Părinții ai căror copii împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2024 pot să își înscrie copiii în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător, conform metodologiei. Copiii care au frecventat grădinița au nevoie de o recomandare de la grădiniță, iar cei care nu au mers la grădiniță vor fi evaluați în perioada 28 martie – 10 aprilie 2024. Tot în această perioadă părinții pot depune cerere pentru amânarea înscrierii în clasa pregătitoare.
- Amintim că părinții pot depune cererile de înscrierile în clasa pregătitoare între 11 aprilie și 14 mai. Calendarul complet pentru înscrierea la clasa pregătitoare 2024
Pentru copiii care împlinesc 6 ani până la 31 august 2024, părinții au obligația de a-i înscrie în clasa pregătitoare.
Însă, la cererea scrisă a părinților/reprezentantului legal, în cazuri justificate, înscrierea în clasa pregătitoare a copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august a anului în care se face înscrierea poate fi amânată cu maximum un an, conform metodologiei.
Model cerere amânare înscriere în clasa pregătitoare, publicat de CJRAE Iași
Situațiile în care se face evaluarea dezvoltării copiilor pentru înscrierea la clasa pregătitoare, conform metodologiei
Evaluarea dezvoltării copiilor se realizează de către centrele judeţene de resurse şi asistenţă educaţională/Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE/CMBRAE) doar în situaţia copiilor care nu au frecventat grădiniţa sau care s-au întors din străinătate, conform Art. 7 .
„Comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de înscriere a copiilor în învăţământul primar poate decide organizarea activităţii de evaluare a dezvoltării copiilor în locaţii accesibile, pentru a evita deplasarea pe distanţe lungi a copiilor şi a părinţilor acestora.
Părinţii depun/transmit prin e-mail sau prin poştă la CJRAE/CMBRAE cererea-tip în care se solicită evaluarea copilului în vederea stabilirii nivelului de dezvoltare a acestuia, prevăzută în anexa nr. 2 a metodologiei de înscriere.
Perioada de desfăşurare a activităţii de evaluare a dezvoltării copiilor, efectuată de
CJRAE/CMBRAE, precum şi adresele acestor instituţii la care se desfăşoară evaluarea sunt afişate la avizierul şi pe site-ul unităţilor de învăţământ, CJRAE/CMBRAE şi al inspectoratului şcolar.
Activitatea va fi realizată în intervalul orar 10.00 – 18.00, în baza unei programări telefonice, astfel încât programul de desfăşurare să poată fi adaptat în funcţie de solicitări.
Rezultatul evaluării dezvoltării copilului este comunicat în scris, prin e-mail sau prin poştă, cu confirmare de primire, după caz, sau este înmânat direct părintelui/tutorelui legal instituit/reprezentantului legal care a solicitat evaluarea.
Rezultatul evaluării nu poate fi contestat şi are caracter confidenţial.
Unităţile de învăţământ care şcolarizează la nivel preşcolar şi CJRAE/CMBRAE transmit Comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti listele nominale ale copiilor cărora li s-au eliberat recomandări, respectiv procesele-verbale cu numele copiilor şi rezultatele evaluării, după caz”, potrivit metodologiei.
Condiții de desfășurare a evaluării copiilor, publicate de Inspectoratul Școlar Județean Cluj
- „Copilul intră în sală însoţit de o singură persoană (părinte sau tutore legal);
- Un părinte (sau tutore legal) trebuie să fie în mod obligatoriu prezent la evaluare;
- Părintele (sau tutorele legal) stă în aceeaşi încăpere cu copilul, dar nu intervine pentru a-l ajuta în timpul testării – orice item din test la care părintele intervine în acest sens va fi cotat cu 0 puncte;
- Reprogramarea este posibilă şi chiar recomandată în situaţia în care starea copilului nu este potrivită pentru evaluare (de exemplu nu se simte bine); această reprogramare se face înainte de începutul testării. Odată ce evaluarea a început aceasta nu mai poate fi întreruptă sau reprogramată;
- Refuzul copilului de a participa/ colabora pentru evaluare duce la recomandare spre rămânerea în învăţământul preşcolar.”
Model cerere evaluare în vederea înscrierii în clasa pregătitoare 2024, publicat în Monitorul Oficial
Model cerere evaluare în vederea înscrierii în clasa pregătitoare 2024, publicat de ISJ Cluj
INFOGRAFIC explicativ pentru părinți despre înscrierea în clasa pregătitoare, publicat de Inspectoratul Școlar Județean Timiș
„I. Pentru copiii care împlinesc 6 ani până la 31 august 2024, părinții au obligația de a-i înscrie în clasa pregătitoare.
Notă: Eventualele cereri de amânare, însoțite de documentele medicale justificative, sunt adresate Comisiei Județene pentru înscrierea copiilor în învățământul primar in perioada 28 martie – 10 aprilie 2024.
▪ actul de identitate propriu, în original și copie;
▪ certificatul de naștere al copilului, în original și copie;
▪ actul care atestă calitatea de tutore legal instituit, dacă este cazul, în original și copie;
II. Pentru copiii care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2024, înscrierea în învățământul primar, clasa pregătitoare este facultativă, putând fi realizată în următoarele condiții:
1. Copiii care au frecventat grădinița pot fi înscriși la solicitarea scrisă a părinților, în baza recomandării eliberate de la grădinița
(28 martie – 10 aprilie 2024)
Documente necesare:
▪ actul de identitate propriu, în original și copie;
▪ certificatul de naștere al copilului, în original și copie;
▪ actul care atestă calitatea de tutore legal instituit, dacă este cazul, în original și copie;
▪ fotocopie a recomandării de înscriere în clasa pregătitoare.
2. Copiii care nu au frecventat grădinița sau care s-au întors din străinătate pot fi înscriși la solicitarea scrisă a părinților, în baza recomandării eliberate CJRAE Timiș în urma evaluării realizate în perioada 28 martie – 10 aprilie 2024.
Documente necesare:
▪ actul de identitate al părintelui/tutorelui/ reprezentantului legal, în original și copie;
▪ certificatul de naștere al copilului, în original și copie; ▪ actul care atestă calitatea de tutore legal instituit, dacă este cazul, în original și copie;
▪ recomandarea CJRAE.”
1 comment
o prostie cu mine nu a fost niciun părinte ca să fiu evaluata pentru școală.ati prostit școala de tot.bine ca nu am prins perioada asta dar îmi chinui acum copilul cu prostiile voastre.aveam destule ore aveam profesori mai în vârstă dar buni acum cică ne modernizam punem desene la gradinita ca să stam sa ne facem treaba și se întreabă de ce copilul nu este atent.cica să nu stea sa se uite la ecrane și sunt folosite și la gradinita și școală.o prostie am învățat și fără astfel de lucruri și era mult mai usor