Doi directori de liceu din Constanța, despre formarea profesorilor să recunoască elevii care consumă droguri: Dacă polițistul nu poate să depisteze un consumator și are nevoie de un test pentru a face acest lucru, mă gândesc cum ar trebui să își dea seama profesorul doar uitându-se la el? / Nu am avut până acum cazuri care să dea o simptomatologie atât de evidentă

557 de vizualizări
Foto: Cuget Liber si Telegraf Online / colaj Edupedu.ro
Directorul Colegiului Național de Arte „Regina Maria” din Constanța, Anca Dragomir, nu crede că un curs de formare al profesorilor pentru a depista elevii care consumă droguri, ar rezolva problema consumului în școli. Profesoara Anca Dragomir a spus într-un interviu pentru Radio Constanța, că profesorii s-au confruntat în trecut cu suspiciuni de consum de droguri printre elevi, dar „dacă polițistul nu poate să depisteze un consumator și are nevoie de un test pentru a face acest lucru, mă gândesc cum ar trebui să își dea seama profesorul doar uitându-se la el”. La rândul său, profesorul Vasile Nicoară, director al Colegiului „Mircea cel Bătrân” din Constanța spune că în liceu nu au avut cazuri care să dea o „simptomatologie atât de evidentă”.

Profesoara Anca Dragomir, director al Colegiului Național de Arte „Regina Maria” din Constanța nu crede că „un curs de formare al cadrelor didactice ar rezolva problema drogurilor în școli”. Într-un interviu acordat Radio Constanța, Anca Dragomir spune că până acum, în situațiile în care un profesor a bănuit că un elev ar fi consumat droguri sau substanțe interzise, cadrul didactic este cel care observă și vorbește cu părintele.

„Noi trebuie să ne dăm seama dacă se întâmplă ceva cu un elev, cu un copil, și să-l anunțăm pe părinte. Părintele este primul responsabil în evoluția copilului și acesta ar trebui să ia primele măsuri. Într-adevăr, noi ne-am confruntat cu niște situații în care aveam suspiciuni, pentru că n-am avut niciodată confirmat acest fapt. Am informat părinții și am luat legătura cu aceștia. Din păcate, atunci când ni s-a părut că situația este poate mai gravă și am vrut să contactăm sau am contactat poliția, ni s-a spus că nu putem face nimic, deoarece nu avem dovezi. Este adevărat, noi nu suntem polițiști, astfel încât nu putem să-i găsim pe cei care comercializează astfel de substanțe sau să spunem cu siguranță că acest copil era un consumator. Dacă polițistul nu poate să depisteze un consumator și are nevoie de un test pentru a face acest lucru, mă gândesc cum ar trebui să își dea seama profesorul doar uitându-se la el. Niciun copil nu cade în patima drogurilor dacă nu există în spate o problemă și, în general, problema este una de familie”, spune Anca Dragomir, director al Colegiului Național de Arte „Regina Maria”.

La rândul său, profesorul Vasile Nicoară, director al Colegiului Național „Mircea cel Bătrân” din Constanța spune și el că nu a întâlnit cazuri de copii care să consume droguri și „să fie evident acest lucru. Au fost chiar cazuri de copii care au consumat ocazional și au avut inițiativa de a vorbi colegilor și în clasă, de a spune că au greșit”.

„Trebuie să vă mărturisesc că nu am avut cazuri care să dea o simptomatologie atât de evidentă. Aș putea număra pe degetele de la o mână cazurile din ultimii 10 ani, dar niciunul foarte avansat, fără întoarcere sau care să necesite o internare pentru un program de dezintoxicare. Cei despre care v-am relatat au fost consumatori ocazionali și doi dintre ei au avut inițiativa de a vorbi colegilor și în clasă, de a spune că au greșit și că regretă, deși nu au consecințe, nu au ajuns dependenți. Fenomenul ne îngrijorează, chiar dacă e vorba, așa cum vă spuneam, de întâmplări, de episoade cu totul izolate și mai ales în mediul extrașcolar. Nu pot găsi însă o frontieră, o linie de demarcare foarte, foarte concretă între simptome de oboseală, de somn, și eventualul consum. E o zonă foarte greu depistabilă, controlabilă. Ne cunoaștem, însă, elevii și cred că aici este cea mai mare parte din posibilitatea de identificare”.

