Doi soți, procuroare și judecător, au dat în judecată Colegiul Național Iași pentru că fiul lor a primit nota 1 la Muzică / Părinții susțin că nota 1 se acordă pentru fraudă, iar profesorii spun că e meritată dacă elevul nu scrie nimic în lucrare

18.151 de vizualizări
Foto: © Andrey Popov | Dreamstime.com
Claudia Monica și Marius Cătălin Palaghia, părinții unui elev în clasa a VI-a au depus la Tribunalul Bacău o acțiune în care au chemat la bară Colegiul Național din Iași, școala fiului lor, relatează Reporter de Iași, potrivit G4Media.ro.

În cererea de chemare în judecată, părinții au solicitat anularea evaluării făcută la data de 16 octombrie 2023 la disciplina Educaţie muzicală, obiect la care fiul lor a fost notat cu nota 1 după o testare scrisă. El trebuia să transcrie pe portativ notele muzicale: do bemol, si bemol, mi bemol, sol b bemol, re bemol și să identifice enarmonicul sunetelor do bemol, si bemol, mi bemol, sol b bemol, re bemol şi transcrieţi pe portativ”.

După aproape o săptămână, pe 22 octombrie, părinții s-au adresat conducerii Colegiului Naţional solicitând analizarea situaţiei, iar în urma sesizării a avut loc o întâlnire cu reprezentanţii unității de învățământ şi profesorul evaluator, în urma căreia nota a fost menţinută.

Reprezentanții minorului au formulat o cerere de reevaluare de către o comisie alcătuită din alte două cadre didactice.

Citește articolul complet pe G4Media.ro

Foto: © Andrey Popov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


58 comments
  1. Doamna Carmen, dacă vă uitați ÎN PROGRAMA ȘCOLARĂ destinată elevilor din clasa a VI-a și nu găsiți conținutul predat și evaluat de profesoară, vin chiar la dvs la birou, cu buletinul, pentru confirmarea identității. 😀 Am absolvit gimnaziul în ’99, la o școală “de cartier” ( “Elena Cuza” se numește acum) și da, aveam caiet de muzică, da, schițam portative cu mâna noastră, începeam cu “cheia Sol” și scriam și note pe portativ. În cunoștință de cauză. Aveam în holul cancelariei o pianină la care era un privilegiu să stai câteva minute, să apeși pe clape Exista un cor al școlii, la care mergeai și cântai ascultând indicațiile profesoarei, care nu era tocmai indulgentă. Dacă profesoara despre care vorbiți ar fi încălcat regulamentul, fiți sigură că o taxa ISJ-ul, care prin definiție e prietenul tuturor părinților cu influență. Că n-o fi profa mai “cu greutate” decât procurorii, avocații, patronii, auditorii etc.

  2. Muzica, desenul, educația civică, educația rutiera, educația medicală, sunt lucruri elementare obligatorii care trebuie sa fie învățate de la clasele mai mici. Românul când aude de învățare, are reacții adverse și mai târziu se vaită ca de ce nu îi apune careva ce are de făcut în viață. De asta mulți nu știu sa vorbească și sa scrie corect.

  3. Și dacă nu ați găsit noțiunea în manual, dar ea este prevăzută în programă, iar profesorul le-a explicat ce și cum, nu se pune, nu? :))))) Nu ați auzit până acum că manualele (apropo, de vreo 20 de ani nu mai există manuale unice) nu acoperă toate conținuturile programei. Și nici nu ați mai văzut puiuți de Horodniceni, care cred că legea sunt ei. Dacă profesorul nu ar fi respectat programa, cazul nu trecea de ISJ, care e oricum mama tuturor puiuților de Horodniceni. Dacă ar fi putut să constrângă profesorul să anuleze nota, fiți sigură că la ora asta nu mai vuia presa. Dacă nu au putut, treaba e clară. Iar părinții sunt ei înșiși de nota 1 dacă nu înțeleg litera legii. Pentru fraudă se acordă nota 1, însă legea nu e restrictivă în ceea ce privește nota respectivă, aceasta putând fi (logic!!!) acordată și ca drept al elevului (punctul din oficiu) în caz că acesta nu a scris nimic sau… nimic corect.

