Doi profesori să predea împreună la clasă în primii ani de școală primară, pentru unele segmente orare – posibilitate introdusă din următorul an școlar în regiuni din Belgia

7.931 de vizualizări
Foto: © Racorn | Dreamstime.com
O serie de soluții de sprijin personalizat pentru elevi va fi introdus din anul școlar 2022-2023 în școlile primare din regiunea vorbitoare de limbă franceză din Belgia. O prevedere-cheie este ca, la clasă, în primii doi ani de școală primară, să poată preda simultan doi profesori, pentru anumite segmente orare, potrivit informațiilor furnizate de Belgia rețelei europene Eurydice.

Acest lucru s-ar putea întâmpla în patru segmente orare pentru fiecare săptămână. Soluția este introdusă alături de alte măsuri într-un pachet pilotat în perioada 2019-2021 și folosit în sistemul preșcolar din regiunile menționate începând din 2020.

Potrivit prezentării Eurydice, pe baza pilotării din ultimii ani, desfășurată în 150 de școli, intervenția a doi profesori la nivelul unei clase este un moment oportun pentru reglaje de învățare și pentru a practica abordări diferite de predare. Noul sistem ar permite profesorilor să administreze mai bine chestiuni legate de eterogenitatea claselor, să urmărească nevoile și ritmul fiecărui elev și să facă aceste lucruri fără sprijin din afara școlii.

Soluția va fi, pentru început, recomandată, mai degrabă decât impusă. Ea va fi însoțită de alte opțiuni, inclusiv crearea unor grupuri temporare de sprijin pentru elevii cu anumite nevoi.

Foto: © Racorn | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


4 comments
  1. Daca e asa inutila religia, retrageți – va copiii de la orele de religie.
    Ba si de ed fizica ii puteti scuti daca nu vi se pare pregătit nici proful de sport.
    Sau problema dvs este doar ca învățătoarea se odihnește????

  2. Nu cred ca la noi este posibil team teaching. Se vorbeste doar prin unele carti de team-teaching.

    Profesorul itinerant ar putea colabora cu invatatorul de la clasa, de la planificarea lectiei pana la evaluare. Unul ar putea folosi metode obisnuite, celalalt metode compensatorii. Ar putea imparti clasa in doua si ar putea lucra alternativ cu cele doua grupuri.

    Ar putea colabora proful de mate cu proful de geografie si cu proful de fizica pentru o lectie transdisciplinara. Se vorbeste si la noi mult de transdisciplinaritate, dar putini inteleg cu ce se mananca.

    S-ar putea face multe lucruri care sa-i motiveze si pe profi. Dar cu niste incompetenti la conducere nu se va dezvolta nimic.

  3. I am intrecut la noi sunt 4,exista profesor de ed.fizica ,de religie,iar programul unei învățătoare sa fie de 15- 16 ore pe săptămână,iar elevii au program de 20 ore pe săptămână.Parca învățătoarele nu ar fi putut face ed.fizica și inutilitatea de religie,trebuia să vin alte două persoane care sa stea pe telefon in timpul orelor de curs.

    1. Serios??…Vi se pare că doamnele învățătoare fac Educație Fizică, când mai bine ar face Română si Matematică (eventual) la schimb?…Ambii mei copii nu au făcut Educație Fizică in școala primară!Deloc!…Ne miram acum de ce avem 4 farmacii pe o stradă, pe o lungime de 50 m?!…Nu dati 2 bani pe o pregătire sportivă SPECIALIZATA pentru copii încă de la primele clase, dar vă creste inima cât casa când vedeți un David Popovici la TV că ridică steagul României în cele mai bune competiții din lume! Credeți că performanțele se obțin într-un an și dintr-o pregătire cu cadre nespecializate?D-aia ne merge cum ne merge! Mulțumim !!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cu o zi înainte de Evaluarea Națională de clasa a II-a, Ministerul Educației anunță că rezultatele elevilor vor fi colectate cu o nouă aplicație digitală, care le va da profesorilor și învățătorilor acces rapid la date și la rapoartele pe clasă

Luni, 13 mai, începe Evaluarea Națională de la clasa a II-a, iar duminică la prânz Ministerul Educației anunță noutatea acestei ediții: colectarea datelor rezultate din evaluarea testelor scrise va fi…
Vezi articolul

Dezbatere publică în sistem de videoconferință pe tema modificării statutului elevului, organizată marți, 7 martie, de Ministerul Educației / Înscrierile se fac până pe 3 martie

Ministerul Educației anunță că organizează în data de 7 martie 2023, ora 14:00, în sistem de videoconferință, dezbaterea publică având ca temă proiectul de ordin pentru modificarea și completarea Statutului elevului (aprobat prin ordinul ministrului…
Vezi articolul

DOCUMENT Orarul elevilor nu trebuie să depășească 4-5 ore pe zi la gimnaziu și 5-6 ore la liceu. Prevederile publicate în Monitorul Oficial contrazic actualele planuri-cadru

În orarul școlar, numărul zilnic de ore de activitate nu trebuie să depășească 4-5 ore pe zi pentru învățământul gimnazial, prevede Ordinul Ministerului Sănătății nr 1.456, publicat vineri în Monitorul…
Vezi articolul

Regulile pentru stabilirea curriculumului la decizia școlii rămân neschimbate pentru școlar 2023-2024, deși fostul ministrul al Educației anunța că de anul viitor va crește procentul CDȘ în planurile-cadru la 30% – document

Școlile au început deja pe procedura veche să își aleagă opționalele în cadrul curriculumului la decizia școlii, pentru anul școlar viitor, potrivit unui document publicat de Inspectoratul Școlar București. Procedura…
Vezi articolul

Ministrul Educației spune că o soluție pentru ca unele școli să nu mai învețe în 3 schimburi sunt “consorțiile cu școli din vecinătate” / ISMB nu a mai publicat numărul de școli în 3 schimburi în raportul anual

Ligia Deca a fost întrebată, în prima sa conferință de presă în calitate de ministru al Educației, ce soluții are pentru ca elevii să nu mai învețe în 3 schimburi.…
Vezi articolul

Curs de acomodare pentru elevii care nu au fost înscriși la școală în ultimii doi ani școlari. Părinții vor depune la inspectoratul școlar o cerere pentru participarea copiilor la aceste grupe unde sunt predate noțiuni de limba română

Părinții sau reprezentanții legali ai copiilor care nu au parcurs ultimii doi ani școlari în România vor depune o cerere la inspectoratul școlar pentru participarea elevului la grupe de acomodare…
Vezi articolul