DOCUMENT Școlile să fie deschise pentru o lună, clasele primare și grădinițele să rămână închise într-un scenariu complet de revenire la ore trimis Ministerului Educației de Inspectoralul Școlar București

15.782 de vizualizări
SURSA: Google Maps
Redeschiderea școlilor ar trebui să se facă mai întâi pentru elevii de clasele a VIII-a și a XII-a, care vor sta la cursuri timp de două săptămâni, iar pentru următoarele două săptămâni ceilalți elevi, de gimnaziu și de liceu, vor reveni la școală în condiții speciale, prevede o propunere oficială de organizare a finalului de an școlar făcută de Inspectoratul Școlar al Municipiului București către Ministerul Educației. În documentul publicat de educațieprivată.ro există prevederi pentru fiecare examen în parte, atât pentru Bacalaureat 2020 cât și pentru Evaluarea Națională 2020.

În documentul citat există și planul pentru ce se întâmplă la Definitivat, Titularizare și cu concursurile de grade didactice ale profesorilor.

Ministerul Educației precizează că “Referitor la documentul ISMB care circulă în spațiul online, facem precizarea că este un document pe care l-a realizat ISMB și nu reprezintă nicio decizie.”

Toate inspectoratele școlare județene au trimis astfel de propuneri ministerului, potrivit surselor Edupedu.ro.

Iată câteva dintre prevederile documentului:

„Propuneri pentru organizarea procesului instructiv educativ și examene lor pentru perioada următoare:

A. Revenirea în unitățile de învățământ

  • Primele două săptămâni vin în unitate clasele a VIII-a și a XII-a: se dau teze, se ascultă pe baza recapitulărilor, se încheie medii, se completează foi matricole, se depun cereri pentru examene. Elevii lucrează pe grupe maximum 15 în sală, distanțați fizic pe baza unui nou orar.
  • Următoarele două săptămâni vin în unitate clasele a V-a a șasea a șaptea și a ix-a 10 a 11-a în două schimburi cu dezinfectare între schimburi: se dau teze, se ascultă pe baza recapitulările, se încheie medii, se completează foi matricole.
    Elevii lucrează pe grupe maximum 15 în sală, distanțați fizic pe baza unui nou oraș. Dezinfectare zilnică. Clasele 14 încheie online cu calificative

DOCUMENTUL integral poate fi descărcat de aici

B. Examenul de Bacalaureat

  • Nu se susțin competențele
  • Examenele scrise dau în unitățile de învățământ, 10 elevi în fiecare sală de clasă așezați în ordine alfabetică, supraveghere audio video
  • Evaluarea se face în unitatea de învățământ cu evaluator din alte unități de învățământ, supraveghere audio video
  • Președinte propus de ISMB din afara unității de învățământ, asistent și ceilalți membri ai comisiei din unitatea de învățământ
  • Toate documentele se înregistrează și se completează în unitatea de învățământ de proveniența elevului.
  • Contestațiile se depun online la unitatea de învățământ și sunt corectate de alți doi profesori evaluatori decât cei de la evaluarea inițială
  • Se elimină etapă vizualizări lucrărilor

C. Evaluarea națională

  • Examenele scrise se dau în unitățile de învățământ, 10 elevi în fiecare sală de clasă așezați în ordine alfabetică, supraveghere audio video
  • Evaluarea se face în unitatea de învățământ cu evaluator din alte unități de învățământ, supraveghere audio video
  • Președinte propus de ISMB din afara unității de învățământ, asistent și ceilalți membrii comisiei din unitatea de învățământ
  • Toate documentele se înregistrează și se completează în unitatea de învățământ de proveniența elevului
  • Contestațiile se depun online la unitatea de învățământ și sunt corectate de alți doi profesori evaluatori decât cei de la evaluarea inițială.
  • Se elimine etapa vizualizări lucrărilor.

