIII-a. Deci cred că obiectivele de care vorbeam trebuie să le stabilim prin lege și în fișa postului fiecărui profesor.

Cosmin Prelipceanu: Deci sunteți de acord că un astfel de obiectiv e o greșeală, să îi treacă pe toți de clasa I?

Ecaterina Andronescu: Da, categoric!”

Citește și

FOTO: gov.ro


2 comments
  1. In tarile civilizate sunt maximum 15 elevi intr-o clasa,fiecare profesor are un asistent,practic sunt cate 2 profesori la clasa,copiii cu CES invata la scoli separate,fiecare elev cu probleme avand un profesor de sprijin!La noi pierzi mult timp din ora cu elevii cu probleme care-i deranjeaza si pe ceilalti.S-au comasat scoli,s-au facut clase si cu 4 clase simultan,multi copii renunta,preferand sa stea acasa decat sa faca naveta de la gradinita sau clasa 0 cu microbuzul scolar,asta desi are scoala,,in poarta casei”… Sunt scoli in care invata,in acelasi timp clasele I,a II-a,aIII-a si a IV-a cu un singur invatator!Este strigator la cer!Bataie de joc!Pe timpul lui Ceausescu erau spitale si scoli in toate catunele,care functionau si cu 3 elevi(pacienti).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii care sunt directori în alte școli decât în cele în care sunt titulari pot opta să predea în școala unde ocupă funcția de conducere, dacă există posturi incomplete. În județul Neamț, opțiunile directorilor se transmit până pe 20 ianuarie

Profesorii care au ocupat, prin concurs, funcții de directori în alte școli decât în cele în care sunt titulari pot opta pentru efectuarea obligației de predare în școala în care…
Vezi articolul

Temele de vacanță – plăcere sau calvar? Sfaturi de la Constanța Brăslașu, consilier școlar: Nu prin metode dure precum “du-te în camera ta și fă-ți temele!”, aceste metode nu mai funcționează / Fără comentarii negative la adresa profesorului pentru că demotivează copilul / Zece sfaturi practice

În fiecare vacanță, de obicei, multor copii și părinți le este dificil să privească organizat temele sau să se apuce de rezolvarea lor în timp util. Constanță Brăslașu, consilier școlar…
Vezi articolul

Material susținut de APRIL

VIDEO Profesorii vor să se implice, dar au nevoie de sprijin financiar, că nu e muncă voluntară, spune Dorin Cojocaru, președintele APRIL / Propunerile de modernizare a programului „Laptele Școlar”

Pentru ca Programul pentru școli al României – cu principala componentă „Laptele Școlar” finanțat prin schema europeană cu același nume – să rămână relevant și eficient, este esențială colaborarea între…
Vezi articolul