Proiectarea, în multe școli, de documente manageriale improvizate și nerealiste este unul dintre punctele slabe identificate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB). Este vorba despre planul managerial pentru anul școlar 2024-2025. Vezi mai jos, în articol, care sunt celelalte puncte slabe.
Un alt punct slab este existența unui număr de unități școlare care nu asigură servicii educaționale de calitate și care au înregistrat rezultate foarte slabe la examenele naționale.
Edupedu.ro a scris că utilizarea metodelor tradiționale de predare-învățare-evaluare și analiza superficială a rezultatelor nesatisfăcătoare la examenele naționale, a cauzelor acestora și lipsa planurilor de măsuri remediale și de suport sunt alte puncte slabe.
La partea de curriculum, punctele slabe sunt următoarele, potrivit documentului ISMB:
- existența unui număr de unități școlare care nu asigură servicii educaționale de calitate și care au înregistrat rezultate foarte slabe la examenele naționale;
- utilizarea metodelor tradiționale de predare-învățare-evaluare;
- analiza superficială a rezultatelor nesatisfăcătoare la examenele naționale, a cauzelor acestora și lipsa planurilor de măsuri remediale și de suport;
- lipsa unor repere în construirea materialelor de sprijin pentru elevii cu cerințe speciale;
- proiectarea, în multe școli, de documente manageriale improvizate, nerelevante, nerealiste;
- existența unui număr foarte mare de elevi repetenți;
- numărul încă foarte mare de cadre didactice care nu proiectează eficient activități didactice și nu utilizează constructiv și eficient tehnologia digitală și internetul;
Documentul Inspectoratului Școlar al Municipiului București poate fi consultat mai jos:
Informații de context
Doar pentru prevenirea și gestionarea violenței școlare un director de școală trebuie să cunoască 6 reglementări legale diferite și să întocmească și să raporteze la termen 6 tipuri de documente. Pe baza Legii învățământului preuniversitar, o hotărâre de guvern și mai multe ordine de ministru trebuie să elaboreze 5 proceduri, conform unei adrese transmise directorilor de școli de către Inspectoratul Școlar Județean Sibiu.
Cu atât de multe responsabilități, nu ai când și cum să le faci pe toate, multe rămân doar pe hârtie, a declarat pentru Edupedu.ro un director de școală. – Lista documentelor de întocmit de un director școală
Foto: © Sarawut Nirothon | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
3 comments
Am auzit -o si pe asta! Prea multi repetenti! Ar trebui sa fie dublu numarul lor, si nu este! Elevii au fost si sunt supraevaluati! Folosesc o tabla smart cat un perete, si ce? Unii stau cu spatele la ea! Voi, de acolo de sus sunteti nerealisti si intocmiti strategii pe genunchi! materia e stufoasta, neadaptata la prezent, abstracta, nefolositoare. Notiuni multe si inutile, lipsa totala a practicii din invatamanul nostru. Nicio corelare intre teoretic si practic! Materia de liceu, ce sa mai zic? Incrementa in timp!
Isj ul asta face, cauta nod in papura. Ei pe asta sunt platiti si ff bine, pe cerut hartoage inutilw pe care chipurile le centralizeaza. Oamenii din scoli nu mai au timp sa le produca lor toate hartiile pe care isi iau salariile… Si nici menirea lor nu e asta
🤣🤣🤣🤣
acei directori au fost aleși de ISJ si primarie (pe baza de competenta 😅😅😅😅)