D. Definitivat

  • Susținerea unei singure inspecții și evaluarea portofoliului cadrului didactic
  • Susținerea probei scrise în vacanța de iarnă anului școlar 2020-2021
  • Susținerea și finalizarea ISI până la finalul lunii noiembrie 2020
  • Decalarea calendarului de înscriere la Definitivat pentru anul școlar 2020-2021, după validarea rezultatelor seriei în curs
  • Evaluarea lucrărilor scrise a candidaților într-un centru de evaluare în fiecare județ
    Completarea dosarului de înscriere (PV de inspecție, calificative) online
  • Important: deoarece în sistemul de învățământ preuniversitar particular foarte multe cadre didactice au intrat în șomaj tehnic vechimea la catedră va fi completă la acel moment

E. Grade didactice

  • Decalarea susținerii probei scrise la gradul doi în lunile de început ale anului viitor școlar în funcție de calendar;
  • Efectuarea în luna octombrie inspecțiilor speciale de gradul doi și unu eventual reducerea numărului de ore inspectate două pe inspecție per candidat pentru seria 2018-2020

F. Mișcare de personal
G. Titularizare

În formularea propunerilor următoare s-a urmărit adaptare a procedurilor de desfășurare al etapelor de mobilitate la exigentele impuse de distanțare socială, reducerea numărului de persoane aflate în contact nemijlocit, reducerea numărului de persoane care fac schimb de documente pe suport de hârtie și utilizarea eficientă a timpului disponibil pentru fiecare etapă de mobilitate.

Modificări cu caracter general:
1. Desființarea avizierelor inspectoratelor școlare. Informațiile vor fi postate exclusiv pe site-urile inspectoratelor.

2. Conducerile unităților de învățământ vor transmite documentele solicitate de inspectoratele școlare pe cat posibil în formă scanată.

3. Candidații vor putea să depună cererile de participare la etapele mobilității personalului didactic atât în formă scanată cat și pe suport de hârtie.

4. Inspecțiile speciale la clasă vor fi limitate sau înlocuită cu probe de interviu care să conțină o componentă de predare fără prezența elevilor

5. Ședințele de repartizarea candidaților se vor desfășura cu respectarea prevederilor legate de distanțarea socială

Modificări propuse pentru fiecare etapă de mobilitate:

  • Transferarea personalului didactic titulari disponibilizat prin restrângerea de activitate sau prin restructurarea rețele școlare ori prin desființarea unor unități de învățământ:

DOCUMENTUL integral poate fi descărcat de aici

Știrea este în curs de actualizare


9 comments
  1. Nimeni nu vorbește despre numărul mare de elevi din clase! De ce nu solicită nimeni maximum 15 elevi într-o clasă? Vă este teamă să faceți învățământ de calitate? Cum se lucrează cu 30-40 de elevi și cum se lucrează cu 15? V-ați gândit măcar o dată la acest aspect?

  2. Surprinzator nimeni nu aminteste de Admiterea computerizata la liceu a absolventilor de clasa a VIII-a unde trebuie sa fie prezenti elevii si parintii pentru completarea optiunilor. Cand va loc aceasta? De obicei era dupa Evaluarea Nationala.

  3. Gândește cineva din ISMB înainte să publice așa ceva? Cum să faci evaluări și teze și să închei si mediile în două săptămâni? Sunt 18 materii!!!!! Ati innebunit de tot!
    Si daca in astea 2 săptămâni se îmbolnăvesc copii și eventual mai dau si celor de acasă, cine va fi răspunzător? Dacă se îmbolnăvesc cum dau mai târziu evaluarea națională sau bacalaureatul?
    ISMB vede ca alte țări europene au luat cu totul alte măsuri în așa fel încât sănătatea copiilor e pe primul loc?
    Incompetența e la loc de cinste se pare, iar sănătatea și chiar viața nu fac nici 2 bani pentru oamenii cu putere de decizie ,puși politic .

    Ganditi-vă bine, înainte de a fi prea târziu! Nu riscati viata copiilor !

  4. In toata aceasta incertitudine legata de revenirea la scoala a elevilor si profesorilor, precum si sustinerea examenelor de BAC si EN-20, as adauga si altele:
    – cum se vor desfasura orele de educatie fizica si sport, precum si lectiile de antrenament la clasele/grupele de vocational-sportiv, cum se poate pastra distantarea sociala in aceasta situatie?
    – cand si cum se vor sustine probele de aptitudini sportive pentru admiterea in cls. a 9-a de vocational-sportiv, cu respectarea social distancy?

