O serie de soluții de sprijin personalizat pentru elevi va fi introdus din anul școlar 2022-2023 în școlile primare din regiunea vorbitoare de limbă franceză din Belgia. O prevedere-cheie este ca, la clasă, în primii doi ani de școală primară, să poată preda simultan doi profesori, pentru anumite segmente orare, potrivit informațiilor furnizate de Belgia rețelei europene Eurydice.
Acest lucru s-ar putea întâmpla în patru segmente orare pentru fiecare săptămână. Soluția este introdusă alături de alte măsuri într-un pachet pilotat în perioada 2019-2021 și folosit în sistemul preșcolar din regiunile menționate începând din 2020.
Potrivit prezentării Eurydice, pe baza pilotării din ultimii ani, desfășurată în 150 de școli, intervenția a doi profesori la nivelul unei clase este un moment oportun pentru reglaje de învățare și pentru a practica abordări diferite de predare. Noul sistem ar permite profesorilor să administreze mai bine chestiuni legate de eterogenitatea claselor, să urmărească nevoile și ritmul fiecărui elev și să facă aceste lucruri fără sprijin din afara școlii.
Soluția va fi, pentru început, recomandată, mai degrabă decât impusă. Ea va fi însoțită de alte opțiuni, inclusiv crearea unor grupuri temporare de sprijin pentru elevii cu anumite nevoi.
Foto: © Racorn | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.
4 comments
Daca e asa inutila religia, retrageți – va copiii de la orele de religie.
Ba si de ed fizica ii puteti scuti daca nu vi se pare pregătit nici proful de sport.
Sau problema dvs este doar ca învățătoarea se odihnește????
Nu cred ca la noi este posibil team teaching. Se vorbeste doar prin unele carti de team-teaching.
Profesorul itinerant ar putea colabora cu invatatorul de la clasa, de la planificarea lectiei pana la evaluare. Unul ar putea folosi metode obisnuite, celalalt metode compensatorii. Ar putea imparti clasa in doua si ar putea lucra alternativ cu cele doua grupuri.
Ar putea colabora proful de mate cu proful de geografie si cu proful de fizica pentru o lectie transdisciplinara. Se vorbeste si la noi mult de transdisciplinaritate, dar putini inteleg cu ce se mananca.
S-ar putea face multe lucruri care sa-i motiveze si pe profi. Dar cu niste incompetenti la conducere nu se va dezvolta nimic.
I am intrecut la noi sunt 4,exista profesor de ed.fizica ,de religie,iar programul unei învățătoare sa fie de 15- 16 ore pe săptămână,iar elevii au program de 20 ore pe săptămână.Parca învățătoarele nu ar fi putut face ed.fizica și inutilitatea de religie,trebuia să vin alte două persoane care sa stea pe telefon in timpul orelor de curs.
Serios??…Vi se pare că doamnele învățătoare fac Educație Fizică, când mai bine ar face Română si Matematică (eventual) la schimb?…Ambii mei copii nu au făcut Educație Fizică in școala primară!Deloc!…Ne miram acum de ce avem 4 farmacii pe o stradă, pe o lungime de 50 m?!…Nu dati 2 bani pe o pregătire sportivă SPECIALIZATA pentru copii încă de la primele clase, dar vă creste inima cât casa când vedeți un David Popovici la TV că ridică steagul României în cele mai bune competiții din lume! Credeți că performanțele se obțin într-un an și dintr-o pregătire cu cadre nespecializate?D-aia ne merge cum ne merge! Mulțumim !!!!