Proiectele de legi ale învățământului nu vor fi prezentate „în primă lectură” în Guvern, așa cum se obișnuiește cu proiectele care urmează să fie adoptate în curând de Executiv, ci în locul acestora sunt două „analize”, potrivit Secretariatului General al Guvernului care a publicat ordinea de zi a şedinţei Guvernului, care se va desfășura joi, 9 martie.
Este vorba despre „analiza referitoare la proiectul de lege a învățământului preuniversitar” și „analiza referitoare la proiectul de lege a învățământului superior”. Analizele respective nu sunt publicate pe site-ul oficial, așa cum sunt proiectele de acte normative, memorandumurile și notele de fundamentare sau alte documente.
Potrivit surselor Edupedu.ro, este vorba despre proiectele de legi care vor fi prezentate de Ministerul Educației, dar este folosit termenul de analiză pentru că proiectele nu au avizele necesare pentru a intra pe ordinea de zi a ședinței. Decizia de a fi prezentate în Guvern, înainte de a primi avizele legale necesare, ar fi fost luată în coaliția de guvernare PNL-PSD-UDMR, conform surselor noastre.
Reamintim că proiectele de legi au fost publicate de Ministerul Educației pe 27 februarie și până pe 7 martie au mai putut fi trimise propuneri de modificare/completare.
La conferința de prezentare a proiectelor consolidate, ministra Ligia Deca declara că „aproximativ pe 8 martie ne dorim să pornească procesul de avizare interministerială în Guvern. Dupa adoptarea în Guvern a legilor Educației, acestea vor merge în Parlament și vor urma traseul democratic pentru dezbatere”.
Articol în curs de actualizare
1 comment
10 zile de dezbatere dintre care 3 sambate si duminici reprezinta o bataie de joc din partea ministerului, care pur si simplu nu a fost interesat ca profesorii sa isi spuna opinia, avizata, despre ce se propune sa devina invatamantul.
Nu sunt sclavul ministerului sa citesc legi si sa fac conspecte in loc sa imi petrec timpul liber cu familia!