  4. Noi nu stim ce a scris elevul pe foaie; toti presupunem ca a dat foaia alba. Dar daca a scris ceva? Daca, precum la mate, a stiut ‘formula’, dar a gresit la ‘calcule’? Care ar fi reactia voastra atunci? Am inteles ca parintii au pregatire juridica; parca nu mi-i maginez atat de ‘scandalagii’ pentru o foaie alba…

    1. @Remus genius – Tu ești inutil pentru orice forma de învățământ. Muzica ca și desenul ( design sau grafica ) și sportul sunt lucrurile care trebuie sa le înveți de mic ca mai târziu sa ști ce este muzica. Este importanta muzica cași educatia medicală sau civică. Daca nu accepți învățarea, nu o sa ști nimic în viața. Aș aca… termina cu prostiile și schimba felul tău de a gândi.

  5. Vai de capul lor de copii, obligați să memoreze toate prostiile care nu le folosesc la nimic!
    La muzică și la desen ar trebui să audă de Traviata lui Verdi (Dama cu camelii a lui Dumas), de Carmen de Bizet, de Caravaggio Michelangelo,Velasquez, El Greco și mulți alții.
    Puneți-le sufletele pe primul loc și hraniti-le cu frumos, cu relaxare și nu cu toceala și stres!
    Toți cei care cer astăzi copiilor sa-si incarce memoria cu tot felul de informații inutile, nu au avut parte de astfel de cerințe la vremea lor.
    Școala a devenit o corvoada care nu te atrage cu nimic .Bani risipiți degeaba de stat și timp pierdut de copii.
    Păcat ca nu înțelege nimeni ce ar trebui sa fie scoala…..

    1. Și religia la ce e utilă? Și Istoria Evreilor la a 11-a la ce e utilă?

      Hai să facem cum vrei d-ta, școală numai pentru cei care vor și eventual pentru cei care-și permit. Să ne întoarcem în 1924, că ăla ar fi rezultatul.

      Vai de capul vostru, vă gândiți doar de la azi pe mâine.

    2. trebuie să știe știe cum și de ce asculta Traviata și să priceapă ceva …Sa știe cine fu Verdi,etc….toți ne pricepem la suflete,deh….:))

  6. Dacă testul era la Fizică tot așa proceda elevul?

    Sau e un fel de aroganță?
    ,,Eu nu trebuie sa stiu notele muzicale că e tata procuror.”o fi zis in sinea sa

    Nici nu trebuie să transcriu (așa reiese din material că trebuia doar să transcrie) că mama a zis că rezolvă și iau din nou bursă de merit, ca ea e judecător.

    Ne îndreptăm iremediabil către ceea ce politicienii si politrucii au inoculat in societate ani si ani ani de zile.

    *Școala e obligatorie poți sa faci orice.
    *,,Starea de bine” e mai importantă decât să înveți.
    *Unii profesori au materii de mâna a treia poți sa ii tratezi ca pe menajera plătită cu minimul pe economie din casa de 1 milion de euro in care stai
    *Sunteți toți egali, dar beizadelele in devenire sunt mai importante.
    *Nu contează ce sunt părinții elevilor… până te dau in judecată.

    Profesoara va urma probabil să plătească si daune pentru că si-a făcut meseria conform legii, că doar ,,coledzii” de justiție nu își vor lăsa la greu prietenii și vor judeca cu celeritate acest caz.

    In ceea ce privește evaluarea, in continuare sunt colegi de breaslă care nu înțeleg că si ,, profesorii de mâna a treia” (idee inoculată si elevilor) au aceleași obligații că și ei, respectiv:
    -planificari
    -evaluare inițială, sumativă, etc
    -evaluare scrisă si orală sau evaluare prin metode complementare
    -notare ritmică
    -partciparea la comisiile de curriculum si restul…

