Două noi specializări, „Pedagogia învățământului primar” și „Educația timpurie” – introduse în Nomenclatorul domeniilor și programelor de studii universitare pentru 2024-2025 / 15 programe de licență, la 8 universități, vor intra în lichidare / Schimbările la nivel de master în anul universitar următor

Foto: © Kasto80 | Dreamstime.com

„Pedagogia învățământului primar” și „Educație timpurie” sunt două noi specializări înființate și introduse în Nomenclatorul domeniilor și al specializărilor/programelor de studii universitare pentru anul universitar 2024-2025, adoptat săptămâna aceasta de guvern. Cele două programe, introduse ca urmare a Legii învățământului preuniversitar din 2023, vin în completarea celor existente deja în cadrul domeniului Științe ale educației, ce cuprinde și „Pedagogia învățământului primar și preșcolar”.

Tot marți a fost adoptată și o hotărâre de guvern privind Domeniile și programele de studii de master acreditate și numărul de studenți ce pot fi școlarizați în anul 2024-2025 – detalii mai jos.

Potrivit Legii 198/2023 (Art. 176), pentru funcția didactică de profesor în educație timpurie va fi nevoie de diplomă de licență în specializarea „Educație timpurie”, iar pentru a fi profesor în învățământul primar, una dintre rute este diploma de licență în specializarea „Pedagogia învățământului primar” și un program de master didactic cu durata de un an.

Drept urmare, se înființează, conform noului Nomenclator, specializările „Pedagogia învățământului primar” și ”Educație timpurie”, în cadrul domeniului de studii „Științe ale educației”. Acestea completează specializările existente – „Pagogie”, „Psihopedagogie specială”, „Pedagogia învățământului primar și preșcolar”, „Pedagogie socială”.

O altă schimbare la nivel de nomenclator, survenită la cererea unor instituții de învățământ:

Potrivit Hotărârii de Guvern, pentru anul universitar 2024-2025 vor exista 2209 specializări/programe de studii de licență, oferite de 52 de universități de stat. În cazul universităților particulare, 34 de astfel de instituții acreditate oferă 338 de specializări.

Aceeași HG prevede și programele care intră în lichidare, deci pentru care nu se mai organizează admitere, după cum urmează:

Schimbări la nivelul studiilor de master – anul 2024-2025

O serie de programe de master didactic și alte masterate în domeniul Științelor educației, propuse de universitățile publice, pot fi consultate detaliat aici.

Alte modificări prevăzute în HG adoptată săptămâna aceasta:

Nomenclatorul complet pentru studii de licență poate fi consultat aici.

Lista completă a programelor de master, cu număr maxim de studenți, la universități de stat în anul 2024-2025 poate fi consultată aici.

Programele de licență care intră în lichidare:

Citește și:
LISTĂ Programele de master didactic și alte masterate în domeniul Științele educației propuse de universitățile publice românești în anul universitar 2024-2025
Managementul mai multor sisteme tehnice militare, securitatea cibernetică, inteligența artificială – noi specializări universitare / Nomenclatorul domeniilor și specializărilor universitare, actualizat printr-un proiect de hotărâre a guvernului
Guvernul a aprobat desființarea specializării „Psihologie” de la Academia SRI. Din toamnă va fi înlocuită cu licența în „Operațiuni de intelligence”, ai cărei absolvenți vor fi „angajați ca agenți operativi” ai serviciului secret / Alte 51 de specializări de la 20 de universități intră în lichidare – LISTA

Foto: © Kasto80 | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version