Două organizații ale elevilor – poziții complet opuse față de scenariile pentru începutul anului școlar. Unii “salută decizia”, ceilalți o “condamnă ferm”

4.602 vizualizări
FOTO: CNE
Consiliul Național al Elevilor (CNE), organizație reprezentativă pentru elevii din România, anunță într-un comunicat de presă că “salută decizia” privind modul cum va începe școala, așa cum a fost prezentată de președintele Klaus Iohannis. Aceasta este, însă, “condamnată ferm” de către altă organizație, Asociația Elevilor din Constanța, susținută de Asociațiile Elevilor din București și Ilfov, Maramureș și Vâlcea.

Prima organizație consideră “oportun ca deciziile să fie luate în plan local, în funcție de contextul epidemiologic prezent în fiecare localitate sau județ.”

A doua apreciază că prevederile pentru trecerea la scenariul “roșu” (trecerea la școala online) ar “pune în pericol elevii și tot personalul unităților de învățământ. Suspendarea cursurilor după ce s-au înregistrat timp de câteva zile numărul minim de cazuri va fi o decizie luată mult prea târziu, având în vedere rapiditatea cu care virusul se răspândește în comunitate.”

Pozițiile celor două organizații – integral mai jos:

Comunicatul CNE:

Reacția elevilor cu privire la măsurile propuse pentru începerea anului școlar

Consiliul Național al Elevilor, structura de reprezentare a tuturor elevilor din România, salută decizia privind stabilirea modului în care vor avea loc cursurile, fie online, fie offline, ce a fost prezentată de către președintele țării, Klaus Iohannis, în urma ședinței care a avut loc la Palatul Cotroceni.

Considerăm oportun ca deciziile să fie luate în plan local, în funcție de contextul epidemiologic prezent în fiecare localitate sau județ. În ceea ce privește scenariile în care unitățile de învățământ preuniversitar pot fi încadrate, sunt esențiale câteva aspecte:

● Scenariul verde: cursurile vor avea loc în mediul offline, toți elevii mergând la școală: în acest caz, este necesar ca autoritățile publice locale să asigure dotarea corespunzătoare a unităților de învățământ cu materiale igienico-sanitare. De asemenea, este important ca distanțarea fizică să fie asigurată de către unitatea de învățământ și respectată de către elevi, pentru ca aceștia să fie în afara pericolului de infectare.

● Scenariul galben: Elevii de școală primară și cei aflați în an terminal vor merge la școală. Restul elevilor va învăța în format hibrid (atât offline, cât și offline): În afara măsurilor precizate în cazul primului scenariu, este imperioasă dotarea sălilor de clasă cu infrastructură audio-video, dar și dotarea elevilor și cadrelor didactice cu dispozitivele necesare participării la orele online.

● Scenariul roșu: Orele de curs se vor desfășura exclusiv în mediul online: În acest caz, în afara achiziționării și oferirii dispozitivelor electronice elevilor sau profesorilor, este importantă adaptarea materiei predate de către fiecare cadru didactic, astfel încât aceasta să fie ușor de asimilat și de aprofundat de către elevi.

În plus, este necesară formarea tuturor cadrelor didactice în ceea ce privește utilizarea dispozitivelor digitale, cât și în ceea ce privește modalitățile de predare a materiilor în mediul online, pentru a asigura calitatea informațiilor care ajung la elevi.

„Salutăm hotărârea autorităților de a descentraliza procesul decizional privind începerea anului școlar, această responsabilitate revenind comitetelor județene de acțiune. Cu toate acestea, considerăm că decidenții trebuie să dea dovadă de responsabilitate în procesul de deschidere a școlilor, analizând cu seriozitate contextul local și consultând actorii din sistemul educațional înainte de a lua o decizie. Nu în ultimul rând, indiferent de modul în care ne vom întoarce la școală, încurajez toți elevii să respecte cu strictețe măsurile de siguranță impuse de autorități. În joc sunt sănătatea și viețile noastre și ale celor din jur.”, a declarat Rareș Voicu, Președintele Consiliului Național al Elevilor.

