Drumul Teodorei, doctorandă la Politehnică: Am avut profesori extraordinari. Ne ajutau să răspundem fără să ne simțim marginalizați și fără să ne fie frică de greșeală

5.202 vizualizări
Foto: © Tatiana Chekryzhova | Dreamstime.com
În urmă cu 11 ani, Teodora Gorjanu era elevă la Școala Gimnazială nr. 4 din Râmnicu Vâlcea și făcea orele de fizică cu profesorul Mihai Fârtat, pe atunci directorul instituției de învățământ. Își amintește de el ca de profesorul care îi ajuta pe copii să nu se teamă de greșeală, potrivit Centrului de Evaluare și Analize Educaționale.

„A fost în întotdeauna foarte deschis și destins cu noi, făcea glume, reușea să ne aducă într-o stare de confort în care să răspundem fără să ne simțim marginalizați și fără să ne fie frică de greșeală”, povestește ea. Mai mult decât atât, elevii aveau ocazia să încerce, să investigheze, să eșueze până să afle răspunsul corect.

„Aveam destul de mult aparatură pentru micile noastre experimente și întotdeauna ne scotea pe noi în față pentru experimente. Chiar dacă le făceam greșit de 100 de ori, trebuia ca noi să vedem de ce s-a întâmplat asta. Am aplicat o forță mult mai puternică sau poate am fost prea nerăbdători, întotdeauna ne explica unde am greșit, dar foarte calm”, continuă tânăra. Felul în care se desfășurau orele de fizică a făcut-o să iubească știința și să o transforme într-o opțiune de carieră. Iar astăzi profesorul care își făcea elevii să zâmbească are motive de a zâmbi.

De curând, fosta învățătoare a Teodorei i-a arătat lui Mihai Fârtat o fotografie cu o lucrare cartonată de masterat – „Influența câmpului electric intens și al descărcărilor parțiale asupra proprietăților dielectrice ale uleiului mineral utilizat în sisteme cu izolație ale transformatoarelor de putere”. Autoare – Teodora Gorjanu, fosta lui elevă, care între timp a fost admisă la școala doctorală și care vrea să își continue cariera în învățământul universitar, conform sursei citate.

Valoarea încrederii pe care i-o insufli unui copil

„Pentru un profesor, faptul că un elev ajunge la un asemenea nivel este cea mai mare împlinire”, mărturisește Mihai Fârtat, unul dintre oamenii care a adus o contribuție semnificativă în proiectul Fizica Altfel, derulat de CEAE, și care folosește la clasă metoda investigației. „Pentru mine, reușita Teodorei este o dovadă a ceea ce înseamnă valoarea încrederii pe care i-o insufli unui copil. La gimnaziu, faci de fapt alfabetizare științifică cu copiii și ce e mai important este să îi atragi spre știință. Abordarea investigativă funcționează. 

„Am avut profesori extraordinari, începând cu învățătoarea mea – era o școală de cartier din Râmnicu Vâlcea, dar făceam acolo lucruri pe care nu le-am văzut la școli mai bine cotate. În facultate am primit tot suportul de care am avut nevoie și m-am gândit că, dacă sunt oameni care au crezut aici în mine atât de mulți ani și care m-au ajutat atât de mult, înseamnă că și după mine vor veni copii care o să aibă nevoie de suportul pe care l-am avut eu și este de de datoria mea să dau mai departe”, își explică doctoranda alegerea, pentru ceae.ro.

Citește materialul integral pe ceae.ro

Foto: © Tatiana Chekryzhova | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană în privința indicelui de securitate al sistemului de sănătate dezvoltat de Johns Hopkins University, anunță cercetătorii de la Universitatea Babeș-Bolyai

O nouă secțiune privind indicele de securitate al sistemului de sănătate dezvoltat de cercetătorii de la Johns Hopkins University, a fost lansată de cercetătorii de la Facultatea de Ştiinţe Economice…
Vezi articolul

Materialele folosite în programul „Neuroștiința la clasă” nu au fost verificate de specialiștii din Ministerul Educației „din perspectiva acurateței sau actualității informației științifice prezentate”, susține ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, care anunță că instituția sprijină programul în cazul căruia cercetătorii au semnalat erori științifice

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, declară într-un comunicat cu „precizări” că materialele folosite în programul „Neuroștiința la clasă” nu au fost verificate de specialiștii din Ministerul Educației „din perspectiva acurateței sau…
Vezi articolul