DOCUMENT Registrul Matricol al Universităților din România va deveni interoperabil cu alte baze de date ale altor instituții, potrivit unei ordonanțe de urgență aprobate joi de Guvern. Cîmpeanu: „Vom putea să avem pentru prima oară informații despre viitorul absolvenților universităților românești”

366 de vizualizări
locuri în cămine - Studenția online
Foto: Pexels.com
Registrul Matricol al Universităților din România va deveni interoperabil cu alte baze de date de la alte instituții, potrivit unei ordonanțe de urgență aprobate joi de Guvern. Măsura a fost luată pentru a urmări parcursul profesional al absolvenților de universități românești, a explicat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la conferința de presă de la Guvern, care a avut loc după ședința Executivului.

„S-a creat, prin ordonanța de astăzi, baza legală pentru ca trasabilitatea absolvenților de învățământ superior, integrarea lor pe piața muncii și nu numai, să poată fi monitorizată. Practic, s-a creat baza legală pentru ca sistemul de registru matricol unic existent în Ministerul Educației să poată fi interconectat, interoperabil cu alte baze de date ale altor instituții, un pas important pentru digitalizare, dar un pas încă și mai important pentru ca școala românească, mediul universitar să fie mult mai bine conectate la societate. În acest fel vom putea să avem pentru prima oară informații despre viitorul absolvenților universităților românești”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la finalul ședinței de Guvern de joi.

Ce scrie în Ordonanța de Urgență:

La articolul 201 după alineatul (5) se adaugă trei noi alineate, alin. (6)- (8) și vor avea următorul cuprins:

(6) Ministerul Educaţiei, în calitate de proprietar, beneficiar şi operator al RMUR, controlează gestionarea sistemului, decide cu privire la modificările şi îmbunătăţirile care i se aduc, în urma consultării şi pe baza propunerilor înaintate de către instituţiile care utilizează sistemul informatic şi răspunde solidar pentru confidenţialitatea datelor personale înregistrate în sistem alături de celelalte instituţii care au acces la acestea, în condiţiile legii.

(7) Datele colectate în RMUR vor fi prelucrate în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi a legislaţiei naţionale aplicabile domeniului protecţiei datelor.

(8) RMUR poate fi interoperabil cu alte baze de date electronice, atât ale instituţiilor de învăţământ superior de stat şi particulare, acreditate sau autorizate să funcţioneze provizoriu, cât şi ale instituţiilor de la nivel central. Interoperabilitatea se realizează în baza unor proceduri specifice (pentru instituţiile din sistemul de învăţământ superior), respectiv a unor protocoale între Ministerul Educaţiei şi alte ministere sau structuri naţionale de care aparţin instituţiile care gestionează celelalte baze de date de la nivel naţional.

Ce este RMUR

Sistemul informatic RMUR este o bază de date electronică în care sunt înregistraţi toţi studenţii la toate cele trei cicluri universitare (licenţă, master, doctorat) din instituţiile de învăţământ superior din România, de stat şi particulare, acreditate sau autorizate să funcţioneze provizoriu, precum şi Academia Română.

Registrul Matricol Unic al Universităților din România a devenit funcțional în anul 2016, prin includerea în contractul instituțional (semnat de fiecare universitate) a obligației de a raporta datele solicitate de Ministerul Educației referitoare la evidența studenților. Este reglementat în Legea Educației prin articolul 201 și organizat prin Ordinul de ministru 3.714/2018.

(8) RMUR poate fi interoperabil cu alte baze de date electronice, atât ale instituţiilor de învăţământ superior de stat şi particulare, acreditate sau autorizate să funcţioneze provizoriu, cât şi ale instituţiilor de la nivel central. Interoperabilitatea se realizează în baza unor proceduri specifice (pentru instituţiile din sistemul de învăţământ superior), respectiv a unor protocoale între Ministerul Educaţiei şi alte ministere sau structuri naţionale de care aparţin instituţiile care gestionează celelalte baze de date de la nivel naţional.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Birocratizarea învățământului

Mai multe școli din București cer ca dosarele pentru bursele elevilor să fie depuse înainte de termenul legal – Școala 81, de exemplu, cere actele de la părinți până pe 16 septembrie, deși legislația prevede 28 septembrie data limită

Mai multe școli din Capitală au cerut ca cererile și dosarele pentru bursele elevilor să fie depuse înainte de termenul legal, potrivit anunțurilor de pe site-urile unităților de învățământ. De…
Vezi articolul

Școala trebuie să se asigure că pot participa toți elevii unei clase la o activitate care implică costuri din „Săptămâna verde”, părinții pot contribui financiar prin asociația de părinți / Absenţele elevilor se pun în catalog la rubrica „Purtare” – proiect

Ministerul Educației a pus în dezbatere publică Metodologia de organizare a programului „Săptămâna verde”. Școala trebuie să se asigure că pot participa toți elevii unei clase la o activitate care…
Vezi articolul

Proiectul de strategie pentru digitalizarea educației, redus de la aproape 100 de pagini la un subcapitol de 4 pagini și jumătate în proiectul “România Educată”. Ce rămâne?

Dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor și profesorilor, includerea educației digitale în formarea inițială și continuă a cadrelor didactice, consolidarea infrastructurii și elemente precum securitatea cibernetică sunt principalele prevederi pe tema…
Vezi articolul