 

Comunicatul Asociației Elevilor din Constanța:

Cine își asumă responsabilitatea atunci când numărul de cazuri va exploda în școli și licee?

Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM) și Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE) condamnă ferm noile măsuri privind redeschiderea unităților de învățământ.

Miercuri, 5 august a.c., Klaus Iohannis a susținut o conferință de presă în urma unei ședințe interministeriale, privind măsurile de reluare a cursurilor ce se vor aplica începând cu luna septembrie.

Președintele a afirmat faptul că decizia privind suspendarea cursurilor, în contextul creșterii numărului de cazuri va fi luată de Comitetele Județene pentru Situații de Urgență. Concret, școlile se vor închide acolo unde există în media ultimelor zile, 3 sau mai multe cazuri la 1000 de locuitori.

Reprezentanții elevilor din țară consideră că măsura va pune în pericol elevii și tot personalul unităților de învățământ. Suspendarea cursurilor după ce s-au înregistrat timp de câteva zile numărul minim de cazuri va fi o decizie luată mult prea târziu, având în vedere rapiditatea cu care virusul se răspândește în comunitate.

Mai mult, în marile centre urbane capacitatea de testare este foarte mică, fapt ce va ascunde imaginea reală a evoluției epidemiologice din localitatea respectivă și nu va permite închiderea propriu-zisă a unităților de învățământ într-un timp util, astfel încât să prevenim crearea unor focare la nivel de unitate de învățământ.

“Autoritățile au dovedit în această seară că totul se face cu jumătăți de măsură. În Constanța ar putea fi suspendate cursurile dacă am avea 900 de cazuri pe zi timp de mai multe zile, iar atunci va fi prea târziu să vorbim de prevenirea numărului de cazuri. Dacă apare un singur caz într-un liceu, trebuie ca activitatea să fie suspendată, iar DSP să realizeze ancheta epidemiologică imediat. Am așteptat decizii ferme, dar se pare că am asistat la simple declarații, așa cum s-a întâmplat încă din luna martie.” -Andreea-Sabina Spătariu, președinte AEC.


3 comments
  1. Ma bucur sa vad ca si copii realizeaza pericolul care va fi daca vor reveni la ore in scoala. Felicitari presedintei AEC pentru modul realist in care a prezentat problema deschiderii scolilor. Nimeni nu garanteaza ca scolile din Romania sunt pregatite 100% sa primeasca elevii si profesorii in conditii sigure de igiena si distantare sociala. Poate sa imi explice si mie una din mintile luminate din Guvern cum se va proceda cu copii,sa zicem ca exemplu din clasele 0-4, care vor vrea sa serveasca un pachetel cu mancare si sa bea apa si care de multe ori se servesc si intre ei cum vor proceda. Dar cand acei copilasi din clasele 0-4 vor vrea la toaleta cum vor proceda…cine va merge cu ei si cine va ramane in clasa sa-i supravegheze pe restul!? In alte tari care au inceput anul scolar, dupa 2 saptamani au inchis anumite scoli din cauza infectarilor produse la copii. Oare chiar nu intelegem ce pericol ne paste odata cu copii intorsi in scoli. Cine raspunde daca un copil,ori profesor…parinte si infecteaza…cine sufera pt acel copil…noi ca parinti nicidecum cei care obliga copii sa mearga la scoala. Nimeni la ora actuala nu poate garanta ca un copil, profesor, parinte ori bunic infectat nu va avea de suferit mai tirziu de pe urma acestei infectii si nu va ramane cu traumatisme. Daca tot se doreste de cei care guverneaza sa se deschida scolile, atunci sa raspunda ei in caz de infectare nu nou parintii. Asa cum Guvernul si Presedintele fug de raspunderea cu deschiderea scolilor si o paseaza in curtea scolilor si inspectoratelor judetene, tot asa sa nu oblige parintii sa isi trimia copii ca acestia sa vina la scoala sa lase aceasta decizie si responsabilitate si la nivelul parintilor si copiilor sa decida daca vor sa mearga la scoala ori sa faca scoala on-line.

