UPDATE Una din patru școli din România nu deținea dotări minime pentru spălarea mâinilor, înainte de pandemie / Două din cinci școli din lume nu au asemenea spații, condiție sanitară fundamentală – raport UNICEF

1.239 de vizualizări
Sursa: UNICEF
Două din cinci școli din întreaga lume nu au spații destinate spălării mâinilor cu apă și săpun, au avertizat miercuri UNICEF și Organizația Mondială a Sănătății (OMS), relatează EFE, preluată de Agerpres. Cele doup organizații au amintit că, în plină pandemie de coronavirus, aceasta trebuie să fie cerința fundamentală pentru ca o școală să funcționeze în mod sigur. UPDATE Raportul notează că, în 2019, 28% dintre școlile din România nu aveau acces la dotări de bază care să permită spălarea mâinilor cu apă și săpun, potrivit unui comunicat de presă. O altă constatare a raportului este faptul că doar 72% dintre școlile din România aveau un minim acces la apă potabilă curată și la instalații sanitare de bază.

Gabriel Vockel, reprezentantul adjunct al UNICEF în România, citat în comunicatul de presă:

  • „Copiii români trebuie să poată continua să învețe. Educația formală a fost în mare parte întreruptă la începutul lunii martie. Deși revenirea în școli ar trebui să se producă în condiții de maximă siguranță pentru copii, familiile lor și cadre didactice, una din patru școli nu are acces la dotări corespunzătoare pentru asigurarea igienei mâinilor, la apă potabilă curată și la instalații sanitare sigure. Momentul de față prezintă cea mai bună oportunitate de a răspunde acestei provocări o dată pentru totdeauna. Să reconstruim mai bine, oferind celor mai vulnerabili copii dotări funcționale pentru asigurarea igienei atât de importante pentru sănătatea lor”.

Potrivit unui raport bazat pe date din 2019, aproximativ 818 milioane de copii nu beneficiază de instalaţii sanitare de bază pentru a se spăla pe mâini în şcolile lor, ceea ce presupune un risc mai mare de contagiere cu COVID-19 şi alte boli.

Peste o treime dintre ei trăiesc în ţările din Africa Subsahariana şi în cele mai sărace ţări ale lumii, unde şapte din zece şcoli sunt lipsite de un spaţiu adecvat unde copiii să se poată spăla pe mâini, iar jumătate dintre acestea nu au nici măcar toalete.

Potrivit studiului, una din trei şcoli din întreaga lume are un acces limitat la apă potabilă, în timp ce aproape 698 de milioane de elevi nu au toalete adecvate în şcolile pe care le frecventează.

‘Accesul la apă, toalete şi servicii de igienă este esenţial pentru prevenirea şi controlul efectiv al infecţiilor în toate contextele, inclusiv în şcoli’, notează într-un comunicat comun Tedros Adhanom Ghebreyesus, directorul general al OMS.

În opinia sa, această cerinţă trebuie să fie o prioritate în strategiile guvernelor pentru a redeschide şcolile în timpul pandemiei de coronavirus.

Citește și: În România, la începutul anului școlar 2020-2021, peste 1.170 de școli aveau toaleta în curte, iar un sfert din grădinițe aveau latrine


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

“O mai mare atenție privind formarea profesorilor” e necesară pentru a obține necesarul calificat de resurse umane, spune ministrul Antreprenoriatului / Cadariu anunță și că mai multe patronate vor transmite propuneri Ministerului Educației

Ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, Constantin-Daniel Cadariu, a invocat, într-un mesaj publicat pe Facebook, nevoia de “o mai mare atenție privind formarea profesorilor”, pentru a răspunde nevoilor de resurse umane calificate,…
Vezi articolul

Președintele Iohannis va avea o ședință cu ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Cotroceni, la ora 14: discuții despre cum va continua anul școlar și despre cazurile de COVID din școli

Președintele Klaus Iohannis va avea joi, 11 februarie, ora 14:00, la Palatul Cotroceni, o ședință cu ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, anunță administrația prezidențială. UPDATE VIDEO Klaus Iohannis: Am reușit să…
Vezi articolul

Numeroase sesizări de cazuri în care îngrijitoare și infirmiere din grădinițe și creșe nu au primit salariile majorate de la 1 ianuarie 2024, semnalate de sindicate – document / Acestea cer Ministerului Educației să trimită precizări în teritoriu

Unele îngrijitoare din grădinițe și creșe nu au primit salariile majorate de la 1 ianuarie 2024, după cum semnalează Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) ministrului Educației, potrivit unui document…
Vezi articolul

Andreas Schleicher, fondatorul PISA: 40% din statele OCDE au sisteme de bonusuri pentru a stimula performanța profesorilor / Dacă vreți să impuneți criterii de performanță în salarizarea cadrelor didactice, folosiți cât mai multe criterii posibil, pentru că dacă puneți unul singur, acela va fi corupt

Salarizarea bazată pe performanță este „una dintre cele mai dificile dileme cu care se confruntă orice sistem de educație“, a spus Andreas Schleicher, directorul Directoratului pentru Educație al OCDE, unul…
Vezi articolul