  7. Sunt două probleme:1 elevul
    2 părinții
    1. Elevul trebuie să învețe la muzică si teorie și practică. Teoria este interesantă dacă e predată cu har, cu logica. Poate fi chiar comparată cu matematica. Deci se învață ca orice obiect de studiu si se notează de la 1 la 10. Dacă nu a scris nimic e normal să primească 1 “din oficiu”., sau dreptul elevului. Cat privește practica, sigur nu toată lumea are voce si ureche muzicală, si nota poate face diferența.
    2 . Părinții trebuie să ceară copilului să se străduiască să învețe la toate obiectele, chiar dacă nu le place , dar să învețe mai ales ce le place. Iar notele arată cat au învățat: de la 1 la 10. Dar acești părinți au o profesiune: judecator , procuror. Deci își exercită abilitățile profesionale pentru a-și proteja “ puiul”. Cum? Acuzând un nevinovat( ce vina are profesorul ca elevului nu-i place muzica?) și apărând un vinovat( elevul nu a avut bunăvoința să învețe cat de puțin chiar dacă nu-i place muzica).
    Cat despre utilitatea studierii obiectelor de educație estetică (muzica si desen) cred ca nu are rost sa arat ca astfel se cultiva sensibilitatea, bunul gust, omul civilizat, nu barbarul care vandalizează pereții cu inscripții absurde și poluează spațiul cu urlete “ muzicale”.

    1. Dar fără supărare să nu învinuim numai elevii, până la urmă e muzică nu e cine știe ce materie de înaltă importanță ca să elevilor să le fie musai să tocească toate definițiile da-te acolo. Cum ar fi ca și la sport în loc de norme și probe sportive pentru note să se dea teste? Așa e și la muzică, de ce să mai îți pierzi vremea cu o materie inutilă când ai putea să cânți pur și simplu pentru note?
      Doamna Mihaela Guran, dvs așai că sunteți profesor de muzică? Nu de alta întreb dar mi se pare că apărați prea tare materia și pe profesorii care o predă.

      1. Scurt pe doi: e disciplină din trunchiul comun la care se pot da teste. Baremul de notare vine împreună cu testul respectiv. Dacă elevul nu scrie nimic, ia 1.

        Și gata toată discuția.

  8. Iar asta cu “materiile vocationale” e o alta nastrusnicie a vremurilor astea bizare !
    La Muzica nu e musai sa fii nici Paganini, nici Pavarotti, e vorba de istoria muzicii, de cultura imbogatita, de a le arata elevilor ce inseamna muzica adevarata, nu Salam sau alti Ghebosi.
    La Desen nu trebuie sa fii nici Grigorescu, nici Gainsborough, ci doar sa afli ce minuni pot iesi din imbinarea culorilor curcubeului dand frau liber imaginatiei si sa nu intri la Luvru si sa nu intelegi ce e cu Gioconda, iar la Desen tehnic as putea spune ca e transpunere cat se poate de practica a notiunilor de geometrie si nu numai..
    La Sport nu trebuie sa fii nici Popovici, nici Agassi, ci doar sa inveti cat este de importanta miscarea pt sanatatea ta si sa stii ca poti face si altceva util pt tine decat sa stai cu ochii lipiti de un ecran…
    Intr-un cuvant toate astea sunt elemente de cultura generala, cultura fizica, etc, nu trebuiesc legate de un eventual talent nativ !

  9. Pentru cei care se dau cu părerea.
    Întrebarea pusă elevului de clasa a șasea de la un colegiu care nu e nici măcar de muzică e absolut tembelă.
    Do bemol e greu de găsit în partituri și pentru cei mai avansați pentru că e echivalentul notei si.
    La fel cum greu o să găsiți si diez pentru că e tot una cu nota do.E vorba de semiton, bemolul coboară diezul urcă.Doar dacă urmează unor alte note cu bemol sau diez
    O astfel de întrebare nu se pune unui elev de clasa a șasea…..un profesor ratat.

  10. Cum deschid netul, cum dau de o inepție. Concluzii: 1.toata lumea se pricepe la invatamant; 2.parintii sunt, fara doar si poate, dusmanii cadrelor didactice; 3.bucataria unei scoli ajunge, rapid, albie de porci pentru toate vocile avizate sau mai putin avizate; 4.referitor la nota, cam dura totusi, insa e decizia profesorului si merota respectata daca ea concorda cu realitatea.

