DOCUMENT Strategii folosite în clasă pentru a le explica elevilor despre antisemitism, inclusiv în contextul discuțiilor care se referă la situația din Orientul Mijlociu / Resurse educaționale deschise

Profesorii care vor să le explice elevilor mai multe despre conflictul actual din Israel pot folosi un document postat de Inspectoratul Școlar Sibiu în urmă cu o lună. Documentul face parte dintr-o serie de resurse educaționale deschise, menite să ajute profesorii care trebuie să predea la liceu din acest an, disciplina “Istoria evreilor. Holocaustului”. Documentul conține idei de activități pe care profesorii le pot aplica la clasă împreună cu elevii, în special în abordarea prejudecăților, în situația din Orientul Mijlociu.

Propuneri pentru profesori ca strategii de abordare a situației generale din Orientul Mijlociu: Abordarea prejudecăților ce vizează grupuri.

“Este important să preţuim empatia elevilor, să recunoaștem suferința și să arătăm că avem de-a face cu o problemă complexă. Fără a minimaliza luptele oricărui alt popor
sau grup, este la fel de important să transmitem că Holocaustul este un eveniment fără egal în istorie din motive multiple. O încercare de a minimaliza faptul că evreii au
fost victimele vizate de acest genocid se încadrează în categoria distorsionării sau trivializării Holocaustului. Suferința unui grup nu este anulată de cea a altuia”, scrie în document.

Resurse educaționale deschise: Antisemitismul și situația din Orientul Mijlociu

Citește și:
DESCARCĂ Resurse educaționale utile pentru profesorii care predau anul acesta disciplina obligatorie „Istoria evreilor. Holocaustul”, publicate de Inspectoratul Școlar Județean Sibiu
Exit mobile version