Modelele de cerere pentru completarea normei didactice și pentru restrângerea de activitate în anul școlar 2025-2026 le puteți descărca mai jos în articol. Documentele includ formulare pentru titulari, debutanți și angajați pe durata viabilității postului, publicate de Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Olt. Procedurile menționate în calendarul etapelor de mobilitate includ evaluări speciale, planificări și ierarhizări la nivelul unităților de învățământ și al ISJ-urilor.
Documente pentru completarea/ întregirea normei didactice/transferul pentru restrângere de activitate a personalului didactic titular/ debutant/angajat pe durata viabilității postului/catedrei – sesiunea 2025:
La nivelul unității de învățământ
- Planificarea inspecțiilor speciale la clasă/probelor practice.
- Fișa de ierarhizare a cadrelor didactice la nivelul unității în vederea aplicării prevederilor art. 26(5) din Metodologia-cadru.
- Model cerere completare normă titular/debutant adresată conducerii unităţii de învăţământ (perioada de depunere 8-23 ianuarie 2025).
- Model cerere întregire normă titular adresată conducerii unităţii de învăţământ unde se întregeşte catedra (perioada de depunere 8-23 ianuarie 2025).
- Model cerere transfer pentru restrângere de activitate în baza art. 28 din Metodologie (se depune în unitate până la data de 23 ianuarie 2025).
- Model acord pentru transfer restrângere de activitate și adresă de înștiințare către ISJ.
- Model cerere completare normă angajat pe durata viabilității postului/catedrei adresată conducerii unităţii de învăţământ (perioada de depunere 8-23 ianuarie 2025).
- Model cerere întregire normă angajat pe durata viabilității catedrei adresată conducerii unităţii de învăţământ unde se întregeşte catedra (perioada de depunere 8-23 ianuarie 2025).
- Model cerere reducere normă didactică titulari.
- Precizări etapa completare/întregire normă la nivel unitate.
- Calendar mobilitate detaliat.
La nivelul ISJ
La nivelul inspectoratelor vor fi parcurși următorii pași:
- Ședința publică de soluționare a cererilor de completare de normă și de transfer pentru restrângere de activitate.
- Planificarea inspecțiilor speciale la clasă/probelor practice.
- Fișa de evaluare pentru ierarhizarea candidaților participanți la etapele mobilității personalului didactic la nivelul ISJ, sesiunea 2025.
- Publicarea listei punctajelor cadrelor didactice care solicită completarea normei didactice/transferul pentru restrângere de activitate.
- Publicarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate disponibile în etapa de completare de normă didactică/transfer pentru restrângere de activitate. Publicarea listei condițiilor specifice stabilite la nivelul unităților de învățământ pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante, validată la nivelul comisiei de mobilitate a ISJ. Publicarea listei cadrelor didactice afectate de restrângere de activitate începând cu 01.09.2025.
- Precizări metodologice privind desfășurarea etapei de completare a normei didactice/transfer pentru restrângere de activitate la nivelul ISJ.
- Model cerere completare normă adresată ISJ. Depunerea dosarelor va avea loc în perioada 25.02-03.03.2025.
- Model cerere transfer pentru restrângere de activitate adresată ISJ. Depunerea dosarelor va avea loc în perioada 25.02-03.03.2025.
- Model cerere pentru obținerea acordului de transfer pentru restrângere de activitate (numai pentru posturile care au asociate condiții specifice). Dosarul se depune la unitatea primitoare în perioada 26.02.-06.03.2025.
- Model documente pentru obținerea acordului de transfer eliberat de către unitatea de învățământ primitoare.
- Model adeverință statut post-catedră pentru cadrele didactice solicitante.
Calendarul pentru completarea normei didactice de predare a personalului didactic la nivelul inspectoratului școlar şi transferarea personalului didactic aflat în restrângere de activitate, conform metodologiei de mobilitate este următorul:
m) depunerea acordurilor/acordurilor de principiu cadrelor didactice care solicită soluționarea restrângerii de activitate la comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate; Perioada: 10-13 martie 2025
n) soluționarea în ședință de repartizare, în ordine, a:
(i) cererilor cadrelor didactice titulare pentru completarea normei didactice pe perioadă determinată/nedeterminată, respectiv a cererilor cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6) din Metodologie pe perioadă determinată;
(ii) cererilor cadrelor didactice aflate în restrângere de activitate, prin transfer;
(iii)cererilor cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei pentru completarea normei didactice pe perioadă determinată;
(iv)cererilor cadrelor didactice aflate în restrângere de activitate, prin detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată; Termen: 14 martie 2025
o) înregistrarea contestațiilor la inspectoratul școlar cu privire la modul de soluționare a reducerilor de activitate; Perioada: 17-18 martie 2025
p) soluționarea contestațiilor în consiliul de administrație al inspectoratului școlar; Termen: 19 martie 2025
q) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare, ţinând seama de prevederile art. 5 alin (5) din Metodologie. Perioada: 19-24 martie 2025
Foto: © Antonio Guillem | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.