  11. Și fiul meu a pățit la fel la același liceu.
    Este o doamna profesoara plina de frustrări care are impresia că dragostea pentru muzica se poate obține prin astfel de metode .
    Salut și susțin din toată inima inițiativa celor doi părinți ,în condițiile în am trecut printr-o experiență similară și nu am avut niciun fel de înțelegere.

    1. Doamna Carmen, o întrebare aș avea totuși: la profa asta iau nota 1 și copiii care învață său doar odraslele care au părinți cu funcții importante (procuror, auditor la Curtea de Conturi ) și care ajung la școli de prestigiu doar pt că așa vor mami și tati? 🙂 Că altfel fie nu-i ajută capul să învețe, fie refuză din principiu, știind că “au spate”.

      1. Da Domnule DO Bemol (atât de curajos încât scrie anonim), la această materie toți copii au fost stresați de aceasta doamna profesoara. Puteți dumneavoastră să presupuneți ce doriți, dar nota unu nu va insufla niciodată dragostea pentru un obiect, menit să aducă bucurie, să încânte și uneori să aline.

  12. Cel mai corect: la materiile vocaționale gen muzica, desen, sport, etc nu se pun note. Nu toți copii au aptitudini dezvoltate la muzica, sport, desen, etc. Asa cred ca este corect!

    1. Aici nu a fost vorba de aptitudini, deoarece elevul nu a fost pus sa cante, ci a susținut o lucrare de verificare a cunoștințelor teoretice la muzica.

    2. Total deacord, la fel ar trebui si la romana, matematica si informatica, desigur si la aceste materii sunt copii care nu au aptitudini dezvoltate pentru a le promova…

    3. Nu toți elevii au aptitudini pentru matematică, fizică, informatică etc.
      De ce să li se pună note la ele? Nu e corect așa?

  13. Voi răspunde în același ton, cu scuzele de rigoare. Deși, un cadru didactic (după mesaj și tonul folosit, deduc acest lucru; “deformație profesionala”, nu e asa?!; aici noi suntem stapani si nu admitem nicio alta opinie!) ar trebui sa se controleze, privind modul de adresare, cel puțin în spațiul public.
    Dacă ai cu ce, din cele câteva cuvinte scrise de mine ar trebui sa înțelegi ca sunt mirat de faptul ca, astăzi (spre deosebire de vremurile când faceam eu muzica în scoala), se dau teste teoretice la muzica (asa cum se dau și la religie, etc.; pe când și la educație fizica?!).
    Nu am făcut nicio referire la nota și, cu atât mai mult, la persoanele care au depus plângerea. Întâmplător, știu și eu cum ar trebui sa se noteze un test scris.

    1. Teste din teoria muzicală au fost date mereu. Nu-ți mai aduci d-ta minte din copilărie.

      Există în prezent și manual de educație fizică, deci nu e exclus să se dea și teste din teoria sportivă. Până la urmă, e tot disciplină școlară și se evaluează pregătirea prin note. Nu spune nimeni că un elev care nu e dotat pentru sport dar nici nu e scutit de efort fizic n-are dreptul să ia 10 pentru că nu-i capabil să alerge în baremul probei. Poate știe cum trebuie făcut, deși nu poate să o și facă.

      La fel și la muzică – n-ai nevoie să fii muzician sau cântăreț ca să apreciezi muzica, dacă ești afon sau pur și simplu nu te interesează prea mult muzica, ai ocazia să înveți câte ceva despre muzică, teoretic, și să obții rezultate școlare bune de acolo. Cât timp muzica e în trunchiul comun și nu se dau calificative ci note, evaluarea se face și aici în funcție de baremele stabilite de profesor la întocmirea testului.

      La fel și la desen – poate nu reușește elevul să deseneze nici norii de pe cer, pentru că n-are nici acel talent minimal. Dar poate învăța puțină teorie (despre culori, compoziție, despre istoria artei etc) ca să nu fie complet lipsit de cunoștințe în domeniul artei. Și la fel de normal e ca acele cunoștințe să fie testate prin lucrări de control.

