Documente și condiții necesare pentru înscrierea la gradele didactice I și II în anul școlar 2024-2025

Foto: © Kati Finell | Dreamstime.com

Documentele necesare cadrelor didactice care doresc să obțină gradele didactice I sau II, au fost publicate de Inspectoratului Școlar Județean Olt. Profesorii trebuie să depună două dosare, deoarece actele „se depun în dublu exemplar”, așa cum arată documentul. Anul acesta se pot înscrie cu dosar candidații la obținerea gradelor didactice I și II care au depus cereri de preînscriere în anul școlar 2023-2024.

În anul școlar 2024-2025, inspecția specială din cadrul examenului pentru obținerea/echivalarea gradului didactic I, precum și susținerea lucrării metodico-științifice în cadrul examenului pentru acordare gradului didactic I, se pot realiza atât în sistem online cât și cu prezență fizică, conform hotărârii senatului universitar al instituției de învățământ/consiliului de administrație al unității de învățământ – centru de perfecționare.

Pentru candidații înscriși la gradul didactic IIsesiunea 2025, inspecția specială se poate efectua până la data de 31 mai 2025.

Înscrierea pentru acordarea gradului didactic IIsesiunea 2026 se face în perioada 1 octombrie – 29 noiembrie 2024. Candidatul depune la conducerea unității de învățământ dosarul de înscriere. Dosarele cadrelor didactice pentru înscrierea la examenul pentru acordarea gradului didactic IIsesiunea 2026, care îndeplinesc condițiile legale, vor fi înaintate de către conducerile unităților de învățământ, cu adresă de înaintare, la Inspectoratul Școlar Județean, până la data de 29 noiembrie 2024.

Pentru sesiunea 2027gradul didactic II, cadrele didactice care îndeplinesc condițiile legale și doresc să se înscrie la examenul pentru acordarea gradului didactic II, vor solicita, în perioada 1-31 octombrie 2024, a anului școlar premergător depunerii dosarului de înscriere, efectuarea primei inspecții curente, printr-o cerere adresată conducerii unității de învățământ unde funcționează. Conducerile unităților de învățământ, după validare în consiliul de administrație, vor înainta cererile, cu adresă de înaintare, la Inspectoratul Școlar Județean, până la data de 31 octombrie 2024, unde vor fi înregistrate.

Acte necesare pentru obținerea gradului didactic I – an școlar 2024-2025

Dosarul de înscriere trebuie să conţină următoarele documente: 

1) cererea tip de înscriere; 

2) fişa de înscriere; 

3) copii, certificate pentru conformitate cu originalul de către conducerea unităţii de învăţământ unde candidatul are norma de bază, ale următoarelor documente: certificat de naştere, buletin/ carte de identitate, certificat de căsătorie, document privind schimbarea numelui-după caz, diploma de studii şi foaia matricolă/suplimentul la diplomă (nu se mai acceptă acte legalizate la notar); 

4) copia certificatului de acordare a gradului didactic II, certificată pentru conformitate cu originalul de către conducerea unităţii de învăţământ unde candidatul are norma de bază; în cazul schimbării specialităţii faţă de examenul pentru acordarea gradului didactic II, se vor depune în copie, certificată pentru conformitate cu originalul de către conducerea şcolii, diploma de licenţă şi suplimentul la diplomă pentru noua specializare;

5) adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ privind calificativele acordate în ultimii doi ani şcolari, însoţită de fişele de autoevaluare corespunzătoare, în copii conforme cu originalul;

6) adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ privind calificativele acordate la inspecţiile şcolare în ultimii doi ani şcolari (dacă este cazul); 

7) recomandare scrisă asupra activităţii candidatului, din partea Consiliului profesoral al unităţii de învăţământ unde candidatul are norma de bază; 

8) copia raportului scris al inspecţiei curente 1, însoţită de fişele de evaluare, certificate (pe fiecare pagină) pentru conformitate cu originalul de către conducerea şcolii. 

9) copia de pe autorizaţia de funcţionare provizorie/acreditarea şcolii pentru cadrele didactice  care funcţionează în unităţile de învăţământ particular.

Documentele, în ordinea menţionată, vor fi cuprinse într-un dosar plic, pe coperta căruia se vor specifica:

     Important : Dosarele de înscriere (dosare plic) se depun în dublu exemplar.

Cerere preînscriere gradul I:

Cerere înscriere gradul I:

Fișă înscriere gradul I:

Acte necesare pentru obținerea gradului didactic II – an școlar 2024-2025

Dosarul de înscriere trebuie să conţină următoarele documente: 

1) cererea tip de înscriere; 

2) fişa de înscriere, completată conform Anexei 1, OMEN 5397/05.11 2013, confirmată de conducerea şcolii;

3) copii, certificate pentru conformitate cu originalul de către conducerea unităţii de învăţământ unde candidatul are norma de bază, ale următoarelor documente: certificat de naştere, buletin/ carte de identitate, certificat de căsătorie, document privind schimbarea numelui-după caz, diploma de studii şi foaia matricolă/suplimentul la diplomă (nu se mai acceptă acte legalizate la notar); 

4) copia certificatului de acordare a definitivării în învăţământ, certificată pentru conformitate cu originalul de către conducerea unităţii de învăţământ unde candidatul are norma de bază; în cazul schimbării specialităţii faţă de examenul de definitivare în învăţământ, se vor depune în copie, certificată pentru conformitate cu originalul de către conducerea şcolii, diploma de licenţă şi suplimentul la diplomă pentru noua specializare;

5) adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ privind calificativele acordate în ultimii doi ani şcolari, însoţită de fişele de autoevaluare corespunzătoare, în copii conforme cu originalul;

6) adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ privind calificativele acordate la inspecţiile şcolare în ultimii doi ani şcolari (dacă este cazul); 

7) recomandare scrisă asupra activităţii candidatului, din partea Consiliului profesoral al unităţii de învăţământ unde candidatul are norma de bază; 

8) copia raportului scris al inspecţiei curente 1, însoţită de fişele de evaluare, certificate (pe fiecare pagină) pentru conformitate cu originalul de către conducerea şcolii. 

9) copia de pe autorizaţia de funcţionare provizorie/acreditarea şcolii pentru cadrele didactice care funcţionează în unităţile de învăţământ particular.

Documentele, în ordinea menţionată, vor fi cuprinse într-un dosar plic, pe coperta căruia se vor specifica:

     Important : Dosarele de înscriere (dosare plic) se depun în dublu exemplar.

Cerere preînscriere gradul II:

Cerere înscriere gradul II:

Fișă înscriere gradul II:

Remarcăm că procesul de obținere a gradelor didactice I și II pentru anul școlar 2024-2025 implică un volum semnificativ de documente, care reflectă și el birocrația extinsă din sistemul educațional. Volumul mare de acte necesare ridică provocări pentru cadrele didactice care, în prezent, sunt nevoite să se conformeze tuturor cerințelor pentru a-și continua parcursul profesional.

Citește și:
Cum se calculează vechimea pentru înscrierea la gradele didactice II și I, potrivit Inspectoratului Școlar Județean Dolj – document


Foto: © Kati Finell | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version