DOCUMENT Școlile care nu au făcut programul „Școala Altfel”, să nu îl anuleze sau amâne, ci să-l facă prin telefon – recomandare de la minister. Ce materiale să folosească profesorii: ale altor cadre didactice și inspectori

24.615 vizualizări
Scoala Altfel - ce activitati ar trebui sa faca profesorii
Scoala Altfel – ce activitati ar trebui sa faca profesorii FOTO: Kelly Sikkema on Unsplash
Printr-o adresă trimisă de ministerul Educației inspectoratelor școlare în prima zi a vacanței de Paște, instituția recomandă organizarea activităților din programul „Școala Altfel” în perioada în care elevii stau acasă, aprilie-mai, chiar prin telefon. În documentul obținut de Edupedu.ro, adresat inspectorilor generali și celor pentru activități extrașcolare, le este recomandat să trimită profesorilor materiale de la alte cadre didactice și inspectori, fără să pună la dispoziție un set clar de resurse pentru așa ceva. În plus, ministerul chiar justifică în nota oficială beneficiile preluării unor astfel de materiale de la alte persoane.

Ce ar trebui să facă profesorii și elevii în Școala Altfel?

În primul rând, pentru profesori, aceștia trebuie să organizeze activități specifice acestui program: „Referitor la unitățile de învățământ în care nu a fost deja organizat programul școala Altfel, rugăm cadrele didactice să regândească activitățile, în concordanță cu provocările situației actuale.

Nu recomandăm anularea programului sau amânarea acestuia pe o perioadă nedeterminată, în funcție de evoluția pandemiei, deoarece după începerea cursurilor accentul va fi pus, evident, recuperare materie și evaluarea elevilor”, precizează nota respectivă.

Școala Altfel prin telefon

Apoi profesorii sunt „îndrumați” să ia legătura cu elevii prin telefon, dacă nu există internet sau posibilitatea de a ține ore online.

„Fiecare unitate de învățământ va adapta activitățile, în funcție de resursele disponibile. Astfel, în comunitățile în care accesul la tabletă sau computer este redus, programul se va axa pe comunicarea activităților telefonic/prin e-mail sau WhatsApp, evitându-se conferințe sau utilizarea unor platforme virtuale”.

Școala Altfel în apartament sau în curte

Pentru școlile din orașe, recomandările de activități ar trebui să țină cont de situația actuală, în care oamenii sunt în izolare, în locuințe, și să conțină activități cu familia în apartament. Pentur școlile din mediul rural sunt permise activitățile în curte, mai arată nota respectivă

„Programul va cuprinde activități care pot fi derulate în casă împreună cu familia, astfel: școlile urbane vor pune accentul pe activități în interiorul locuinței, cele din mediul rural pe activități în locuință, dar și în spațiul exterior restrâns: curte, grădină, livadă etc.”

Ce altfel de activități vor elevii în Școala Altfel?

La întrebarea ,,Ce altfel de activități ai vrea să se desfășoare în școala ta, în săptămâna Școala Altfel?”, elevii au răspuns următoarele, conform unui studiu:

  • 33,9% au optat pentru proiecții de film
  • 19,3% au vrut workshop-uri de educație sexuală
  • 14,9% au vrut dezbateri
  • 13,2% au vrut ateliere de educație juridică
  • 8% au vrut activități de ecologizare

Ce materiale să folosească profesorii: materialele altora din „diverse județe”

Adresa oficială nu dă clar niște resurse profesorilor, ci îi îndeamnă să ia de la alți profesori sau alți inspectori asemenea materiale educative, justificând chiar un astfel de demers prin faptul că „reduce presiunea firească generată de noutatea soluției”.

„Recomandăm utilizarea resurselor materiale (ghiduri/colecții de activități sau site-uri utile etc), realizate de cadre didactice sau inspectori din diverse județe, puse la dispoziție de autori și diseminate în rețeaua de inspectori educativi. Vă rugăm să distribuiți toate aceste materiale către cadrele didactice din județul dumneavoastră pentru a le sprijini în organizarea programului. Distribuirea acestor materiale are atât rolul de a recunoaște efortul autorilor, cât mai ales de a reduce presiunea firească generată de noutatea soluție de a muta întreg procesul educativ în mediul virtual”, precizează autorii notei ministeriale.

După care sunt enumerate o serie de exemple de activități pe care elevii le pot face în perioada aprilie-mai, cât școlile vor fi în continuare închise, iar elevii vor fi împreună cu familiile lor la domiciliu.

FOTO: Kelly Sikkema on Unsplash

Citește și:


2 comments
  1. Este bătaie de joc de copii!Sa nu poti după asa o perioadă sa decizi începerea cursurilor.In plina pandemie se spunea despre purtarea de măști ca nu ajuta si acum devine obligatorie.Daca tot luam exemplu alte state de ce in Franta se încep cursurile in 11 mai fiind mult mai afectată decît noi ,iar la noi se amînă.Cursurile online nu au nici o eficienta asupra copiilor ci doar un alt mod de a arunca praf in ochii spunînd,,interesele copiilor..

  2. De aici am dedus două lucruri:
    1.”Casa arde şi baba se piaptănă”. (Adică în plină pandemie ne mai arde de şcoala altel.) Se pare că autorii sunt inconştienţi că după 11 martie şi până la sfârşitul anului şcolar în curs (care nu se ştie când va avea loc), este tot un fel de “şcoala altfel”.
    2.Şi mai şi: “realizate de cadre didactice sau inspectori”. De aici deduc că inspectorii NU SUNT CADRE DIDACTICE, dacă aşa spune un material venit de sus. Deci dacă un fost cadru didactic exersează prea mult timp funcţia de inspector şcolar, se descalifică, se deprofesionalizează ca şi cadru didactic. Cred că la inspectoratele şcolare din România sunt destule specimene de acest gen. Că mai sunt excepţii? Da, dar excepţia întăreşte regula!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Kit de “prim-ajutor“ pentru profesori, în perioade de criză: Indiferent de materia pe care o predă, profesorul trebuie să își ia timp să vorbească cu elevii la ore despre războiul din Ucraina / Abordările de genul “nu se întâmplă nimic” nu sunt recomandate pentru că elevii își vor căuta singuri informații din surse nesigure – psihoterapeut

“Casa și școala trebuie să fie spațiu de echilibru pentru comunitate pentru că e un spațiu al siguranței ce le dă încredere copiilor. Chiar dacă ne e greu nouă ca…
Vezi articolul

Mircea Miclea: Aș merge pe 1.000 de euro pentru un salariu de debutant. Atunci am putea să învingem inerția socială care te face să nu intri în sistemul de educație. Problema este alocarea de resurse pentru educație în general, nu numai pentru salarizare

„Dacă ar fi după mine, aș merge pe 1.000 euro pentru un salariu de debutant. Atunci am putea să învingem inerția socială care te face să nu intri în sistemul…
Vezi articolul