      A, dacă onor ministerul reușește să introducă în loc de note, calificative, pentru aceste discipline de cultură generală (în prezent), foarte bine! Doar că tot părinții nu doresc asta – disciplinele astea fără mare miză în mod normal sunt cele care ridică mediile anuale (necesare pentru burse de exemplu) și ajută elevul să aibă o impresie mai bună despre parcursul său școlar (și se motivează mai bine pentru viitor).

    1. Acest lucru constă în ce știe copilul, nu în ce talent are, profesorul meu de educație muzicală a văzut la mulți copii ideea că muzica se face în glumă, cânți ceva și iei 10 și chiar ne-a propus proiecte ca să evite să cântăm pentru că tot noi nu vrem, e vina copilului pentru că el nu știe să învețe. Profesorul meu încearcă să ne învețe că muzica e importantă deoarece ea îți ajută corpul în a inspira și expira aerul corect, mai pe scurt, îți ajută respirația corectă și ne-a spus că la EN îți poate da exerciții să scrii toate sensurile unui cuvânt polisemantic și dacă îți pică secundă sau arie atunci fără educație muzicală nu mai iei 10.

  14. Notele sunt de la 1 la 10. Dacă nu și-a scris decât numele pe foaie, nota e 1. Nu există obligația să ia 4 dacă n-a scris nimic. Și da, 1 se dă ȘI pentru fraudă (copiat).

    Dar avem părinți care întotdeauna știu mai bine, oameni din ”justiție” care nu se pot lăsa ei convinși că o lucrare albă nu merită cel puțin 4. Poate chiar 10, mai știi – când e vorba de copilul lor.

  15. Cică părinții copilului sunt oameni cu carte… Să citească pe prima pagină a catalogului că notele sunt de la 1 la 10. Nota 1 se dă din oficiu! Când copilul copiază i se dă nota 1 nu pentru copiat, ci pentru că suntem obligați să îi dăm punctul din oficiu (dreptul elevului).
    Așadar, doamna profesor nu a încălcat nicio lege și niciun drept al elevului! A procedat corect.

    1. Comentați fara sa fi avut de afacere cu aceasta doamna profesoara care sigur a lipsit la orele de psihopedagogie din facultate

      1. Spuneți drept: profesoara în cauză a refuzat să-i pună copilului dvs. notă din burtă și iaca poznă nu ați avut cum să o strângeți cu ușa. N-a mers nici cu amenințări, nici cu șpăguță, așa-i? Ca părinte, felicit toți profesorii care nu închid ochii asupra elevilor de bani gata, în timp ce restul trebuie să învețe.

  16. Felicitări cadrului didactic pentru verticalitate! Când copilul tău nu știe nimic și te trezești tu că vrei să-i ,,faci dreptate”, doar pentru că ai o anumită funcție, e doar penibil de trist. Să vedem rezultatul…României educate…

    1. Uite-așa suntem mai catolici decât Papa și, în loc să stimulam dragostea copilului pentru artă (muzică, desen, coregrafie etc.) și să-i formăm deprinderi care să-l ducă spre cultură, noi dăm test la muzică pe care-l notăm cu 1. Orice-ati spune despre programă sau teorie, că există și că trebuie evaluată (și, da, există), nu ne aflam la un liceu de artă și, da, în clasă profesorul calibrează evaluarea, ca să atingă maximul posibil cu clasa respectivă și cu fiecare elev în parte. Ce să zic… l-a atins! Bățoșenii de profesori care ajung să fie urâți de elevi!

    2. Cred că părinții au procedat corect, au apelat la justiție .
      Am avut aceeași problema cu aceeași profesoara și consider că nu trebuie sa fie mai catolici decât Papa.
      Modul în care toate cadrele didactice și ISJ ul au făcut scut in jurul acestei profesoare nu au lăsat alta alternativa părinților.

  17. Cam asa stau lucrurile : nu elevul e mustrat ca nu a scris nimic in lucrare, profesorii sunt trasi la raspundere pt nota acordata, ba mai mult, parintii, in loc sa-si asume greseala copilului, au tupeul sa se adreseze instantei si sa ceara reevaluare !
    Si nimeni si nimic nu-i va opri din acest demers, ba e chiar posibil sa si obtina macar anularea notei si reevaluarea, lucru total, nu doar incorect, ci si ilegal !