  5. Propunerea ISMB este una demnă de luată în seamă şi cu unele îmbunătăţiri poate fi chiar însuşită (asumată) de minister şi apoi aplicată.
    Întrucât “Diavolul se ascunde în detalii”, acolo mai e un pic de lucrat. Am şi eu unele sugestii în acest sens:
    -Revenirea claselor terminale (şi apoi a celor “neterminale”) să fie de 3-3 săptămâni, deoarece 2 săptămâni nu ajung (în noile condiţii) pentru recapitulare-teze şi încheierea situaţiei şcolare. (Cu toate că astfel se prelungeşte anul şcolar cu evidente “costuri” şi consecinţe, dar mai bine mai temeinic şi mai serios, decât superficial (Să zicem că am făcut doar pentru justificare).
    -Alt amănunt: Până ce clasele terminale vor face acest stagiu de 2 sau 3 săptămâni, celelalte clase (neterminale) vor fi: a)În şcoală online; b)În vacanţă; c)În “şomaj tehnic”; d)Altă situaţie şi care anume? (Că dacă vor fi în vacanţă, va fi greu să revină la stagiul de şcoală. Dacă vor fi în şcoală online, cine le va face orele, dacă profesorii vor fi preocupaţi cu clasele terminale? Şi cum vor fi plătiţi profesorii, dacă ştim că ministerul a “tăiat” plata cu ora, deşi profesorii ţin şi acele ore?)
    -Un alt amănunt, să luăm de exemplu un profesor, care are 8 ore în clase terminale: dacă clasele vor fi împărţite în două (15-15), respectivul dascăl va face nu 8 ore săptămânal, ci 16. Iar dacă mai avea 10 sau mai multe ore săptămânal, (la clasele neterminale), cum, când le va ţine acele ore online, şi cum va fi retribuit, vezi şi mai sus, (atitudinea ministerului) despre plata cu ora.
    -Alt amănunt: În al doilea stagiu, când clasele neterminale sunt la şcoală, nu se pot organiza examenele finale, ci doar după…
    Ar trebui făcut (evident de minister) şi un “calendar” al finalizăii şi examinării.
    Aş mai putea adăuga, că EVENTUAL clasele neterminale ar putea fi încheiate în stadiul în care sunt, şi să se întoarcă la şcoală doar clasele terminale. (Iar anul şcolar următor să fie cu o lună mai lungă pentru toate clasele şi în prima lună să fie recuperată, repetată, sistematizată, verificată etc.obligatoriu materia anului şcolar 2019-2020, şi doar apoi să se înceapă materia anului de studiu.)
    Ar mai fi şi altele, dar să se mai gândească şi alţii.

  6. Examenul de suplinire în școală și testarea la 30 de zile de la angajare?Întâi îl angajează și apoi îl testează?Iar la titularizare lecție deschisă,interviu și examen scris?Și nici nu sunt posturi titularizabile?E corect așa ceva?
    Toate examenele decalate nu doar unele!Ori păstrăm ordinea ori decalam tot și păstrăm regulile vechi.

  7. Nu inteleg cum inspectoratele pot cere anularea unor parti din mobilitatea didactica?Cred ca raman an de an aceleasi cadre didactice in scoli?Sunt situatii personale, de viata…de aceea se numeste mobilitate.Plus ca se formeaza sau dispar clase…

  8. Propuneri lacunare și fără prevederi clare de aplicare in spațiu și timp. Nu oferă informații clare referitoare la situația actuala din scoli: in perioada izolării s-au efectuat dezinfectari? Dacă se vor depune contestații online, nu se pot rezolva și multe alte cereri, acte, depunere de proiecte, verificarea cunoștințelor și multe altele tot online. Inclusiv BAC? Prin prezenta fizica neverificate epidemiologic a elevilor si profesorilor in scoli, prin vehicularea de documente din hartie nu riscam contaminarea? In ce situație ne aflam din punct de vedere igienic in școala? Propuneri fără dezbatere și fără informare și norme de aplicare NU PUTEM ACCEPTA! Viața e mai presus de orice!

  9. E simpatică hotărârea Ministerului.
    Mă întreb însă cum vor face unele școli acele duble dezinfectări când – în mod obișnuit – nu asigurau nici măcar hârtia igienică și săpunul pentru minima decență și igienă a elevilor. Toate erau duse, individual, de acasă.
    Vorbesc din experiența copiilor mei la școlile din localitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like