    1. Problema majora pe care eu o vad pe langa lipsa de raspundere a politicienilor indiferent de culoarea politica este descrisa mai jos.
      Am 2 copilasi (clasa pregatitoare si clasa 1-a) in Bucuresti (oras cu un numar foarte mare de cazuri la o scoala de stat. Dupa cum bine se stie copii de varsta mica (pre – adolescenta) sunt asimptomatici dar purtatori (informatie din studiile internationale din foarte multe colturi ale lumii). Cei doi copii merg la scoala in colectivitate si interactioneaza peste 15 minute intr-o incapere fara sistem de ventilatie care sa permita evacuarea continua a aerului din clasa. Copii ating deoarece clasele sunt la nivele superioare balustrada in timp ce urca cele 2 etaje, manerul usii de la clasa si baie, suprafete din clasa si multe alte obiecte din jurul lor. Suprafata clasei nu este mare si bancile sunt mai apropiate de sa zicem distanta minima “recomandata”. Langa cei doi copii din clase diferite pot sa existe alti colegi ce posibil sa aiba si parinti care “nu cred in virus” si care aleg sa se protejeze doar ca sa nu “isi ia amenda” asa cum exista foarte multe astfel de persoane posibili asimptomatici sau posibili neglijenti. Copilul aduce acasa un virus care poate fi preluat si transmis mai departe de un parinte care poate este asimptomatic. Cine si cum poate sa controleze acest lucru?
      Intradevar in aceasta perioada din martie si pana acum nu a fost dezvoltata nici o infrastructura care sa ajute invatamantul online (cursuri de pregatire a cadrelor didactice, suport IT pt scoli, suport IT pt copii) si chiar si fara in ultimele doua luni de “scoala” in afara de fise trimise pe whatsapp nu a existat nici un fel de interactiune directa intre invatator si elev. Totul a stat pe umerii parintilor care au lucrat sau nu de acasa…
      Atata vreme cat nimeni nu garanteaza nimic legat de sanatatea celor implicati in aceasta speta… cine are curajul sa duca copilul intr-o colectivitate in care controlul este spre 0. De unde stiu ca invatatorul nu este purtator asimptomatic si atunci cand se apropie de copil si punw mana pe mana lui ca sa invete caligrafie nu transmite.
      Domnilor guvernanti, doamna “ministresa” imi garantati sanatatea copiilor si a membrilor familiei? Cum veti putea face acest lucru?

  2. Asociațiile nu sunt deloc reprezentative, și nici ale elvilor; cel puțin în cele două situații pe care eu le cunosc. Reprezentanții sunt aleși de pofesori/diriginți, în funcție de criterii ascunse și de interese particulare, iar desfășurarea alegerilor naționale nu au niciun temei pentru a fi reprezentative. Politrucii se folosesc în bună măsură de structurile înființate cu sprijinul și mijlocirea lor.
    În ROFUIP este prevăzut că: ”hotărârile adoptate în ședințele cu părinții nu sunt obligatorii”; ori, la fel sun desfășurate și ședințele elevilor și adoptate hotărârile. Niște ”radio-șanț”, unde vorbesc doar cei aleși, ceilalți fiind ajutați să aleagî așa cum vor unii. Nu există nici acordul legal al reprezentantului copilului sub 18 ani… cel care poate exprima un punct de vedere bazat pe ceva concret!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Avem nevoie de o intervenție pe trei paliere, investiția în profesori, infrastructură, ajutor dat elevilor și studenților, replica Ligiei Deca la studiul Erste, potrivit căruia un copil născut astăzi în România își atinge doar 58% din potențialul productiv

Un copil născut astăzi în România este de așteptat să atingă doar 58% din potențialul său productiv ca adult, față de 100% la sută dacă ar primi o educație și…
Vezi articolul