    1. In mod sigur nota va fi anulata. Exista precedente in justiție. Ultimul caz cunoscut este la Colegiul National B. P. Hasdeu din Buzau, unde un fost elev a obținut nu doar anularea notei 2, ci și daune morale de 3000 de €. Justiția este cu siguranță cea mai coruptă instituție din Romania, din moment ce magistrații au privilegii la care ceilalți cetățeni nici nu pot visa.

    2. Dacă copilul meu ar fi obținut o asemenea nota as fi tăcut … măcar nu ar fi aflat lumea cât de ,,bun” este … As fi certat copilul nu profesorul culmea , sa îl mai port și prin tribunal …

      1. Felicitările mele pentru că ați știu să faceți educație copilului.
        Să înțeleg că al dvs. știe ce e ăla enarmonicul sunetului do bemol, eu una nu am găsit noțiunea in manualul de clasa a VI.
        Bravo, asta da cultura muzicala.
        Iar nota 1 este perfecta pentru a insufla copiilor dragoste pentru muzica.
        Așa trebuie făcut, teste la toate materiile, șapte ore pe zi , pedepse exemplare, nu tu empatie, nu tu bunăvoință da i cu nota 1.

        1. Aveti dreptate, de ce sa stie copilul notele muzicale si sa dea teste? Nu mai bine sta pe tik tok si asculta Gheboasa, nu-i e de mai mare folos? Ca ii insufla dragostea pentru muzica si ii mai si invata cum sa castige niste bani.

    1. Cum sa se repete lucrarea doar pt el ?!?
      Dar de ce sa dea toti iarasi lucrarea din cauza unuia singur ?!?
      Ce-ar insemna ca de fiecare data cand unui singur parinte nu-i convine nota primita de odrasla sa sa ceara repetarea lucrarii pt toti elevii din clasa ?!?
      Chiar parintii astia nu inteleg ca trebuie sa-si responsabilizeze odraslele ?!? Cum greseste, hop mamica si taticu rezolva situatia sau cum ?!?

    2. De ce sa repete lucrarea, trebuie să aibă toți elevii nota zece?? Nu se mai face nici o diferență între elevii care învață….și cei care nu se implica??

    3. În care lege se prevede faptul că profesorul e obligat să repete testul cu un singur elev, ai cărui părinți sunt idioți cu acte? Dacă ar fi luat nota 1 mai bine de jumătate de clasă, alta era speța. Aici, cel mai probabil minorul a sfidat, știind că mămica și tăticul sunt mari scule la basculă. Câtă vreme notele sunt de la 1 la 10, iar la toate examenele notarea pornește tot de la 1, adică punctul din oficiu, pot sta și-n cap procurorul lui Pește și nevasta.

    1. E disciplină de studiu din trunchiul comun (la gimnaziu. Nu este opțională/evaluată prin calificative. Ministerul ne cere să evaluăm prin test scris cel puțin de două ori pe an.

      Ce voiai să facă profesoara, să dea note ”umflate” și/sau doar note la oral, pentru că era vorba de copilul unei persoane ”importante”?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Transport gratuit pentru elevi

DOCUMENT Structura sistemului de educație propusă de președinție în “România Educată”: Bacalaureat “cu trunchi comun” pentru toate tipurile de liceu, Evaluare Națională opțională pentru elevii admiși prin examen la liceu, transferul de la profesional la teoretic, colegiile terțiare nonuniversitare

Liceele vor fi, ca și până acum, de trei feluri, dar vor avea un trunchi comun care va fi folosit ca fundament pentru un “bacalaureat unitar”, bazat pe competențe. Transferul…
Vezi articolul

Clasamentul internațional al universităților Times Higher Education 2021: Oxford, pe primul loc în lume. Două universități românești sunt pe locurile 601-800 și 801+, iar 11 ocupă un loc în intervalul 1000+

Universitatea Oxford, Universitatea Stanford și California Institute of Technology conduc clasamentul internațional al universităților realizat de Times Higher Education 2021, dat publicității astăzi. De altfel, universitățile americane domină primele 10…
Vezi articolul