Ecaterina Andronescu: Nu susțin acordarea de statut de funcționar public profesorului / Ministrul recomandă uniforme școlare, ca element de asigurare a securității

3.725 de vizualizări
SURSA: unsplash.com
„Nu susțin acordarea de statut de funcționar public profesorului”, asta a declarat ministrul educației Ecaterina Andronescu într-o intervenție pentru Radio România Iași. Întrebată cum are de gând ministerul împreună cu autoritățile locale să asigure securitatea profesorilor în școli, după cazul profesoarei înjunghiate la Ploiești, după ce mai mulți profesori și învățători au solicitat măsuri și după ce FSLI a lansat un apel la modificarea legii în acest sens, ministrul a declarat că paza nu este singura soluție și că o uniformă aleasă de părinți, împreună cu școala, ar putea fi o soluție, o ”măsură care nu este exagerată”.

Iată declarația integrală a ministrului făcută în emisiunea Imperativ:

SURSA: Ministerul Educației

”Ecaterina Andronescu: Nu cred ca paza este singura soluție pentru că aș vrea să dau exemplul școlii din Ploiești. Erau doi paznici, profesorul de serviciu, elevii toți aveau card de intrare, prin fața școlii patrulau doi sau trei jandarmi care l-au și prins pe rău-făcătorul respectiv. Cu toate acestea… deci practic ne-am fi încadrat în standardele unei asigurări corecte a pazei școlii, iată ce s-a întâmplat. Deci eu cred ca mai trebuie sa găsim și măsuri suplimentare. De exemplu, eu văd că acel… acea uniformă școlara – poate că nu este cea mai potrivită sintagma și de aceea lumea o refuză, dar școala gasește o formulă pentru ca toți copiii să se îmbrace la fel și în felul acesta să fie ușor de distins un copil al școlii de cineva care e un intrus, din afara școlii. Adică mai trebuie să luăm asemenea măsuri, care nu sunt exagerate.

– Laviniu Lăcustă (USLIP Iași): Doamna ministru, nu credem că uniformizarea va asigura și protecția elevilor și a cadrelor didactice. Ar fi foarte simplu dacă ar fi așa…

– Ecaterina Andronescu: Nu uniformizarea, n-am vorbit de uniformizare. Eu am vorbit de… Vedeți că toate școlile celebre din lume au uniforma lor pe care o poartă cu mândrie, pentru ca sunt elevii acelei școli. Și noi suntem… am putea să încercăm să generăm această bucurie a copilului că aparține școlii x sau y.

– Genoveva Farcaș, Inspector general Iași: Este un pachet de identitate instituțională dacă vreți…

– Ecaterina Andronescu: Exact!

– Genoveva Farcaș, Inspector general Iași:…care se practică în mai toate țările europene cu școli de tradiție. Elevii nu cred că aici ar dezaproba. E adevărat că dacă punem problema de uniformizare, inducem ideea de respingere, însă nu e obligatoriu să fie o uniforma întreagă, e suficient să fie un element distinctiv pentru școala respectivă.

FOTO: Colegiul Național Costache Negruzzi, Iași

– Ecaterina Andronescu: Nu, poate sa fie o eșarfă, de exemplu, sau altceva.

– Cristian Ungureanu, moderator: Sau, de ce nu, chiar o ținută completă pe care o adoptă școala. Și aș veni cu două exemple concrete care văd că persistă de ani buni, cel puțin în Iași. Colegiul Național Costache Negruzzi (foto dreapta) și Colegiul Național Mihai Eminescu care au acele uniforme absolut distincte și când vezi un elev sau o elevă pe stradă cu acea ținută știi clar de unde aparține, de unde provine.

– Ecaterina Andronescu: Absolut! Orice elev poartă cu mândrie acea ținută pentru că el aparține comunității de la Negruzzi sau de la Colegiul Național, de la Eminescu. E o mândrie să fii elev în școlile acestea extraordinare ale Iașiului. N-avem cum să nu spunem lucrurile acestea și să susținem aceste idei.

– Laviniu Lăcustă (USLIP Ia?i): Sigur că da, în măsura în care elevii și cadrele didactice achiesează la un astfel de sistem nu este niciun fel de problemă, eu mă refeream la un lucru impus, doamna ministru.

– Ecaterina Andronescu: Pai nu este, știți ce se întâmplă, nu vreau să o luați ca pe o chestiune impusă. Școala împreună cu părinții, ei aleg ce ținuta poartă elevii. Nu vreau să fie aceeași ținută peste tot în școlile din România. Să dea identitate și prin ținuta școlii respective.”

Declarația ministrului Andronescu a fost făcută în contextul în care Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, condusă de Simion Hăncescu, a cerut public conducerii Senatului “să introducă urgent în circuitul de avizare și aprobare proiectul de Lege privind măsurile de protecție a personalului didactic”, care prevede că profesorii beneficiază de “de protecția acordată similar funcțiilor de autoritate publică”.

Foto: Chen Feng on Unsplash


1 comment
  1. sunt de eliminat cel putin cateva lucruri total inutile, dar care consuma bani, timp si birocratizeaza.:
    examenele clasele 2,4, 6
    competentele a 12a pot fi altfel, adica o medie la materia respectiva care sa fie media anului respectiv.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Arzu Salim, o tânără din Constanța, a obținut cel mai mare punctaj din țară la Rezidențiat 2023: Pentru a obține un rezultat bun trebuie să și renunți la anumite lucruri / Îmi doresc să fac o pregătire în străinătate, dar nu să plec de tot

Arzu Salim, o tânără din Constanța, a obținut cel mai bun rezultat din țară la examenul de Rezidențiat 2023, sesiunea din noiembrie, 936 de puncte din 950, la Medicina. „Pentru…
Vezi articolul

Criteriile folosite de profesori pentru alegerea manualelor școlare – studiu de piață al unei edituri / Întrebate ce ar vrea să regăsească în plus, în manualele de gimnaziu, mai multe cadre didactice au indicat itemi asemănători celor de la Evaluarea Națională pentru clasa a VIII-a, evaluări inițiale și o evaluare sumativă mai scurtă, plus idei pentru Școala Altfel

Corectitudinea științifică și actualitatea informațiilor sunt cele mai importante criterii din punctul de vedere al profesorilor atunci când vine vorba despre manualele școlare pentru elevii de gimnaziu, potrivit unui studiu…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă către Parlament, Guvern și Președinte, semnată de peste 70 de ONG-uri, care solicită: „Respectarea dreptului la viață și sănătate al copiilor, prin inițierea și implementarea unor măsuri urgente”

Peste 70 de organizații din domeniile social, educație, sănătate, ocupare, locuire solicită printr-o scrisoare deschisă Guvernului României, Parlamentului României și Administrației Prezidențiale să fie consultate în mod real în procesul…
Vezi articolul