DOCUMENTE Școlile pot primi 4.000 de lei pentru proiecte de prevenire a violenței școlare / Bugetul alocat pentru fiecare județ și formularul de înscriere care trebuie depus până pe 10 decembrie

4.552 de vizualizări
Formular de înscriere în Programul „Împreună prindem curaj”
Ministerul Educației alocă 1.407.473 de lei pentru cel puțin 250 de școli care vor depune proiecte de prevenire a violenței și a infracțiunilor în mediul școlar la CJRAE/CMBRAE până pe 10 decembrie 2023, prin Programul „Împreună prindem curaj”.

Programul are ca scop prevenirea apariţiei şi dezvoltării comportamentelor agresive, faptelor de violență și infracțiune în mediul școlar şi se adresează preșcolarilor, elevilor din învățământul primar, gimnazial, liceal și postliceal, părinților/familiilor preșcolarilor și elevilor. 

Bugetul programului „Împreună prindem curaj” și mecanismul de alocare a banilor 

Bugetul total al programului este 1.407.473 lei, iar bugetul pe județ este diferențiat în funcție de dimensiunea populației școlare. 

Bugetul maxim care poate fi alocat unei unități de învățământ este 4.000 lei. 

Lista cu unitățile de învățământ care vor beneficia de finanțare va fi înaintată la ISJ/ISMB de către directorul CJRAE/CMBRAE, în urma evaluării proiectelor depuse, conform ordinului de ministru

Calendarul programului 

Programul de prevenire a violenței și a infracțiunilor în mediul școlar se va desfășura pe parcursul anului școlar 2023-2024 și va avea următorul calendar: 

  • 10 decembrie 2023 – Înscrierea unităților de învățământ în program 
  • 15 decembrie 2023 – Selectarea unităților de învățământ în program și transmiterea listelor de către CJRAE/CMBRAE către inspectoratele școlare 
  • Decembrie 2023 – Alocarea, de către ISJ/ISMB, a sumelor dedicate implementării Programului în bugetele unităților selectate 
  • Ianuarie – iunie 2024 – Desfășurarea activităților la nivelul unităților de învățământ 
  • Iunie 2024 – Raportarea activităților desfășurate și a rezultatelor obținute la nivelul unităților de învățământ
Înscrierea și selecția unităților de învățământ

Programul este deschis tuturor unităților de învățământ cu personalitate juridică din țară. Participarea la proiect se face pe baza înscrierii și selecției de către CJRAE, CMBRAE.

Condiții de participare:

  • unitatea de învățământ să aibă personalitate juridică;
  • unitatea de învățământ demonstrează că există necesitatea inițierii și desfășurării unor activități de prevenire a violenței și infracțiunilor pentru preșcolari/elevi și familiile acestora;
  • unitatea de învățământ își propune să implice Comisia pentru prevenirea şi eliminarea violenței, a faptelor de corupție şi discriminării în mediul școlar şi promovarea interculturalității în proiectarea și desfășurarea activităților

Criterii generale de selecție (3-5 criterii):

  • Formularul de înscriere este completat în întregime, sunt descrise nevoile preșcolarilor/ elevilor, activitățile propuse, rezultatele așteptate, echipa implicată, parteneriatele și cheltuielile necesare;
  • Activitățile propuse sunt adecvate pentru nevoile preșcolarilor/elevilor și se încadrează în obiectivele programului;
  • Desfășurarea activităților propuse este planificată în perioada noiembrie 2023 – mai 2024;
  • Bugetul solicitat este de maxim 4000 lei;
  • Cheltuielile și bugetul estimat sunt corelate cu activitățile propuse.

La aceste criterii generale CJRAE/CMBRAE poate să adauge alte criterii specifice de selecție.

Activitățile pot fi organizate în cadru școlar sau extrașcolar, inclusiv în săptămâna „Școala Altfel”.

