Ecaterina Andronescu a anunţat astăzi, la Târgu Mureş, că peste 600 de proiecte au fost înscrise într-un program ministerial numit ”Creatori de educație”, în care oricine poate să înregistreze un profesor “care poate deveni un reper în sistemul de învățământ românesc”. Programul, extrem de asemănător altor inițiative lansate gratuit de ONG-uri, face parte dintr-un gigant proiect de formare a cadrelor didactice numit „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți – CRED”, cu un buget de aproximativ 42 milioane de euro, cu finanțare nerambursabilă din bani europeni.
CRED este cel mai mare proiect derulat de Ministerul Educației și este singurul proiect de abilitare curriculară, adică de formare a profesorilor astfel încât să știe să predea la clasă după actualul curriculum. Proiectul a fost inițiat în 2016, de ministrul de la acea vreme Adrian Curaj, în timpul căruia s-a și schimbat curriculumul pentru gimnaziu. Vezi aici mai multe despre proiectul CRED
Ministrul Educației a susținut astăzi că platforma www.creatorideeducatie.ro “de foarte multe ori a fost accesată, dar deja avem peste 600 de proiecte depuse pe această platformă şi mă bucură foarte mult. Sincer, nu mă aşteptam ca într-un termen atât de scurt – platforma este deschisă până la 30 mai – să fie depuse atât de multe proiecte care arată bunele practici, creatoare de educaţie, cum le-am spus eu, pe care profesorii noştri le dezvoltă în sistemul românesc de învăţământ. Cred că a fost un lucru bun şi vom mai persevera în această idee, de a lansa platforme pe care profesorii să vină cu idei, să vină cu proiecte pe care apoi să le diseminăm în tot sistemul de învăţământ”, transmite Agerpres.
Învățătorii şi profesorii de gimnaziu pot să participe, începând de săptămâna trecută, la programul “Creatori de educaţie”, unde Ministerul anunță acordarea de premii pentru cele mai bune modele de bune practici în acest domeniu. Programul se va desfăşura anual, în perioada 2019 – 2021.
Platforma școlară de e-learning prevăzută de 8 ani de Legea educației
Amintim că Legea educației prevede din 2011 că Ministerul Educației trebuie să înființeze o platformă școlară de e-learning, care să includă “programe școlare, exemple de lecții pentru toate temele din programele școlare, ghiduri metodologice, exemple de probe de evaluare”.
Ce spune Legea educației din 2011, la articolul 70:
“Articolul 70
(1) Bibliotecile școlare și centrele de documentare și informare se organizează și funcționează pe baza unui regulament elaborat de Ministerul Educației Naționale.
(2) Se înființează Biblioteca Școlară Virtuală și Platforma școlară de e-learning, care includ programe școlare, exemple de lecții pentru toate temele din programele școlare, ghiduri metodologice, exemple de probe de evaluare. Aceste resurse digitale vor fi protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, cu modificările și completările ulterioare, Ministerul Educației Naționale obținând dreptul de publicare din partea autorilor, astfel încât aceste resurse să fie accesibile permanent și gratuit oricărui elev sau profesor.
(3) Unitățile de învățământ utilizează platforma școlară de învățare pentru a acorda asistență elevilor în timpul sau în afara programului școlar ori pentru cei care, din motive de sănătate, temporar nu pot frecventa școala.
(4) Înființarea, gestiunea și îmbogățirea permanentă a Bibliotecii Școlare Virtuale și a Platformei școlare de e-learning intră în responsabilitatea Ministerului Educației Naționale.”
Citește și:
1 comment
Ba foarte multi profesori au fost pregatiti pentru metode moderne de predare, pentru ca CCD din tara au implementat aceste cursuri. Asa cum am mai spus, nimeni nu a avut curiozitatea sa vada modul cum sunt implementate acestea. Au fost “etalate” eventual doar la inspectiile speciale pentru grade didactice, in rest…Motivele le-am mai aratat. Imi pare rau ca se continua comentariile celor din minister si specialistilor din “educatie”, ascunsi in birouri si “docti” pe baza “studiilor” sistemelor de invatamant din alte tari pe care continua sa doreasca a le copia in Romania, nu a le ADAPTA la psihologia romanilor care populeaza sistemul romanesc: profesori, elevi si parinti!