Două școli au trecut din scenariul roșu în scenariul galben, la nivel național. Numărul școlilor din scenariul verde a rămas neschimbat de luni

282 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Numărul școlilor aflate în scenariul roșu continuă să scadă, ajungând astăzi la 303, de la 305 câte erau ieri, potrivit buletinului transmis zilnic de Ministerul Educației. Astfel, două școli au ajuns în scenariul galben, în timp ce în secnariul verde au rămas tot atâtea școli ca luni.

  12.945 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară

 4.408 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție

– 303 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3): participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Totalul unităților de învățământ fluctuează în continuare în numărătoarea Ministerului Educației. Astfel, astăzi, la fel ca finalul săptămânii trecute, avem în total 17.656 de unități de învățământ preuniversitar la nivel național care au intrat în unul din cele trei scenarii. Pe 10 septembrie 2020 Ministerul Educației prezenta pe site-ul instituției și într-un comunicat de presă preluat de toate instituțiile mass-media, cifrele cu scenariile aprobate de comitetele pentru situații de urgență în școli, unde erau numărate în total 17.747 de unități de învățământ.

Pe 13 septembrie, ministrul Educației a anunțat în conferință de presă că sunt în total 17.600 de școli în România, în care erau aplicate diverse scenarii pentru începerea cursurilor. Se poate constata o diferență de 147 de unități de învățământ fațâ de prima raportare.

Față de începutul săptămânii trecute au mai apărut 56 de școli, dar tot mai sunt 91 care lipsesc, față de raportarea din 10 septembrie.

Criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Foto: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Doi profesori arată că Ministerul Educației minte și că nu sunt în comisiile de planuri-cadru decise de Ligia Deca prin ordin de ministru, a căror componență a fost trimisă Parlamentului: „Informația este falsă”

Profesoara Ema Patrichi și profesorul Constantin Lomaca reclamă faptul că informațiile din anexele Ordinului Ministrului Educației Ligia Deca Nr. 6739/2023, privind componența grupurilor de realizare/revizuire a planurilor-cadru, conțin în mod…
Vezi articolul
Costul cu educația pentru un copil

UPDATE Proiectul de lege care ar obliga angajatorii să dea liber angajaților cu copii în caz de închidere a școlilor, amânat o săptămână. Firmele ar fi obligate să plătească zilele libere din fondurile proprii – impact major în economie

UPDATE 2: Proiectul a fost retrimis la Comisia de Muncă din Camera Deputaților, care va avea ședința după plenul Camerei, ceea ce înseamnă că minimum o săptămână nu va intra…
Vezi articolul

Conducerea ISJ Cluj anunță că nu va promova în școli Proiectul-pilot de „scanare” a palmelor elevilor pentru profilul de orientare în carieră, după ce reprezentanții Universității Babeș-Bolyai au spus că instrumentul folosit nu este acreditat

Conducerea Inspectoratului Școlar Județean Cluj anunță public că Proiectul-pilot de „scanare” a palmelor elevilor pentru profilul de orientare în carieră nu va fi promovat în școli, pâna când nu vor…
Vezi articolul