Exemple de activități:

  • Activități de cunoaștere și dezvoltare a coeziunii pentru elevi, cadre didactice.
  • Biblioteca vie, inclusiv cu victime ale violenței/ persoane care au fost condamnate,
    apoi reintegrate și reabilitate social;
  • Teatru forum;
  • Cluburi de filme/ documentare tematice;
  • Grupuri de sprijin pentru elevii implicați în situații de violență (elevii cu
    comportamente violente, elevii victime dar și elevii martori);
  • Vizite la tribunal, la muzeele închisorilor;
  • Activități de învățare între egali (peer education);
  • Activități artistice și sportive;
  • Concursuri tematice;
  • Campanii de conștientizare și sensibilizare;
  • Ateliere pentru susținerea familiilor în ceea ce privește exercitarea rolului lor educativ
    (în colaborare cu cadre didactice și cu alți parteneri);
  • Întâlniri ale elevilor și cadrelor didactice cu reprezentanți ai Poliției și Jandarmeriei,
    Serviciului pentru siguranța școlară, în vederea realizării unor dezbateri pe teme
    referitoare la fenomenul violenței;
  • Participarea cadrelor didactice la activități de formare privind
    managementul/rezolvarea conflictelor și managementul clasei, dezvoltarea abilităţilor de comunicare, promovarea cooperării, organizate în cadrul școlii, la CCD sau la parteneri;
  • Sesiuni de informare/instruire referitoare la aplicarea Procedurii de management a cazurilor de violență adresate personalului unităților de învățământ și chiar elevilor.
DOCUMENT Formular de înscriere în Programul „Împreună prindem curaj”
DOCUMENT Formular de raportare în Programul „Împreună prindem curaj”
DOCUMENT Programul „Împreună prindem curaj”

3 comments
  1. În noiembrie 2023 acest Program era promovat cu surle și trâmbițe!
    Acum parcă l-a înghițit pământul…. 2-3 Inspectorate și CJRAE-uri au publicat câteva vorbe, unele chiar au făcut publice inclusiv listele cu beneficiari, în rest … nimic.
    Din respect pentru cei care s-ar străduit să aplice și să implementeze proiectele propuse, bine spus, pe 2 lei, nu ar trebui să se respecte ordinul așa cum a fost aprobat? Nu există liste cu beneficiarii pe site-ul ministerului, nu există centralizatoare, nu există transparență! Nu sunteți curioși, ca și site cu o oarecare credibilitate, în ce măsură informațiile postate de dvs. s-au concretizat pe termen mai lung?

  2. Nu o să se schimbe mare lucru pentru că suntem în România, majoritatea școlilor nu vor dori acest proiect iar cele care îl vor dori vor face niște chestii super plictisitoare că doar suntem în România, țara unde elevii nu pot avea parte de chestii interesante în școli

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Comisia de Etică a ASE a „îngropat” cazul Mircea Geoană deși traducătorii autorizați au confirmat pasajele plagiate, scrie Pressone.ro / Argumentul – legea din 2005 „nu specifica în mod precis cum trebuie făcută citarea surselor”

Comisia de Etică a Academiei de Studii Economice a „îngropat” cazul de plagiat al secretarului adjunct al NATO, Mircea Geoană, prin argumentul că „sursa este menționată la bibliografia finală” pentru…
Vezi articolul

Inspecții tematice în școlile din județul Iași, până pe 15 martie, după ce peste 80% din elevii din rural au luat note sub 5 la Matematică – simularea Evaluării Naționale 2024 / Programul intensiv de învățare remedială, pentru elevii de clasa a VIII-a, printre aspectele vizate

În perioada 26 februarie – 15 martie au loc inspecții tematice în școlile din județul Iași, ca urmare a rezultatelor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, potrivit unui document…
Vezi articolul

Ligia Deca, mesaj pentru toți profesorii: Absența la oră nu este mijloc de pedeapsă / Reacția vine după ce aproape jumătate dintre elevii incluși în raportul pentru respectarea drepturilor lor spun că au fost sancționați cel puțin o dată cu absență, deși erau prezenți la oră

Ministrul Educației, Ligia Deca, a adresat un mesaj către profesori, în cadrul prezentării Raportului privind Implementarea Statutul Elevilor 2021-2022: “absența nu ar trebui să constituie un instrument punitiv al profesorului”.…
Vezi articolul