Într-o scrisoare metodică pentru învățători Inspectoratul Ilfov recomandă ce durată să aibă activitățile online de la clasa pregătitoare până la clasa a IV-a. În plus, inspectorii de specialitate arată și ce tipuri de activități se pot desfășura, precum și modul de realizare a acestora – sincron sau asincron.
“Pentru ca elevii să nu fie obligați să petreacă foarte mult timp conectați în fața dispozitivelor, lecțiile trebuie să fie organizate prin alternanța sincron-asincron”, susține documentul oficial
Durata orelor online sincron
În învățământul primar ora de curs are o durată de 45 de minute.
Pentru clasa pregătitoare, durata activității sincrone ar trebui să fie de 20 de minute, cu 15 minute asincron și alte 15 minute pauză.
La clasele I – II-a, durata activităților sincron dintr-o oră ar trebui să fie de 25 de minute, cea a activităților asincron 20 de minute.
La clasele a III-a – a IV-a durata activităților sincron e recomandat să fie de 30 de minute, cu activități asincron de 15 minute.
Metodologia de predare prevede trei tipuri de comunicare prin intermediul internetului care se pot desfășura cu elevii:
- sincronă – desfășurată într-un mediu virtual de învățare, cu participarea simultană a preșcolarilor/elevilor, a cadrelor didactice, eventual și a părinților/reprezentanților legali
- asincronă – desfășurată într-un mediu virtual de învățare, în cadrul căreia preșcolarii/ elevii și cadrele didactice nu sunt conectați simultan;
- mixtă – desfășurată atât sincron, cât și asincron.
Foto: © Luiza Nalimova | Dreamstime.com
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.