Dragi părinți care doriți eliminarea temelor, lăsați atitudinea de servilism din timpul ședințelor și aveți un dialog real cu profesorii – mesajul președintelui Federaţiei Părinţilor

2.869 de vizualizări
Iulian Cristache / Foto: Facebook.com
Președintele Federaţiei Părinţilor le transmite celor care au lansat o petiție online împotriva temelor pentru acasă că există un ordin de ministru care reglementează volumul temelor pentru acasă, la maximum o oră pentru învățământul primar. “Trebuie doar să vorbiți cu învățătoarea sau dirigintele clasei. Lăsați atitudinea de servilism din timpul ședințelor și aveți un dialog real cu profesorii”, spune Iulian Cristache.

“Sunt Pentru teme pentru acasă. Singura condiție este modul în care le dozezi în funcție de vârstă și-n funcție de fiecare copil. Ei nu sunt roboți, fiecare are o altă capacitate de muncă”, și-a anunțat poziția Iulian Chistache, preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar.

Contează foarte mult “modul în care colaborați cu școala”, le-a transmis acesta părinților, făcând referire la studiile despre impactul temelor pentru acasă în cazul elevilor de clasele I-IV.

Amintim că primul studiu experimental implementat în România cu privire la impactul temelor pentru acasă a validat regula “10 minute pe nivel școlar”. Dacian Dolean, cercetător la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, a anunțat rezultatele cercetării realizate pe 400 de elevi de clasa a II-a: majorarea volumului temei pentru casă în învățământul primar poate avea un efect pozitiv.

“Când am măsurat timpul mediu petrecut de elevi efectuând tema pentru acasă, am constatat că elevii din grupa a doua, care au avut volumul temei cel mai apropiat de volumul optim, au petrecut în medie 20 de minute efectuând tema pentru acasă. În consecință, studiul validează științific atât regula de 10 minute pe nivel a Asociației Naționale a Educatorilor din SUA, cât și ordinul de ministru din 2016″, a anunțat cercetătorul.

Dacian Dolean a explicat că, în SUA, Asociația Națională a Educatorilor le-a sugerat profesorilor să aplice la clasă regula de 10 minute pe nivel. “Dacă un elev de clasa a II-a ar trebui să petreacă în jur de 20 de minute efectuând tema pentru acasă, un elev de clasa a IV-a în medie ar trebui să petreacă 40 de minute”, a precizat cercetătorul român.

În România, Ordinul de ministru nr. 5893/28.11.2016 susține că elevii din învățământul primar vor petrece maximum o oră efectuând tema pentru acasă.

Citește și:

 

 


3 comments
  1. Mi se pare normal să fie eliminate temele, însă am o idee mai bună, să se desființeze școală. Cândiți puți în loc de ore pot merge la câmp să muncească sau să cerșească bani pentru băutură și țigări, ar putea să meargă la c…e sau să se p……..e
    Cine dracu l a numit pe ăsta reprezentantul părinților? PE MINE NU MĂ REPREZINTĂ!

  2. Eliminați temele de acasă ca să – și petrecă timpul și mai mult in fața tabletelor! Și vor fi generații de aur !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Explicația Ligiei Deca despre ce a vrut să spună când a declarat „Chiar dacă un copil ar avea o zi proastă în ziua concursului de admitere, dacă el va fi ales de către liceu, are șansa din nou să concureze pe baza repartizării computerizate”

Ministrul Educației, Ligia Deca, a explicat ce a vrut să spună în briefingul de presă de joi, de la Guvern, când a făcut o afirmație care poate produce confuzie, legată…
Vezi articolul

Pentru schimbare reală în societate “e nevoie să intrați în politică” / După ce șocul inițial al luptei împotriva corupției în educație a trecut, “educația sinceră și câștigată a început să devină mai apreciată” în Republica Moldova – președintele Maia Sandu, discurs la Școala Kennedy a Universității Harvard

“La Harvard, cu toții suntem pregătiți să muncim din greu și să avem visuri mărețe. Așa că nu vă fie frică, Implicați-vă în politică, în numele unor schimbări superioare de…
Vezi articolul

Ministrul Educației, critic la adresa școlii online, după ce i-a picat internetul la o conferință pe net: Nu cred că școala din Popăuți are o conexiune mai bună decât Ministerul Educației / Nu există „școala din Popăuți”, ci doar o stațiune de cercetare a oilor

Ministrul Educației a dat ca exemplu propria situație în momentul în care i-a picat conexiunea la internet, ca să explice dezavantajele școlii online, motiv pentru care toți elevii sunt în…
Vezi articolul