Ministerul Educației a publicat astăzi, 2 aprilie 2024, analiza pe itemi (pe fiecare subiect în parte) a rezultatelor obținute de liceeni la simularea examenelor de Bacalaureat 2024. În cadrul comunicatului, Ministerul lasă de înțeles că subiectele de la examenul propriu-zis de BAC vor avea mai multe cerințe dintre cele la care au știut să răspundă liceenii la simulare. „Grupul de lucru din cadrul CNPEE (alcătuit din profesori de specialitate) a identificat elemente în măsură să optimizeze proiectarea variantelor de subiecte pentru examen, astfel încât ponderea itemilor satisfăcător/bine/foarte bine performați (itemi de succes) să crească în economia testului”, anunță instituția condusă de Ligia Deca.
- Scăderea dificultății subiectelor la Bacalaureat, sugerată astăzi de Ministerul Educației, ar avea loc într-un an în care sunt organizate toate cele 4 tipuri de alegeri: alegerile locale, parlamentare, europarlamentare și prezidențiale. La BAC 2024 sunt așteptați în jur de 130.000 de absolvenți de liceu
Comunicatul oficial remis de Ministerul Educației:
La simularea Bacalaureatului 2024, aproape 40% dintre elevii de clasa a XII-a nu au luat nota 5 la Limba română, iar la matematică sau istorie 35% nu au luat peste 5, potrivit primelor rezultate anunțate de Minister. Instituția anunță astăzi rezultatele detaliate și la Matematică, iar acestea arată că ponderea notelor mai mari sau egale cu 5 este 83,44%.
Într-un comunicat de presă remis marți, 2 aprilie 2024, Ministerul precizează că „subsecvent simulării organizate de către Ministerul Educației (4 – 7 martie), Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) a efectuat o analiză detaliată a rezultatelor înregistrate la nivel național prin corelare cu specificul fiecărui item. Potrivit CNPEE, în urma acestui tip de abordare analitică a rezultatelor înregistrate de elevii care au susținut probele simulării, grupul de lucru din cadrul CNPEE (alcătuit din profesori de specialitate) a identificat elemente în măsură să optimizeze proiectarea variantelor de subiecte pentru examen, astfel încât ponderea itemilor satisfăcător/bine/foarte bine performați (itemi de succes) să crească în economia testului și, în același timp, a formulat sugestii privind activitățile de tip remedial pe care elevii le pot parcurge”.
Descarcă de mai jos analizele elaborate de către specialiștii CNPEE, instituția din subordinea Ministerului Educației care concepe subiectele pentru examene
Analiza rezultatelor pe subiecte la simularea probelor scrise din cadrul examenului național de bacalaureat 2024:
Analiza ratei de răspuns pe itemi la nivel național – toate disciplinele (analiză de tip cantitativ):
„Aceste documente fac obiectul prelucrărilor în teritoriu de către inspectorii școlari cu atribuții în gestionarea disciplinelor de examen”, susține Ministerul Educației în comunicatul remis presei.
Amintim că Ministerul Educației a întârziat cu o săptămână prezentarea acestui raport, care ar fi trebuit publicat pe 22 martie potrivit propriilor angajamente lansate oficial de ministerul condus de Ligia Deca.
Simularea examenelor de Bacalaureat 2024 a avut loc în perioada 4-7 martie.
3 comments
La ce ne ajută ca “ponderea itemilor performanți să crească”? Vrem ca elevii să se descurce în viață sau e suficient să pară că se descurcă? Ah, dar BAC-ul nu evaluează abilitați, atitudini, competențe-cheie… pentru viață?! Păi, atunci de ce ne mai batem capul cu el? N-ar fi mai bine să nu-l mai dăm?! Parcă nu-i obligatoriu… sau e?
Poate că ar trebui să se analizeze de ce elevii după 12 ani de școală, în care au promovat an de an, nu au reușit să răspundă la o materie de cel puțin nota 5. Cauzele sunt multe și se cunosc, dar părinții nu spun nimic pentru a nu periclita situația copiilor lor. Nu este posibil ca un elev cu o capacitate intelectuală medie să nu poată răspunde de notă de trecere dacă orele se desfășoară așa cum trebuie, dacă profesorul este interesat mai mult de soarta elevilor săi decât de participarea la tot felul de activități în detrimentul elevilor, de venituri cât mai substanțiale fără să fie raportate la rezultatele elevilor săi. Sunt dascăl și sufăr pentru situația creată. Dacă până acum 25 de ani când la literatură elevii aveau în programa pentru Bac 72 de titluri ( autori și opere) iar acum sunt doar 17 titluri și rezultatul este cel care este, poate că analizele și deciziile nu sunt cele mai eficiente. Îmi pare rău că trebuie să spun asta, dar situația este mai gravă decât se spune.
„Grupul de lucru din cadrul CNPEE (alcătuit din profesori de specialitate) a identificat elemente în măsură să optimizeze proiectarea variantelor de subiecte pentru examen, astfel încât ponderea itemilor satisfăcător/bine/foarte bine performați (itemi de succes) să crească în economia testului”, anunță instituția condusă de Ligia Deca.
Ce rost mai are sa vorbim despre … curriculum??? Sau despre … progresul elevilor??? Sau despre raportarea la standarde (cvare standarde!?)???
Se vor face subiecte in conformitate doar cu ceea ce au demonstrat elevii ca … ar putea rezolva!
Adica ministerul introduce … metrul din … CAUCIUC/ELASTIC, cu care pretinde ca se vor masura CORECT … competentele absolventilor!!! Rasu-plansu!!!😂😭