Informații de context

Ligia Deca la început de an școlar campanii de informare pentru profesori vor fi pe toată perioada toamnei, ca să poată identifica un elev care a consumat droguri.

Nu este clar când vor începe și dacă este vorba despre același proiect anunțat în martie de secretarul de stat Zoltan Kallos, un protocol de colaborare un parteneriat între Ministerul Educației, Ministerul Sănătății și Ministerul de Interne, cu scopul principal de a se organiza sesiuni de formare adresate profesorilor, care să cuprindă noțiuni legate de principalele categorii de droguri, respectiv de semne ale consumului de droguri la adolescenți”.  

Întrebat în septembrie de Edupedu.ro în ce stadiu este acest proiect, secretarul de stat nu a știut să spună. “O să revin cu informații pentru că vă mărturisesc că nu m-am ocupat eu de acest aspect și nu știu exact în ce stadiu se află”, spunea Kallos.

Edupedu.ro a cerut informații pe acest subiect de la Ministerul Educației, ministerul Sănătății și Agenția Națională Antidrog. Doar instituția din urmă ne-a răspuns că “peste 11.000 de profesori din mediul urban și rural au fost instruiți în acest an să recunoască elevii care consumă droguri, potrivit datelor Agenției Naționale Antidrog”.

Foto: Cuget Liber si Telegraf Online / colaj Edupedu.ro

Citește și:
Câte 40 de profesori pe lună, din fiecare județ, vor fi formați să recunoască elevii care consumă droguri, anunță Kallós Zoltán, secretar de stat în Ministerul Educației
Campanii de informare pentru profesori pe toată perioada toamnei, ca să poată identifica un elev care a consumat droguri, anunțate de Ligia Deca

2 comments
  1. Dați-mi voie să mă prezint: sunt Superman, profesor, agent de poliție (inclusiv anti-drog), jandarm în curtea școlii, medic la nevoie, paznic, inspector în domeniul PSI/SSM, secretar, informatician, funcționar, consilier juridic, psiholog (inclusiv pentru adulți), asistent social, om de serviciu (la nevoie), factotum!

    Angajați-mă pe mine – eventual cu salariul mimim pe economie, cu o normă de muncă de 40 de ore oficiale (doar 18 de predare, dar restul și suplimentarele fără număr desfășurate când e necesar, în weekend, noaptea, oricând.) Trimiteți-mă într-un sat fără asfalt, canalizare și rețea de alimentare cu apă, unde intru toamna și ies primăvara. N-am nevoie să iau contactul cu familia, cui îi trebuie semnal de telefonie mobilă sau internet? Nu mi-e frică nici de urs.

    Eu sunt omul vostru! Dar ca să pot preda (și restul) la locul potrivit, puneți la bătaie doar posturi formate în bucăți puse în șase școli, unde să trebuiască să îmi cumpăr și un cazan ca să fac naveta, că e nevoie de oameni pregătiți inclusiv în sate! Ce nu te omoară te face mai puternic!!

    Hai că se poate!! România educată pas cu pas!

    /S

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Fenomenul violenței în școli, în creștere: Aproape 10.000 de acte de violență în unitățile de învățământ din România, în anul școlar 2021-2022, raportează Ministerul Educației. Sunt cu 2.000 mai multe cazuri față de acum 2 ani

În anul școlar trecut, 2021-2022 s-au înregistrat 9.741 de acte de violență în școlile din România, cu două mii de cazuri mai multe decât în anul școlar 2019 – 2020…
Vezi articolul

Ministrul Educației, despre salarizarea profesorilor pe bază de performanță: Experții OCDE ne-au spus că sistemele care salarizează diferit, de regulă, o fac cu bonusuri salariale condiționate de performanță, nu se referă la baza salarială. Noi avem un sistem pentru astfel de bonusuri, se numește gradație de merit

„Apropo de salarizare, experții OCDE, la o primă discuție pe acest subiect, ne-au spus că sistemele care salarizează diferit, în funcție de performanță, de regulă, o fac cu bonusuri salariale…
Vezi articolul